וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוטו שלנו גדול וירוק: 200 אוטובוסים חדשים לאגד

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 12:00

אגד יוצאת למהלך הצטיידות ב-200 אוטובוסים חשמליים שיהפכו אותה לאחת מבעלות צי האוטובוסים הגדולה ביותר באירופה. הכלים יעלו על הכבישים החל מאפריל 2022

אגד תצטייד ב-200 אוטובוסים חשמליים סיניים שיכנסו לשימוש החל מאפריל 2022. המהלך בשווי מאות מיליוני שקלים תביא לכך שאגד תהייה אחד מציי האוטובוסים החשמליים הגדולים ביותר באירופה, עם מספר כולל של 235 אוטובוסים.

האוטובוסים החדשים מתקדמים יותר מהכלים הקיימים בצי, ועושים שימוש במצברים בקיבולת גבוהה מאוד של 420 קוט"ש להבטחת טווח ורציפות תפעולית גבוהה.

הבחירה באוטובוסים מגיעה אחרי תהליך תחרותי וניסויים שנמשכו חצי שנה וכללו 5 דגמים ובסופו נבחרו 3 מהם ואלו יסופקו על ידי חברת שלמה, פנדן תחבורה מתקדמת ואוטו חן שיספקו לאגד 100 אוטובוסים מתוצרת BYD במקרה של שלמה ו-50 כלים במקרה של פנדן ואוטו חן מתוצרת Higer ו-Golden Dragon בהתאמה.

כ-150 מהכלים יפעלו באיזור חיפה ויעשו שימוש בשני חניונים בהם גם יופעלו עמדות החניה לאוטובוסים. 50 הכלים הנותרים יפעלו באיזור ראשון לציון ויעשו שימוש בחניון חדש המוקם במערב ראשון לציון על ידי נתיבי איילון.

אגד אוטובוס חשמלי 1. יח"צ,
ירוקים באמת: אוטובוס חשמלי חדש של אגד/יח"צ

התכנון: הסבה מלאה של צי האוטובוסים לנטול פליטת מזהמים

מי ששותפה למהלך הרכישה היא הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, זהו צעד ראשון בתוכנית אסטרטגית ארוכת טווח להסבה מלאה של כלל האוטובוסים של אגד לכאלו שיהיו נטולי פליטות מזהמים.

מעבר לרכישה של כלי הרכב, המהלך הזה דורש כמובן הקמת מערך תשתיות תומכות, בכך מסייע לחברה המשרד להגנת הסביבה, שלפחות בסבב הזה תמך ישירות בעלות של 50 מתוך האוטובוסים.

ניר לנדאו, מנהל חטיבת הרכש של אגד: "מדובר ביום חשוב לתושבי ישראל, לחברת אגד, וכמובן לנוסעי התחבורה הציבורית אשר יוכלו להנות מעתה מתחבורה ציבורית איכותית יותר, שקטה יותר ונקיה יותר. האוטובוסים יעניקו לתושבי ישראל ולציבור הנוסעים את חוויית הנסיעה הטובה ביותר לצד אלמנטים נוספים דוגמת בטיחות, בלאי, עלות ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully