וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

555 מיליון שקל תמורת 19%: הגיוס המוצלח של נופר אנרג'י

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 13:42

דווקא בשבוע שבו התגלתה התלות הגלובלית בגז ובנפט, התברר כי המשקיעים הישראלים אוהבים את האנרגיה הירוקה. הגיוס המוצלח של נופר אנרג'י הוא דוגמא טובה לכך. עיקר הגיוס מבית ההשקעות אלטשולר שחם וחברת הביטוח הפניקס

המשקיעים הישראליים מחזקים אחיזתם באנרגיה הירוקה; חברת נופר אנרג'י דיווחה היום (ה'), כי גייסה כ-555 מיליון שקל במסגרת הקצאת מניות חדשות העומדות על כ-19% מהון מניותיה.

בית ההשקעות אלטשולר שחם וחברת הביטוח הפניקס הובילו את הגיוס עם השקעה של כ-200 מיליון שקל וכ-190 מיליון שקל בהתאמה, שנעשתה לפי מחיר מניה שעמד על 71.66 שקל - המחיר בו עמדה המניה עם סגירת יום המסחר אתמול.

מדובר במחיר מניה הנמוך בכ-28% ממחירה עת הנפקת מניותיה הראשונה בבורסה בתל אביב בדצמבר האחרון, שעמד על 91.66 שקל והשלים לה גיוס אז של כ-600 מיליון שקל, בין היתר מחברת הביטוח מגדל, שממשיכה לשמור על אחיזתה בחברה כבעלת עניין עם אחזקה של כ-7% ממניות חברת האנרגיה.

נדב טנא, עופר ינאי, נועם פישר ושחר גרשון. ישראל הדרי,
ראשי נופר אנרג'י פותחים את המסחר בבורסה. גיוס מוצלח/ישראל הדרי

ההודעה על הגיוס הזניק את כלל מניות הסקטור מעלה, ומניית 'נופר אנרג'י' סיכמה עלייה של כ-4% עד למחצית היום, עם מחזוק מסחר שעמד עד אז על כ-5 מיליון שקל - קרוב לפי 3 ממחזור המסחר היומי הממוצע במניה מאז החלה להיסחר בבורסה בתל אביב לפני כ-11 חודשים.

עבור אלטשולר שחם מדובר בהשקעה ראשונה במניות חברת אנרגיה ירוקה ישראלית, ולצידה ישקיע בית ההשקעות כ-200 מיליון שקל נוספים בחברה משותפת שתקום יחד עם 'נופר אנג'י', להשקעות בפרוייקטי אנרגיה מתחדשת. חברת האנרגיה המתחדשת צפויה להשקיע בחברה המשותפת כ-300 מיליון שקל ולהחזיק בעיקר מניותיה (כ-62%), בעוד שאר המניות יהיו בידי בית ההשקעות.

השתיים ניסו לשתף פעולה במסגרת רכישת השדה התרמו סולארי 'מגלים' מידי קרן התשתיות 'נוי' תמורת כ-580 מיליון שקל, אך חזרו בהם לאחר שבחנו כדאיות הרכישה ומצאו כי לא יצליחו להשיא תשואה הגבוהה ממה שהוערך - כ-8.5%.

גלעד אלטשולר, מייסד, בעלים משותף ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות אלטשולר שחם: "בחרנו בנופר אנרג'י לאחר בחינה של השוק ושל החברה. התרשמנו מהיכולות ומהמודל העסקי".

גיוס 555 מיליון השקלים עתיד לשמש את 'נופר אנרג'י' לקידום ויישום עסקאות שונות, וביניהן: ייזום והקמה של פרויקטים בפולין בהספק של כ-1 ג'יגה ואט, וייזום ורכישה של פרויקטים לאגירה באמצעות סוללות בהספק של כ-0.5 ג'יגה ואט באנגליה.

סך גיוסי החברה בהנפקות המניות שביצעה מאז הונפקה לראשונה בדצמבר 2020 עומד על כ-1.6 מיליארד שקל, המהווים כ-61% משווי החברה (בהכללת כספי הגיוס האחרונים).

נדב טנא, מנכ"ל נופר אנרג'י: "הבעת אמון משמעותית בחברה שתסייע ליישום אסטרטגיות הצמיחה בשווקים המאופיינים ברווחיות גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully