וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על מבקשת לקצץ 20 מיליון דולר בשכר העובדים בחברה

זוהר בלומנקרנץ

7.2.2003 / 10:57

מקורות בנציגות העובדים אמרו אתמול: "אין ספק שלאחר שהמנהלים ויתרו על 8% משכרם החודשי, תבוא עתה הנהלת החברה בדרישות דומות לעובדים"



הנהלת אל על מבקשת לקצץ כ-20 מיליון דולר ב-2003 בשל המצב הכלכלי הקשה של החברה וכדי לעמוד ביעד של איזון תקציבי ב-2003; הקיצוץ ייעשה בשכר ובהוצאות הקשורות לעובדים ובאמצעות פעולות ייעול בכל הנוגע לעובדים בחברה - כך עולה מדרישות שהציגו באחרונה ראשי החברה בפני נציגות העובדים. ראשי החברה ו-30 מנהליה הסכימו לוותר על 8% משכרם החודשי, כחלק מהמאמץ.



מקורות בנציגות העובדים אמרו אתמול: "אין ספק שלאחר שהמנהלים ויתרו על 8% משכרם החודשי, תבוא עתה הנהלת החברה בדרישות דומות לעובדים. הם יודעים כי לפני שבאים אלינו בדרישות של קיצוצי שכר, עליהם לתת דוגמא אישית".



עוד אמרו המקורות: "אם חברי מועצת העובדים והנציגות ישתכנעו מהפנייה כעת של ההנהלה, לפיה אחת הדרכים להציל את אל על מקריסה כלכלית - היא ויתור על חלק משכר העובדים, נראה שיהיו לה תומכים בקרב נציגי העובדים ונצטרך לוותר גם כן על חלק מהשכר החודשי - לפחות לפרק זמן מוגבל".



להערכת המקורות, מהלך הוויתור על חלק מהשכר מצד העובדים, יתבצע רק לאחר השלמתה של מערכת הבחירות לנציגות העובדים החדשה. מערכת הבחירת למועצת עובדי אל על מתקיימת, והבחירות יהיו ב-11 במארס 2003. "נציגות העובדים החדשה היא שתצטרך להתמודד עם דרישותיה של ההנהלה לקיצוצים וויתורי שכר מצד העובדים. עד אז, אף נציג עובדים לא ייקח על עצמו להחליט בעניין זה", אמרו.



מנכ"ל אל על, עמוס שפירא, אמר אתמול בתגובה: "הנהלת אל על עושה הכל בכדי לצמצם עלויות בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים. באל על מחוייבים להורדת עלויות באופן מידי. אני לא מתכוון להתייחס לנתון זה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully