וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תקצץ 90 מיליון שקל מתקציבה ל-2003; ייתכנו פיטורי עשרות עובדים

חיים ביאור

7.2.2003 / 8:38

לדברי פרץ, בקרוב תקבל ההסתדרות הלוואה לממן את החזר החובות לקופת חולים כללית; רמז על מו"מ על פיטורי עשרות עובדים



בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה) החליט אתמול לדחות את אישור תקציב ההסתדרות ל-2003 עד לקבלת דו"ח של משרד רואי החשבון יצחק סוארי על המצב הכלכלי בארגון. בישיבה הוחלט לקצץ 90 מיליון שקל בשכר ובתחומי הפעילות האחרים. ההחלטה התקבלה ברוב גדול, לאחר שנציגי סיעות מפלגת העבודה ועוז שבאופוזיציה, יצאו מהאולם.



יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, אמר בדיון כי על אף המצב הכלכלי - הגבייה של דמי חבר להסתדרות נמצאת בעלייה. לדבריו, בימים הקרובים תקבל ההסתדרות הלוואה מאחד הבנקים, כדי לממן את החזר החובות לקופת חולים כללית. לאחר מכן, אמר פרץ, יפחת משמעותית הגירעון המצטבר של ההסתדרות, בסך 1.42 מיליארד שקל. פרץ רמז על מו"מ אפשרי על פיטורי עשרות עובדים מההסתדרות, באומרו ש"כל מהלך שייעשה, יהיה בשיתוף פעולה עם נציגי העובדים".



מאיר מלכה, נציג סיעת עוז בהסתדרות, אמר שלהסתדרות חובות בסך 350 מיליון שקל, כאשר רוב נכסי המקרקעין שבבעלותה כבר נמכרו או שועבדו.



לטענת מלכה, קיימת סבירות גבוהה כי עובדי ההסתדרות לא יקבלו את משכורת ינואר במועדה "ומעניין אם עמיר פרץ יורה להם לנקוט עיצומים". עוד אמר כי ההסתדרות נדרשת לפטר עובדים - אך לא ברור אם בידיה האמצעים לשלם פיצויי פיטורים.



יו"ר סיעת העבודה בהסתדרות, פיני קבלו, התלונן על שאין בידי חברי בינ"ה מסמכים שיצביעו לאיזו מטרה הופנה תקציב ההסתדרות ב-2002. "בארגון שמצבו הכספי כה קשה יש למנות ועדה קרואה ולהחליף את העומדים בראשו", אמר קבלו. "ההסתדרות ביזבזה מאות אלפי שקלים על מודעות נגד בנק הפועלים - אך בנק הפועלים יביא לנו את כונס הנכסים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully