וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל תשיק את סדרת מעבדי הבניאס שפותחה בישראל ב-12 במארס

יהודה שויצר

7.2.2003 / 9:39

הבניאס צפוי לחולל מהפכה בעולם המעבדים למחשבים ניידים; המעבד יעבוד במהירויות גבוהות תוך תצרוכת סוללה נמוכה; המעבד החדש ישווק תחת קטגוריית פנטיום M



ענקית השבבים אינטל תשיק את משפחת המעבדים החדשה שלה למחשבים ניידים, סנטרינו (Centerino), שפותחה במרכז הפיתוח של החברה בחיפה בשלוש השנים האחרונות תחת שם הקוד בניאס, ב-12 במארס.



מבחינת אינטל, המעבד החדש אמור לענות על הביקורת שנמתחה על מעבדי הפנטיום 4 ששילבה עד כה במחשבים הניידים, שלא התאימו לצריכת האנרגיה הנמוכה הנדרשת ממחשוב נייד ונחשבו לבזבזני סוללה. בין היתר לא יכלה אינטל לשלב את מעבדי הפנטיום 4 בדגמים החדשים של מחשבי המחברת של מיקרוסופט ונאלצה לשלב בהם את מעבדי הפנטיום 3, המהירים פחות.



בנוסף חששה ממעבדי קרוזו של חברת טרנסמטה, שהציעו אמנם ביצועים פחות טובים מהפנטיום 4 אך שמו דגש על צריכת סוללה נמוכה. פרלמוטר אמר כי מעבדי הסנטרינו יהיו מהירים הרבה יותר מהמעבדים המתחרים, ויציגו ביצועים דומים לאלה של מעבדי הפנטיום 4 האחרונים תוך צריכת חשמל נמוכה מאוד. מהירותם תהיה כ-3 ג'יגה-הרץ, וצריכת הסוללה הנמוכה שלהם תאפשר להשתמש במחשבים הניידים כשש שעות, לעומת כשעתיים כיום.



המעבד החדש ישווק תחת קטגוריית פנטיום M, בקמפיין תקשורתי ופרסומי רחב ברחבי העולם. ההיקף של מסע השיווק יהיה בכ-300 מיליון דולר.



מולי עדן, מנכ"ל אינטל ישראל, אמר בראיון ל-CNET כי אינטל ניסתה את המעבד החדש בסדרה של מוצרים בתקן Wi-Fi ובהצלחה גדולה. עדן הדגיש כי אלפי שעות צוותי הפיתוח עבדו על התאמה בין המעבד לתקן Wi-Fi.



משפחת המעבדים החדשה כוללת פתרונות משולבים מלאים של קול ווידיאו. יתרונם המרכזי של המעבדים טמון ביכולות האלחוט המובנות של המעבד, המשתמש בתקן Wi-Fi לקישור רשתות אלחוטיות ההופך לנפוץ בעולם. "פיתחנו שבבים שכל מטרתם בחיים זה לענות את כל רכיבי המערכת האחרים", אמר עדן בבדיחות הדעת תוך התייחסות ליכולת העמידה של המעבד החדש.



סגן נשיא אינטל העולמית לתחום המחשוב הנייד ומי שעמד בראש פרויקט הפיתוח בחיפה, דדי פרלמוטר, אמר בראיון ל"הארץ" לפני כחודש כי בשנה האחרונה עובד מרכז הפיתוח בחיפה על המעבד הנייד הבא של החברה, בעל שם הקוד הזמני דותן, שייוצר בטכנולוגיה החדישה ביותר של אינטל, 0.9 מיקרון (9 ננו-מטרים).



בשלב זה אין אינטל מתכננת את ייצורם של שני המעבדים בישראל, שכן מפעל הייצור החדש שלה בקרית גת פועל בטכנולוגיית 0.18 מיקרון ואינו תואם את טכנולוגיית הייצור של סנטרינו, של 0.13 מיקרון, ולא את טכנולוגיית הייצור של המעבד דותן, ב-0.9 מיקרון. לדברי פרלמוטר, ייצור המעבדים מתוכנן למפעלי החברה בארה"ב. פרלמוטר אמר עם זאת כי פיתוח הסנטרינו והדותן בישראל הגדיל את השקעתה של אינטל ב-2002 במרכז הפיתוח בחיפה וכי צוות הפיתוח גדל במקביל. לצד פיתוח הסנטרינו והדותן פותח באחרונה בישראל המעבד החדש של אינטל למכשירים סלולריים, מניטובה, במרכז הפיתוח של החברה בפתח תקוה.



אינטל היא אחת החברות המרכזיות התומכות בתקן ה-Wi-Fi והקימה קרן הון סיכון ייעודית להשקעה בחברות סטארט-אפ בתחום זה. הקרן מתעתדת לבצע כמה השקעות בישראל במסגרת פעילותה של זרוע ההשקעות המקומית של אינטל, אינטל קפיטל.אינטל, יצרנית המעבדים הגדולה בעולם, פועלת בישראל מאז 74', עת הקימה את המפעל שלה בירושלים. החברה מעסיקה בישראל כ-5,200 עובדים - במרכזי הפיתוח בחיפה, פתח תקוה וירושלים וכן במפעלי הייצור שלה בקרית גת ובירושלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully