וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינ"ל: כלכלת ישראל תצמח ב-7.1%

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 16:41

קרן המטבע הבינלאומית עדכנה את תחזית הצמיחה למשק הישראלי ב-2021, מ-5% ל-7.1%. הקרן חוזה גם עוד של 4.6% מהתמ"ג בחשבון השוטף של ישראל, אך הורידה מעט את תחזית הצמיחה ל-2022. יחד עם זאת ניכרת פסימיות בנוגע לשוק העבודה

אחרי שבנק ישראל עדכן את תחזית הצמיחה במשק ל-2021, לרמה של 7%, משנה גם קרן המטבע הבינלאומית את תחזית הצמיחה שלה ומעריכה כי כלכלת ישראל תצמח בשיעור של 7.1% בשנת 2021.

ההערכה הקודמת של קרן המטבע הבינ"ל הייתה כי הצמיחה השנה תעמוד על 5% בלבד. חלק מהשינויים בתחזית ניתן לתלות בעדכון שיטת המדידה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אך ההערכה היא כי מרבית העדכון כלפי מעלה בתחזית הוא בשל ביצועי המשק הישראלי ברבעונים הראשונים של 2021.

את תחזית הצמיחה לשנת 2022, עדכנה קרן המטבע דווקא כלפי מטה, אם כי מדובר בשינוי קל יחסית - מהערכה של צמיחה בגובה 4.3% ל-4.1% (לעומת הערכת בנק ישראל לשנת 2022, עם צמיחה של 5%).

עוד בתחזיות החיוביות: על פי הקרן, צפויה מדינת ישראל לעודף בחשבון השוטף בגובה של 4.6% מהתוצר הלאומי הגולמי.

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
ישראלים בקניון. התאוששות המשק היכתה את התחזיות, אך יש גם סימנים מדאיגים/ראובן קסטרו

דאגה מאחוז האבטלה

בתחזית של קרן המטבע הבנלאומית, יש גם כמה נקודות שצריכות להדליק נורות אזהרה אצל קברניטי המשק: החמורה שבהן היא בנושא האבטלה. הקרן מעריכה שזו תעמוד בסוף השנה על 5.1%, כלומר - גבוהה בעשירית האחוז מהמצב כיום.

במילים אחרות: זו הוכחה נוספת לכך שהישגי המשק הישראלי נשנענים על ביצועים מעולים של חלקים ממנו, למשל ענף ההייטק, אך אינם מתבטאים בשגשוג משקי מלא.

כך למשל ענף ההייטק משווע לעובדים, אך היצע העובדים הקיים במשק, אינו עונה על הצרכים שנדרשים לחברות ההייטק, בעיקר בשל פערים ברמת ההשכלה והאוריינות הנדרשת לעבודה בסביבה ממוחשבת.

נתון נוסף אליו יש לשים לב הוא שיעור האינפלציה החזויה: ההערכה של קרן המטבע הבינ"ל היא כי אחוז האינפלציה בישראל יעמוד על 1.4% בשנת 2021 ועל 1.6% ב-2022. יחד עם זאת, הערכה זו נמצאת בטווח האינפלציה שסימן בנק ישראל, ובכל מקרה, נמוכה משמעותית מהחשש האינפלציוני לגבי מרבית הכלכלות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully