וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם עסק? תהיו מוכנים לפעם הבאה שפייסבוק תקרוס

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 8:33

ב-4 באוקטובר חווה העולם, במיוחד העסקי, משבר עצום עם הקריסה של פייסבוק. איך להתכונן לפעם הבאה שזה יקרה? לטל נברו יש חמש עצות מעשיות במיוחד

ב-4 באוקטובר חווה העולם כולו שש שעות ללא פייסבוק, אינסגטרם או ווטסאפ. בשעות האלה רובנו הספקנו לשים לב כמה אנחנו קשורים לפלטפורמות הדיגיטליות הללו. עבור עסקים קטנים, שתלויים בפייסבוק וחברות הבת שלה, גם באג קטן יכול להוביל להפסדים.

שש שעות תמימות שבהן הפלטפורמות פשוט אינו פעילות משמעותן פגיעה רצינית ביכולת לייצר הכנסות ולתקשר עם לקוחות. אירוע ההשבתה האחרון צריך לשמש לנו כאזהרה בפני התלות הטוטאלית בפייסבוק וההשלכות שיכולות להיות לה לטווח הארוך.

פייסבוק. ShutterStock
להשתחרר מהתלות/ShutterStock

עסקים משתמשים בכלים והפלטפורמות שפייסבוק מציעה בכל שלבי המשפך השיווקי. ממשק הפרסום העוצמתי של פייסבוק מאפשר להגיע לקהלים חדשים, בעוד שפרופילים אורגניים פעילים בפייסבוק ואינסטגרם משמשים כחלונות ראווה לעסק ומסייעים למשוך לקוחות פוטנציאליים.

מסנג'ר ו-ווטסאפ הן כלים שימושיים ליצירת קשר עם לקוחות והענקת שירות. עסקים קטנים רבים אף משתמשים בחנויות אינסגטרם ופייסבוק כנקודת המכירה המרכזית שלהם שם הם מציעים את המוצרים שלהם ישירות לעוקבים.

היות ופייסבוק מספקת כל כך הרבה כלי שיווק נוחים ונגישים לעסקים, רבים מתפתים להעביר לפייסבוק ואינסטגרם את כל הפעילות שלהם ומזניחים את הנוכחות בעסקים דיגיטליים אחרים. ההשבתה האחרונה היא תזכורת לא לשים את כל הביצים הדיגיטליות בסל אחד.

אם אכפת לכם מהעסק המקוון שלכם, אל תתנו לפייסבוק את השליטה המוחלטת בו. האפשרות של תקלה נוספת, כמו גם תסריט שבו הקהל ינדוד לרשת אחרת ופייסבוק תודח מעמדתה נראות סבירות בהחלט.

אם אתם משווקים את העסק שלכם אונליין ואתם מעוניינים לגוון את הנוכחות הדיגיטלית שלכם, הנה 5 דברים שכדאי לכם לעשות עוד היום:

  • תפתחו טוויטר לעסק. אם אתם קוראים את זה בארצות הברית כנראה נראה לכם טבעי שלכל עסק יהיה חשבון בטוויטר, אבל בישראל רק עסקים מעטים דואגים להיות נוכחים בפטפורמה הזו. בפועל, טוויטר היא רשת שלא רק תוכלו להגיע בה לקהל איכותי, אלא גם לשמור בקלות על קשר בלתי אמצעי עם הלקוחות שלכם.
  • תתרגלו להעלות סרטונים לטיקטוק. גם היום, 3 שנים מאז שנכנסה לחיינו בסערה, רוב המשתמשים של טיקטוק הם עדיין צעירים לפני גיל 24. אבל כבר אין ספק שמדובר בתופעה תרבותית ובכלי רב עוצמה שכדאי לכל עסק לנצל לטובתו. אם תשכילו ללמוד את שפת הטיקטוק ולהתחבר לטרנדים שלה תוכלו להשיג חשיפה רחבה.
  • תשפרו את פרופיל הלינקדאין שלכם. מכל הפלטפורמות הדיגיטליות, לינקדאין היא המקצועית ביותר וזו שהכי רלוונטית לשיפור קשרים עסקיים. הנוכחות העסקית שלכם בלינקדאין חשובה כדי למצב אתכם ולחשוף בפניכם הזדמנוית, אך מעבר לכך היא בוסט חשוב ל-SEO שלכם. כלומר, העמוד שלכם בלינקדאין יעלה בחיפוש גוגל וקישורים לאתר שלכם שיופיעו בפלטפורמה הזו יתנו לאנשים עוד הזדמנות לגלות אתכם.
  • תתחילו לשלוח מיילים שיווקיים. רשימת הדיוור שלכם היא אחד הנכסים הגדולים שיש לעסק שלכם. תתחילו לנצל את הכח שלה ולשלוח לאנשי הקשר שלכם מיילים שיווקיים ממוקדים. מומחים רבים הזדרזו להספיד את האימייל בשנים האחרונות, אבל להבדיל ממה שאולי נראה, זהו עדיין אחד הכלים השיווקיים היעילים ביותר בעולם. כשאתם שולחים מייל שיווקי, אין אלגוריתם שמתווך בינכם לבין הקהל שלכם. המסר עובר ישירות מכם אל הנמען ואף ממתין לו שם עד הרגע שהוא מחליט להתפנות אליו - יתרון בולט על פני הרשתות החברתיות באשר הן.
  • תשקיעו באתר משלכם. קידום העסק שלכם ברשתות החברתיות זו דרך מעולה להפיץ את הבשורה על המוצרים והשירותים שלכם. אבל חשוב שלא תשכחו שבפלטפורמות האלה אתם אורחים ולא בעלי הבית. אין לכם בעלות על התוכן שאתם מעלים אליהן ואין לכם שליטה על שינויים באלגוריתמים שיכולים לפגוע בחשיפה של התוכן הזה. וכמו שגילינו לאחרונה, הן יכולות גם לרדת מהאוויר מבלי לספק הסברים או לפצות את מי שנפגע מכך. הפתרון הנכון בטווח הארוך הוא השקעה באתר משלכם שישמש כנקודת המכירה הראשית שלכם ויאכסן את התוכן שלכם. נכון, לא פשוט למצב את האתר שלכם ככזה שעולה בחיפוש אורגני בגוגל, אבל אני ממליצה לכם להתחיל לעבוד עוד היום על אתר עסקי משלכם.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טל נברו. ענת קזולה,
הכותבת, טל נברו - "סושיאל ליידי"/ענת קזולה

לסיכום, אם אתם עסק קטן שמשתמש בפייסבוק ו/או אינסטגרם כערוצים שיווקיים, אל תשכחו לגוון את הנוכחות הדיגיטלית שלכם. היו מוכנים ליום שבו תרצו להפרד מהכלים שמספקת חברת פייסבוק והכינו לכם תכנית גיבוי בדמות ערוצי אונליין אחרים שבהם הלקוחות שלכם יוכלו למצוא אתכם, לתקשר איתכם ולקנות את המוצרים שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully