וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נציג העצמאים" בכנסת הפיל את החוק שהבטיח להם דמי אבטלה

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 15:46

סגן השר אביר קארה, שנכנס לכנסת כאחד ממייסדי ארגון העצמאים "השולמנים" הצביע נגד הצעת החוק למתן פיצויי פיטורים לעצמאיים, ולמעשה היה זה שהפיל אותו. קארה ספג הפעם לא רק עלבונות מספסלי האופוזיציה, כי אם גם מכל גורם הקשור לארגוני העצמאים

נדמה כי אפילו שיאי הציניות להם התרגלנו במערכת הפוליטית, נשברו היום, כאשר כנסת ישראל שוב הפילה, על חודו של קול, את הצעת החוק שנועדה להבטיח דמי אבטלה לעצמאים. סגן השר אביר קארה מימינה שנכנס לכנסת כנציג השולמנים הצביע במליאה נגד הצעת החוק שנועדה לאפשר להם דמי אבטלה, ולמעשה היה מי שגרם להפלתה.

קארה התנגד בהתאם למשמעת הקואליציונית, לאור העובדה שמדובר בהצעת ח"כ סמי אבו שחאדה מסיעת בל"ד שאינה חלק מהממשלה. בעקבות הצבעת קארה, הצעת החוק נפלה בקריאה טרומית ברוב של 55 מתנגדים מול 54 תומכים.

חברי הליכוד שתמכו בהצעת החוק כדי לגרום למבוכה לקארה צעקו לעברו: "מכרת את העצמאים, סמרטוט", וקריאות נוספות.

אביר קארה. תנועת אני שולמן, אתר רשמי
סגן השר אביר קארה כפעיל למען העצמאים. האיש שנבחר לכנסת כנציג העצמאים, היה זה שהפיל את החוק שנועד להבטיח להם זכאות לדמי אבטלה/אתר רשמי, תנועת אני שולמן

תגובות נזעמות מארגוני העצמאים

עו"ד רועי כהן, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, המייצג 64 ארגונים ולמעלה מרבע מליון עצמאים בתגובה: "עכשיו במליאה עלתה הצעת החוק דמי אבטלה לעצמאים, הבטחת הבחירות הגדולה גם של הקואליציה וגם של האופוזיציה.

מה שהציג שר הרווחה, מאיר כהן, זה את המתווה שסיכמנו עליו מול הביטוח הלאומי - גיבוש קופה משותפת לעצמאים ולמדינה, שניתן יהיה לפתוח רק על פי כללים מסויימים. סגן השר אביר קארה מתנגד למתווה זה בטענה שדמי אבטלה לעצמאים צריכים להיות וולנטריים.

סגן השר קארה מייצג רק את עצמו ואת מפלגת ימינה, ולא את העצמאים במדינת ישראל. אנחנו נפעל בכל הכח שזכויות העצמאים יושוו לזכויות השכירים".

פורום העצמאיים על הפלת מליאת הכנסת את ההצעה לדמי אבטלה לעצמאיים: הממשלה, שכל אחד ממרכיביה ללא יוצא מן הכלל, נהל קמפיין בחירות על גבם של העצמאים והעצמאיות חשפה היום את פרצופה האמיתי, המכוער והמנותק בכך שהפילה את חוק דמי אבטלה לעצמאיים.

ממשלת ה"שינוי" ממשיכה לזנוח מאות אלפי ישראלים עצמאיים, ומסתפקת בהבטחות ריקות. ח"כ אביר קרא הוכיח לכולם כי טובת העצמאיים אינה עומדת לנגד עיניו והפקיר את גורלם של העצמאיים והעסקים בישראל.

יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, אמר בתגובה להפלת הצעת דמי אבטלה לעצמאים: "זהו יום כואב. רק ביום שני הצהיר ראש הממשלה מעל בימת הכנסת שהעצמאים כבר לא אזרחים סוג ב', וביום המבחן, אנו מגלים שוב שלא סופרים אותנו. כנראה שגם הפעם הצהרות לחוד ומעשים לחוד. עצוב וכואב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully