וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים כחול, כדור ירוק: החברה הישראלית שבחרה להוביל את העולם

מערכת וואלה! בשיתוף צים

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 11:35

צים הצליחה כבר עכשיו לעשות יותר ממה שהרגולטורים והלקוחות מבקשים ממנה בנושא האחריות החברתית החשובה לכולנו, אבל היא לא עוצרת שם. כתבה שתגרום לכם להרגיש טוב יותר

צים אחריות חברתית. יח"צ,
הכל מתחיל מאחריות חברתית לכדור של כולנו/יח"צ

איך מצליחים להניע מספר תלת-ספרתי של אוניות, לשמור על המוני עובדים מרוצים, לתחזק קשר פורה עם לקוחות ולהמשיך להציב בחשיבות עליונה את כדור הארץ, על אתגריו הרבים? בכירי צים, אחת מעשר חברות הספנות הגלובליות הגדולות, מספקים מבט מרתק לנושא האחריות החברתית (ESG) וצופים שמדובר בתחילת התהליך בלבד והעתיד יהיה הרבה יותר ורוד, וירוק.

"אנחנו חברת ספנות גלובלית, וחברה ירוקה. האוניות שלנו נושאות תעודות רשמיות ועומדות בקריטריונים מדידים", אומר דודו ארבל, סמנכ"ל בכיר לתפעול גלובלי בצים הממונה גם על נושאי קיימות בחברה, לרבות אחריות תאגידית. "הקיימות היא אחד מחמשת ערכי הליבה של החברה, מתוך מטרת-על פשוטה - להמשיך לפעול כחברה ירוקה".

ארבל מסביר גם על אתגרי הסביבה של עולם הספנות והדרכים להתגבר עליהם, דוגמת שימוש בדלק דל-גופרית ומערכות טכנולוגיות משוכללות, פיתוח מנועים עם יכולות ירוקות ושימוש בגז נוזלי כדלק לאניות. הוא מבהיר כי צים עומדת באופן מלא בדרישות הסביבתיות העולמיות, ועושה אף למעלה מכך. לדבריו, IMO, ארגון העל של האו"ם, שהוא למעשה רגולטור-העל של עולם הספנות, מכוון להורדת רמת הזיהום והפחתת פליטת גזי החממה וכיום - צים היא מובילת השוק: "האוניות העתידיות שלנו, שנמצאות כרגע בתהליך של בנייה, יונעו בגז טבעי (LNG) וכך יפחיתו בערך 25% מפליטת ה-CO2. זה החזון ואלו הערכים שלנו".

ארבל אומר כי מהלכים אלו תואמים את תפיסותיהם של לקוחות החברה, וכי העמידה ביעדים תורמת לצים בצורה מאוד משמעותית ומייצרת עבורה יתרון בשוק תחרותי ביותר: "אנחנו ממוקמים בטופ של חברות הספנות הגלובליות בנושא, ורק משתפרים".

שי לוי, מנהל קיימות ואחריות תאגידית בצים מוסיף כי החברה "קיבלה על עצמה מחויבות גדולה, ופועלת בצורה מאוד רחבה בנושא. יש לנו עשרות משרדים בכל העולם וצי של יותר מ-120 אוניות. אנחנו כפופים להרבה רגולציות, לרבות ארגון הספנות העולמית וחברות נוספות, וכמובן ללקוחות שלנו וכל הזמן מנסים להקדים את הרגולציה, במיוחד במדינת ישראל, בה הרגולציה הספציפית הזאת עדיין נמצאת בחיתוליה".

לדברי לוי, "עד לפני שנתיים ניתן היה לספור על יד אחת חברות שמוציאות דו"ח אחריות תאגידית. אנחנו כבר כמה שנים מפרסמים באתר שלנו את הדו"ח הזה ובשוק המקומי אנחנו אחת החברות היחידות שהתחייבה למטרה של הורדת פליטת גזי חממה. יישרנו קו עם הסטנדרט של ה-IMO, שדורש צמצום של 50% עד 2050".

העולם התפתח, הבין את המשימה הניצבת לפניו ודורש כיום הרבה יותר. לכן, בכל מה שקשור להתחממות הגלובלית, אנחנו רואים לאחרונה שינויים אמיתיים ולא רק אוסף סיסמאות. הבעיות מתרחשות ליד הבית שלנו וממש משפיעות על חיי היומיום, מה שמהווה קריאת השכמה ומחייב תגובה: "לשמחתי אנחנו כבר לא בפיגור. להיפך, אנחנו מקדימים", אומר לוי.

הוא מוסיף כי צים כבר הזמינה 25 אוניות מונעות בגז טבעי, שיורידו משמעותית את הפליטה הפחמנית והזיהום: "האוניות טובות יותר לסביבה בכל הנוגע לתדלוק, הפלגה ותחזוקה. הכול הרבה יותר נקי וזה בעצם מראה את ההתחייבות שלנו - ההבנה שהדלקים המאובנים עומדים לסיים את תפקידם בעולם התחבורה הימי והאווירי, גם אם כרגע זאת רק מגמה ולא הקו הסופי אך צים נערכת כבר, מבעוד מועד, ליום שאחרי".

לוי מרחיב בנושא ומסביר כי "הספנות היא לא הגורם המזהם ביותר בתעשייה העולמית. בשרשרת האספקה הגלובלית יש הרבה מאוד גורמים מזהמים, לרבות תעבורה יבשתית ואווירית. הספנות תמיד הייתה במקום נמוך משמעותית ביחס אליהן ולמרות זאת, ברור לכולם שצריך לפעול להפחתת זיהום האוויר של האוניות הגדולות. המטרה הסופית היא אפס זיהום. בתור חברה גלובלית גדולה דאגה לסביבה ולחברה היא מחויבותנו הבסיסית, מעבר לכך, הלקוחות דורשים את זה והספקים שמחים להיות חלק מזה. אין בעולם כרגע תחלופה לדלק מאובנים, אבל כן צריך להראות מגמה, גם בחזון וגם בפועל, כולל התייעלות במהלך הפלגות או עצירות בנמל".

לאורך השנים, מתאר לוי, "לא הייתה מודעות רבה לנושאי ההשפעה של צי הסוחר על הסביבה הביולוגית הימית, בעיקר בהעברה של מינים ביולוגיים ואורגניזמים בין אזורים גיאוגרפיים. אוניה שנוסעת מהאוקינוס ההודי לים התיכון נושאת עמה, חוץ מהמטען, גם מים שנשאבים מהים ונפלטים החוצה לפי צרכי האוניה. בעבר היו שואבים מים יחד עם זנים ביולוגיים. צים הכניסה לשימוש מערכת חכמה המונעת כניסת זנים פולשים שעלולים לגרום נזק סביבתי משמעותי. זוהי רק דוגמא אחת למערך שלם שנועד למנוע נזק לסביבה הימית הכולל גם שותפויות אסטרטגיות עם ארגונים אקדמיים, מכוני מחקר ועמותות סביבתיות.

צים היא חלק מתעשיית הספנות הגלובלית, העומדת כיום בפני אתגרים גדולים ומשימות מורכבות. "אנחנו פועלים כל העת ומשקיעים משאבים רבים כדי לקדם פרויקטים מחקריים מדעיים באמצעות הידע והניסיון שצברו המומחים ואנשי המקצוע שלנו". כיום נמצאת צים בחזית הטכנולוגית בתחומים רבים, דוגמת ההיערכות לעתיד בנושא הדלקים הנקיים, הנושא החם בעולם הספנות כיום: על חלק מהאוניות העתידיות של צים יותקנו מכלי דלק חדישים, המותאמים מראש לדלק נקי עתידי דוגמת אמוניה. עם כניסת טכנולוגיות הנעה חדשות ונקיות לאניות, אוניות צים יוכלו לעשות את המעבר לדלק ללא פליטות פחמניות בקלות יחסית ותוך צמצום הוצאות. את פיתוח המיכלים החדשים הובילו מומחי צים והוא ראשון ויחיד מסוגו בעולם. "אנחנו אחת החברות הראשונות שהלכו לכיוון הזה, כי אנחנו אוהבים לקחת החלטות אמיצות, שלשמחתנו התגלו עד היום כנכונות".

קראו את דו"ח האחריות התאגידית של צים>>

צים אחריות חברתית. יח"צ,
פיתוחים חדשניים והחלטות אמיצות ונכונות. צים מביטה לעתיד ירוק/יח"צ
מערכת וואלה! בשיתוף צים
  • עוד באותו נושא:
  • צים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully