וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 משרות ממתינות לסטודנטים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 14:08

לקראת תחילת שנת הלימודים, אסף עבורנו לוח הדרושים JobMaster נתונים על תעסוקת סטודנטים. מהנתונים עולה שיש כיום כ- 2,000 משרות המיועדות ספציפית לסטודנטים. רוצים לשלב עבודה בלימודים? מרכזי שירות הלקוחות מחכים לכם, אבל גם ההייטק

שמירה ואבטחה, מלצרות, דיילות ועוד - אלה הם רק חלק מהתחומים שנודעו בעבר כמקצועות "סטודנטיאליים", כאלה שלרוב מקנים שכר זעום יחסית - ולא מהווים ממש פתח לקריירה מקצועית, אך לפחות ניתנים לשיבוץ כעבודה במשמרות, לשילוב קל עם לוח הלימודים והמבחנים וכמובן: עוזרים לשלם את שכר הלימוד ושכר הדירה.

ברקע הדיבורים על כך שחלק מהענפים שנפגעו ביותר בתקופת הקורונה שייכים דווקא למקצועות כאלה, ויוצרים בעיית תעסוקה עבור ציבור הסטודנטים, מתברר שיש לא מעט משרות שכן מחכות להם. נכון, לא כולן קלות, בחלקן השכר הוא נמוך, וממילא - רובן מתרכזות במרכז, מה שמקשה על הסטודנטים בפריפרייה. ובכל זאת, הנה כמה נתונים על השוק, לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית, שאסף לבקשתנו לוח הדרושים JobMaster.

סטודנטים בשיעור. ShutterStock
סטודנטים בשיעור/ShutterStock

התחומים המרכזיים בהם מתפרסמות משרות הפונות לסטודנטים הם:

• שירות לקוחות 25%
• ביטחון ושמירה 16%
• מכירות 15%
• סדרנים וקופאים 5%
• מזכירות 7%
• הוראה והדרכה 6%
• הייטק, מחשבים ותוכנה 5%
• כלכלה 5%
• אלקטרוניקה 3%
• לוגיסטיקה ומחסנים 3%

צעירה עובדת כמוקדנית בשירות לקוחות. ShutterStock
מקדנים במרכז שירות לקוחות - המשרה המוצעת ביותר/ShutterStock

כמה משלמים לסטודנטים?

טווחי השכר משתנים ותלויים בהיקף המשרה, שעות העבודה והתחום.

• שירות לקוחות: שכר שעתי שנע בין 29-38 שקל לשעה (תלוי האם משמרת בוקר או ערב)
• ביטחון ושמירה: שכר שעתי שנע בין 30-45 שקל לשעה
• מכירות: לרוב שכר בסיס שנע בין 6,000-8,000 שקל + עמלות שנעות בין 10%-20% מכל מכירה

• הייטק: 12,000 שקל למשרה מלאה (המשכורת תחושב בהתאם להיקף המשרה)
• כלכלה: 9,000 שקל למשרה מלאה (המשכורת תחושב בהתאם להיקף המשרה)

ליבי פטל. יעל צור,
ליבי פטל, מנהלת תחום מעסיקים ב- JobMaster/יעל צור

ליבי פטל, מנהלת תחום מעסיקים ב- JobMaster מסבירה: "ישנם שני פרמטרים בולטים שנלקחים בחשבון בעת חיפוש משרה סטודנטיאלית. הראשון הוא גמישות בשעות עבודה והיכולת לשלב את העבודה עם מערכת הלימודים, והפרמטר השני הוא באיזו מידה המשרה קשורה לתחום הלימודים ועד כמה היא תורמת לאופק המקצועי של הסטודנט.

כיום מרבית מסגרות הלימוד האקדמיות מכירות בצורך של הסטודנט ללמוד ולכן הן בונות מערכת שעות שניתן לשלב אותה עם עבודה חלקית.

עוד מוסיפה פטל: "גם מצד המעסיקים יש יותר פתיחות להעסקת סטודנטים, וזאת מכמה טעמים. הם עובדים זולים יותר, הם מתאימים לארגונים עם מודל עבודה במשמרות והם גם פתרון יעיל למצוקת העובדים הקיימת בשוק בענפים רבים".

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
משרד עובדי הייטק/ShutterStock

אפילו בהייטק מחפשים סטודנטים

למשל בחברת ג'ייגנטיק המפתחת את האפליקציה הפופולארית קלואי. האפליקציה הייחודית המאפשרת לשחקנים ברחבי העולם לשלוט במכונות מנוף (Claw Machines) אמיתיות, באמצעות שידור וידאו חי מסטודיו מכונות משחק שיושב בפתח תקווה. בחברה ישנן משרות סטודנטים פנויות בעבודה במשמרות בתפעול מכונות המשחק. עופר אשכנזי, סמנכ"ל אופרציה בחברת ג'ייגנטיק מסביר על ההזדמנויות לסטודנטים:

"אנחנו מחפשים סטודנטים חרוצים שיעזרו לנו בתפעול של מאות מכונות בהן משחקים מליוני אנשים מכל העולם, במשמרות לכל אורך היום והלילה. זו הזדמנות מאוד ייחודית לעבוד באחת חברות המשחקים המלהיבות בעולם, עם אווירת סטרטאפ צומח, בתפקיד ממנו ניתן להמשיך לצמוח עם סיום הלימודים".

גם בחברות ההייטק הוותיקות והמובילות תומכים במודל העסקת הסטודנטים. עינת להם-לבנת, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת הסייבר אימפרבה (Imperva) סיפרה על ההזדמנויות של הסטודנטים בעולם ההייטק:

"אני מאמינה גדולה במודל העסקת סטודנטים שמאפשר לשלב לימודים יחד עם העבודה ולצבור ניסיון מקצועי. מצד החברה, הסטודנטים עמם היה לנו ניסיון היו נמרצים וחרוצים, בעלי ידע עדכני בתחומם, רוח ספורטיבית ורצון להתקדם. רובם המוחלט של הסטודנטים שהועסקו אצלנו באימפרבה המשיכו את הקריירה בחברה גם לאחר סיום הלימודים.

מצד הסטודנטים עצמם, ההזדמנות לעבוד בחברת הייטק מובילה מבדלת אותם בשוק העבודה בתום התואר, בין אם ימשיכו באימפרבה ובין אם יפנו לחיפוש עבודה במקום אחר. בתום תקופת ההעסקה במשרת סטודנט, מדובר בעובד שמכיר את הארגון וייתן לו ערך כמעט ומיידי.

דרך משרות הסטודנט אנו זוכים להכשיר כך את דור העובדים הבא. ישנה התאמה מצויינת למשרות Entry Level שונות, כאשר משרות הסטודנט אצלנו בחברה הן בעיקר בתחומי הפיתוח וה- Costumer Support. מדובר במנוע צמיחה עבור החברה ועבור העובד- Win Win".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully