וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעת דמרי בטוגדר פארמה נבחנת מחדש

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 9:19

חברת הקנאביס המובלת על ידי מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו, הודיעה כי היחידה לקנאביס רפואי לא מאשרת את יזם הנדל"ן יגאל דמרי כבעל עניין בחברה. ההחלטה הובילה לבחינת עסקת ההשקעה של דמרי מחדש, אפשרות: דמרי יעמיד לחברה "הלוואה המירה"

עכשיו זה רשמי: יזם הנדל"ן יגאל דמרי לא יוכל להפוך לבעל עניין בחברת הקנאביס הציבורית 'טוגדר פארמה'. זו האחרונה דיווחה, כי היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות) לא אישרה את בקשתה לאשר את דמרי כבעל עניין.

סימן שאלה על אישור יגאל דמרי על ידי היק"ר עלה כבר לפני כ-3 שבועות, אז הודיעה החברה על דחיית אסיפת בעלי המניות לאישור השקעתו ב-14 יום, בשל "בירור רגולטורי".

דמרי השקיע בסוף חודש יולי האחרון 15 מיליון שקל תמורת כ-13 מיליון מניות של 'טוגדר פארמה', לצד 10.8 מיליון כתבי אופציה. בנוסף, הוא העמיד לרשות החברה הלוואה של 10 מיליון שקל בריבית שנתית של 6%.

יגאל דמרי. יח"צ,
יזם הנדל"ן יגאל דמרי. בחברת "י.ח דמרי" בטוחים כי כתב האישום יגנז לאחר השימוע/יח"צ

המקור לבעיה: חקירת רשות התחרות

'טוגדר פארמה', שהיו"ר שלה הוא מפכ"ל המשטרה לשעבר רנ"צ בדימוס יוחנן דנינו, מציינת כי תנסה להגיע להסכמות חדשות עם דמרי, במסגרתן הוא יעמיד לה הלוואה המירה, שהזכויות לפיה יהיו ניתנות להעברה.

ההערכות הן כי ה"בירור הרגולטורי", שבסופו הוחלט לא לאשר את דמרי כבעל עניין, נדרש לאור כתב אישום בכפוף לשימוע שהוגש כנגד דמרי וחברת הבנייה שבשליטתו, י.ח. דמרי, לפני כשלושה שבועות על ידי רשות התחרות, בגין חשדות לתיאום מכרז מחיר למשתכן בפרויקט 'רמות יורם' בנתיבות באוגוסט 2019.

חברת הנדל"ן מסרה אז בתגובה, כי בהנהלתה בטוחים כי לא נפל פגם בהתנהלותה וכי אין להם ספק כי לאחר שישטחו טענותיהם בפני רשות התחרות, זו תסגור את התיק.

יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה, 1 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
רנ"צ בדימוס יוחנן דנינו. יחפש משקיע חדש?/נועם מושקוביץ

רחוקים מהשיא של פברואר 2019

'טוגדר' זקוקה להשקעה לטובת יכולתה להמשיך ולקדם פעילותה. לחברה אג"ח להמרה שהונפק בפברואר 2020, במסגרתו גייסה אז 25.12 מיליון שקל ברוטו, מתוך ביקושים בגובה של 57 מיליון שקל.

גיוס האג"ח התבסס בעיקר על צפי ההכנסות של טוגדר בהתאם לחוזי המכירה שעליהם חתמה והסתכמו בכ-200 מיליון שקל לשנת 2020, אותם שיעבדה לטובת החזר החוב.

הכנסות החברה בשנת הקורונה, עם זאת, לא הגיעו לגובה הצפי, ועמדו על כ-11.1 מיליון שקל, לצד רווח נקי שעמד על כ-15.4 מיליון שקל, שעיקרו כתוצאה מהכרה ב-34.1 מיליון שקל, לאחר שהחברה ביצעה התאמות שווי הוגן לנכסיה הביולוגיים.

בדו"ח הצעת המדף שפרסמה החברה כשבוע לפני הנפקת האג"ח היא ציינה שתחזיר את מלוא הקרן בתשלום אחד, עם סיום התקופה, וכי החזר הריבית יתבצע במהלך השנים 2020, 2021 ו-2022.

מניית החברה נחתכה בכ-85.6% מאז הגיעה לשיאה במהלך פברואר 2019, ושווי החברה עומד כיום על כ-74.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully