וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שמתחתן מקבל איזה רכב שהוא רוצה"

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:52

במרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בהרצליה פיתוח, מפתחים את כלי הרכב של המחר: חשמליים, אוטונומיים, חכמים ובטוחים יותר. יצאנו לבלות "הפי האוור" עם צוות הפיתוח של החברה וגילינו שהמשפט שבכותרת מתייחס רק ליום החתונה, אבל כולל גם תקציב לקישוטים

מה עושים: מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס, השייך לחברה האמריקאית בת המאה, הוקם ב - 2008 ומתמקד ברכבים חשמליים ורכבים אוטונומיים, פיתוח והטמעת מערכות תקשורת אלחוטיות שיאפשרו לרכב לתקשר עם תשתיות ומשתמשי דרך אחרים.

משתתפים:

עמית שוקרון, 32, נשוי פלוס אחד, גר בגבעתיים, senior full stack developer, שבעה חודשים בחברה.

הישאם יאסין, 32, נשוי פלוס שלושה, גר בעראבה, FULLSTACK ENGINEER, שנה בחברה.

סיון בן משה, 44, נשואה פלוס שניים, גרה בכפר יונה, Product Designer, שישה חודשים בחברה.

ג'נרל מוטורס 7: סיון בן משה - בתכלת, הישאם יאסין באפרסק, עמית שוקרון - בשחור. ראובן קסטרו
מימין: הישאם יאסין, סיון בן משה ועמית שוקרון/ראובן קסטרו

לוקיישן: בקצהו הצפוני של אזור התעשיה של הרצליה פיתוח. במשרדים שבקומה השביעית יש 200 מפתחי תכנה, חוקרים, אלגוריתמיקאים, וממחים לרובוטיקה, ושאר העובדים נמצאים בבניין אחר, לא רחוק משם. יש שם שלושה מטבחונים, וגג פתוח שמשמש לשיעורי יוגה ופילאטיס בבקרים, אירועים וסתם ארוחות צהריים באוויר הפתוח.

הפסקת קפה: במרכז המטבחון המרכזי יש שולחן גדול בצבע ירוק רעל ועל השיש כל סוגי הקפה הנמס והמגורען, שוקולית, סוכר חום בהיר ולבן, דבש, מכונת קפה, ו - 16 סוגי תה. יש גם שני מכשירי מיקרוגל, קורנפלס, גרנולה, מיקס אגוזים ושקדים.

בתוך קערת הגשה מונחות שקיות אישיות של באגט קראנץ', שמוחלפים בשוקולדים יותר מאוחר, מארזי פרכיות עם שוקולד ועם שוקולד וקרמל מלוח, פרוסות לחם בעטיפות ניילון בגלל הקורונה, וגם סלטים בקעריות אישיות עם רוטב שורשים.

במקרר חלב מכל הסוגים, קופסאות קוטג', אצבעות גבינה, גבינה מותכת, לבנה, טחינה, חומוסים ומטבוחות קטנות, יוגורטים והמון ירקות ויש גם מיכל של קצפת מוכנה. בבוקר אוכלים במטבחון ובצהריים או שמזמינים מבחוץ, או שיורדים למטה ובוחרים משפע המסעדות שבסביבה.

ג'נרל מוטורס 5: סיון בן משה - בתכלת, הישאם יאסין באפרסק, עמית שוקרון - בשחור. ראובן קסטרו
ג'נרל מוטורס 5: סיון בן משה - בתכלת, הישאם יאסין באפרסק, עמית שוקרון - בשחור/ראובן קסטרו

CV: הישאם חלם ללמוד רפואה ובתיכון הבין שזה לא ממש בשבילו, בחר ללמוד במגמת מחשבים ומצא את עצמו מתכנת בשביל הכיף ואנשים התלהבו והתחילו לקנות תכנות שבנה. הוא סיים 19 יחידות מחשבים בתיכון למדעים ואומנויות בירושלים במסגרת הפנימיה שבמקום.

אחרי הלימודים למד לפסיכומטרי והמשיך לכתוב תכנות. הוא התקבל ללימודי תואר במדעי המחשב בטכניון דרך תכנית "עתידים", התחיל לעבוד בצ'ק פוינט כסטודנט ואחר כך כמהנדס תכנה. אחרי שלוש שנים עבר למיקרוסופט בהרצליה ושנה אחר כך התקבל לאמזון.

"בתחילת הדרך כשהייתי סטודנט", הוא מחייך, "הגשתי המון קורות חיים לחברות היי טק והן אפילו לא היו חוזרים אלי. אחרי ראיונות הייתי מקבל קבוע את התשובה, 'לצערנו לא התקבלת' והייתי אומר לעצמי, מזל שלא התקבלתי לשם.

התחלתי להתראיין בשביל הכיף והתרגול והתחלתי להירגע רק כשעברתי ברצף אחד אחרי השני. ופה התחיל המסע שלי. אמרתי שאני רוצה להתפתח בחברה ולא להצליח להתקבל אליה. הנסיון לימד אותי, שלא כל שם נוצץ ותדמית מצוחצחת, הוא בהכרח חברה שטובה לי".

אחרי אמאזון היו לו ביד שלושה חוזים והוא אומר שבחר בג'נרל מוטורס בגלל האנשים. "סוגי הגלידה במקרר לא מעניינים אותי. מעניינת אותי תרבות העבודה, עובדים שלא עושים קיצורי דרך, שאומרים מה שיש להם על הלב וכשהם מצברים על ערך של 'צוות אחד', הם מתכוונים באמת ולא מפריחים סיסמאות ריקות מתוכן, ואת זה מצאתי כאן".

ג'נרל מוטורס 3: סיון בן משה - בתכלת, הישאם יאסין באפרסק, עמית שוקרון - בשחור. ראובן קסטרו
ג'נרל מוטורס 3: סיון בן משה - בתכלת, הישאם יאסין באפרסק, עמית שוקרון - בשחור/ראובן קסטרו

גם עמית התעסק במחשבים כנער, למד עשר יחידות מחשב בתיכון ושירת כלוחם. אחרי השחרור התחיל לעבוד בחברה קטנה ובמקביל למד תואר ראשון במדעי המחשב.

אחרי שנתיים התחיל לבנות אתרים כעצמאי, עבר לחברת הפרויקטים נטקראפט ועסק בגרפיקה וממשק המשתמש, חזר להיות עצמאי ולימוד בשלוחת הטכניון בת"א ובשלוחת החרדים של המכללה למנהל. חמש שנים אחר כך הגיע למסקנה שהוא חייב להתמסד.

"רציתי למצוא מקום שאוכל לגדול בו, להיות בחברה אחת לטווח ארוך. כשהתחלתי לחפש היו לי כמה אופציות ובחרתי בג'נרל מוטורס. אני רוצה להמשיך לתואר שני במסגרת העבודה ולהתקדם פה, כי אין פה חסמים להתפתחות, גם בפאן הניהולי וגם במדעי".

אחרי שסיימה תואר ראשון בכלכלה וניהול, סיון הרגישה שזה לא זה, והלכה ללמוד עיצוב ותקשורת חזותית ומשם התגלגלה לעיצוב ממשקים, זאת אומרת מה שהמשתמש רואה, תוספות מגניבות לאפליקציה, פיצ'רים.

היא עבדה שנתיים בחברת הפרויקטים UI, ואחרי הלידה יצאה לדרך עצמאית. "אחרי עשר שנים רציתי לחזור לעבוד בחברה ונכנסתי לנייס כאחראית על הצד הגרפי של הממשקים. אחרי שנתיים, חברה שעבדה פה המליצה לי בחום על החברה ובגלל שאני חצי אמריקאית וג'נרל מוטורס הוא מותג אמריקאי חזק, זה השתלב לי נהדר".

ג'נרל מוטורס 2: סיון בן משה - בתכלת, הישאם יאסין באפרסק, עמית שוקרון - בשחור. ראובן קסטרו
ג'נרל מוטורס 2: סיון בן משה - בתכלת, הישאם יאסין באפרסק, עמית שוקרון - בשחור/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: עמית הוא משתתף סדרתי בהאקתונים, שהקורונה חיבלה לו בתחביב. "כשאפשרי אני עושה את זה פעמיים בחודש, אתגר לא נורמלי. בזמן קצוב בונים צוות, חושבים על מוצר, מתאבדים עליו ולא ישנים עד שזה לא קורה".

אפרופו חוסר שינה, עד שהפך לאבא, הישאם גלש גלים והיה מספר לאשתו סיפורי גבורה ימיים. מגיל 18 הוא מנגן על גיטרה אקוסטית וחשמלית ואת הזמן הפנוי הלא מרובה שלו הוא מקדיש למוסיקה. סיוון התחילה לעשות מקרמה בקורונה, כי אוהבת ליצור עם חומרים. בעבר היה לה מותג תכשיטים משלה.
מה לובשים: בעיקרון קז'ואל מכבד, אם יש פגישה אז משקיעים. הישאם צוחק שכשעובדים מהבית אז יש הנחות וסיוון מדווחת שיש גם כפכפים במסדרונות.

קורונה: משרדי החברה נשארו פתוחים במהלך כל התקופה, כדי לתת לעובדים לצאת ולהתאוורר כשהתאפשר. הישאם התחיל את תהליך הקליטה בסגר הראשון, סיוון ראתה את המשרדים הייתה כשכבר קיבלה תג עובד GM ולעמית היה מזל להתחיל את העבודה בין הסגרים.

המנהלים עברו הכשרה של ניהול עבודה מהבית מיועצת חיצונית, כל העובדים קיבלו תקציב הצטיידות למשרד הביתי, הניוזילטור הפנימי התעדכן כל כמה ימים עם מידע חשוב ומשאבי האנוש ערכו שיחות אישיות עם העובדים כדי לוודא שכולם בסדר והגבירו את תדירות המשלוחים המפנקים הביתה, סל עם תוצרת חקלאית, שש בש, פאזלים, משלוח מנות מושקע ותמיד עם תוספת מגניבה לילדים, בנוסף להפעלות בזום עם ליאון שנדרובסקי, מר שיבולת, עבודות יצירה וחוברות.

ג'נרל מוטורס: סיון בן משה - בתכלת, הישאם יאסין באפרסק, עמית שוקרון - בשחור. ראובן קסטרו
ג'נרל מוטורס: סיון בן משה - בתכלת, הישאם יאסין באפרסק, עמית שוקרון - בשחור/ראובן קסטרו

מאיפה עובדים: היברידי, בד"כ שלושה ימים מהמשרד ויומיים מהבית, אבל יש גמישות תחת הסלוגן "תעבוד לפי מה שנכון לך". כל צוות קובע ימים קבועים שכולם באים למשרד, סיון אומרת שזה קריטי כשאתה חדש. יש "עמדות חמות" ומקומות קבועים, תלוי באיזה תפקיד מדובר.

ערך מוסף: עמית אומר שה - HR שלהם ובעיקר דנה, הם הכי טובים שיש. כשרצה להירשם לחדר כושר קרוב לעבודה, הוא פנה אליה ואחרי שבוע כבר היתה הנחה שם לכל העובדים.

כל אחד יכול ללמוד, כפוף לכמה תנאים, כמו עמידה ביעדים, על חשבון החברה, עמית מקווה לעשות ככה את התואר השני. חוץ מזה יש תקציב הדרכה בכל מיני תחומים, קרס לשיפור אנגלית, פרזנטציה, דיבייט, היו גם הרצאות להתמודדות עם חרדות. כל יום יש חוג ספורט פילאטיס על הגג, יוגה, קבוצת ריצה, ושמונה בערב "היט" בזום.

כינוסי חברה עם המנכ"ל עברו לזום וגם מפגשי ההיכרות שנערכים אחת לחודש, ובהם עובדים ומנהלים מספרים על מה הם עושים. חוץ מזה בימי חמישי האפי אוור עם מגנומים, גלידות, ובלי אלכוהול, כי בסופו של דבר מדובר בחברת רכב. יש מסורת של מסיבות סוף קיץ משפחתיות בחוף הים. השנה היו אמורים להופיע סטטיק ובנאל, אבל בגלל הגל הרביעי היא נדחתה שוב ושוב.

שכר: אשתו של הישאם הייתה בשוק שהמשכורת שלו גבוהה מזו שקיבל בחברות הענק שבהן עבד קודם. עמית: "יש בונוסים, אבל אין אופציות, זה לא סטארט אפ". "השכר מאוד תחרותי", אומרת סיוון, "ויש תחושה שלחברה חשוב לשמר את העובדים, שיהיה לנו טוב באמת ולא בסיסמאות".

עמית אומר שהמנהלים מאפשרים איזון בין בית לעבודה, "כשהכנסנו א הבן של נו לגן, אף אחד לא עשה פרצוף, להפך. אם מישהו מהצוות עסוק או מושבת, מישהו אחר ייקח את המטלות שלו על עצמו ואדם שהיה גם עצמאי וגם עבד בסטארט אפ, אף פעם לא חוויתי את זה".

סיון מספרת שהייתה החלטה לקצר את הישיבות, כדי לתת זמן מנוחה בין ישיבה לישיבה והישאם מדגיש שכל אחד מנהל את הזמן שלו.

מכוניות: לעובדים יש את הפריבילגיה לנהוג על רכבי ניסוי של GM, בתנאי בעברו קורס נהיגה מתקדמת במימון החברה ואחריו תדריכי בטיחות. עמית יצא למחרת הריאיון לנהיגה הראשונה שלו על השברולט בולט והתרגש כמו ילד. עוד צ'ופר ייחודי: מי שמתחתן מקבל לערב הגדול רכב עם תקציב לקישוט.

מה הלאה: סיון רק התחילה לדגדג את ההתחלה שלה, הישאם רואה את עצמו כאן לטווח ארוך ועמית מתכנן להתקדם בארגון אחרי שיסיים את התואר השני, לדאטה סיינס ולמידה עמוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully