וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היברידי זה לא רק רכב: ניסינו מזרן הייבריד. החיים השתנו?

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 13:00

מה המשמעות של מזרן הייבריד, מדוע הוא יותר יקר והאם הוא באמת עושה הבדל? הזמן להחליף מזרן הגיע, ודוד רוזנטל חוזר עם רשמים מעניינים על הפערים באיכות השינה

כמה פעמים בחייכם הבוגרים החלפתם מזרן? על פי מכון השינה האמריקאי, תוחלת החיים של מזרן עומדת על 6-8 שנים, בעוד יועצים אחרים בתחום קצת יותר נדיבים ומעמידים את הממוצע על 7-10 שנים. כך או אחרת, דינו של המזרן שלכם לפוג תוקף בתוך עשור. האם אתם אכן מחליפים אותו בפרק הזמן הזה?

יש סיכוי סביר שכן, בין אם בשל מעבר דירה, שינוי תנאים משפחתיים, רצון לשדרג את איכות השינה או הכרה אמיתית בכך שהמזרן הנוכחי עושה לכם נזק. כאן עולה שאלה נוספת: כיצד תדעו איזה מזרן לבחור?

מזרן הייבריד של סוהם. דג הזהב,
שכבת ויסקו של 8 ס"מ. מזרן ההייבריד של סוהם/דג הזהב

רוב החברות מציעות כיום 100 ימי התנסות, מתוך הבנה שבחירת מזרן נכון היא ההחלטה הבריאותית החשובה ביותר שלנו, עוד לפני שנכנסנו לפן הכלכלי. שכיבה על מזרן בחנות היבואן או היצרן לא באמת תאפשר לכם לדעת מהו המוצר העדיף לגב שלכם. יצרנים רבים גם ישווקו לכם את המושג "מזרן אורתופדי", אז בואו נוריד את זה מסדר היום - אין כזה דבר, לפחות לא במשמעות הרפואית. לא קם מזרן השינה שמקבל גושפנקה רשמית מאיגודי רפואה שונים ולכן תקופת ההתנסות כל כך חשובה.

המיטה שלנו הייתה צריכה החלפה. אחרי שבע שנות שימוש הגיע הזמן לשנות, מה גם שמלכתחילה נוצר בינינו לבין המיטה, או כמו שקראו לזה בחנות "מערכת שינה" בגלל כל מיני פיצ'רים מוזרים, חוסר אמון. התחושה שלנו הייתה שמכל הבחינות הגיע הזמן להחליף. החלטנו לבחון את מזרן ההייבריד של סוהם.

מדוע דווקא חברה כמו סוהם ולא אחת מהספקיות המובילות? קצת מביך להודות, אבל הסיבה מאוד פרוזאית - התאהבנו מספר חודשים לפני כן במצעים שלהם. סדיני הפלנל שרכשנו בעבר, המיוצרים בישראל מבד שיובא מפורטוגל, העניקו לנו לאורך השנה החולפת תחושה רכה ומפנקת, לכן ביקשנו לבדוק האם גם מזרן ההייבריד שבו מתפארת החברה עומד בסטנדרטים.

"היברידי" היא מילה שכולם אוהבים לגלגל היום על הלשון. מה זה בכלל "מזרן היברידי"? מדובר במזרן שמכיל בתוכו את המיטב של שני סוגי המזרנים הנפוצים - שכבות ספוג איכותיות ועבות בחלקו העליון, וקפיצים מבודדים משולבים בספוג קשיח בבסיסו. התוצאה היא מזרן גבוה במיוחד (33 ס"מ), שבסוהם כולל שכבת ויסקו עבה בת 8 ס"מ. מזרני הייבריד עמידים יותר מפני שקיעה האופיינית למזרני ספוג, מה שאמור להבטיח להם עמידות גבוהה יותר לאורך זמן. הקונספט של מזרן ההייבריד מיובא מאמריקה, אבל המזרנים של סוהם, כמו הסדינים שרכשנו, מיוצרים בישראל.

זה באמת משנה משהו?

המזרן מוצע ב-11 מידות שונות. מאחר שבגלל המיטה המתכווננת התרגלנו כבר לשני מזרנים נפרדים, הזמנו להתנסות שני מזרני הייבריד במידת 200*80 בדרגת קושי בינוני-קשיח. המחיר 2,990 שקל לחתיכה - 5,980 שקל בסך הכול (את רשימת המחירים המלאה לפי מידות תוכלו למצוא כאן).

האמת היא שלא ממש ידעתי למה לצפות. כמי שהחליף בפעם האחרונה מזרן לפני שבע שנים, נקודת ההשוואה היחידה שלי הייתה למזרן הקודם, והוא היה טוב בסך הכול, או לפחות כך היה נדמה לי. מזרן ההייבריד הראה לזוגתי ולי שאנחנו לא מבינים כלום, כנראה, באיכות שינה. היקיצה הייתה שונה לחלוטין, תחושה משודרגת של שינה עמוקה ונעימה. אשתי, שסובלת מכאבי גב כרוניים, טענה שבמשך זמן רב לא ישנה כך. זה היה מפתיע, סוג של סטירת לחי למציאות שנעתקה מאיתנו. הייתכן שבמשך שנים רבות, אולי כל חיינו, פשוט לא ישנו על המזרן הנכון?

תהינו אם זו רק התלהבות של הימים הראשונים, אבל חודש שלם עבר ואנחנו שלמים ומאושרים. להגיד שכאבי הגב נעלמו לחלוטין? לא, אבל הרבה יותר קל להתמודד איתם. אני קם משינה של 5-6 שעות בלילה ומרגיש כמו מחשב שעבר ריסטארט. המילה "שדרוג" היא אנדרסטייטמנט. החיסרון היחיד הוא שבגלל עומק המזרן כל הסדינים שלנו קצרים מדי ולא מכסים, אבל כמעט כל חנות מצעים אונליין או פיזית תציע לכם סדינים בעומק 35 ס"מ, הקרבה שבהחלט תשתלם.

באמת, לבחור מזרן אונליין?

המזרנים של סוהם מוצעים לרכישה באתר בלבד, לתקופת ניסיון בת 100 לילות. בחברה מצהירים כי אם במהלכה הלקוחות לא מרוצים, הם יכולים להחליף במזרן אחר, או להתחרט ולקבל את מלוא כספם בחזרה. במקרה כזה, גם האיסוף הוא ללא עלות.

ועדיין, למרות ההצעה הכיפית יש בזה אלמנט טריקי. הרי כולנו מכירים את התופעה של "רגל בדלת" - קנית מזרן, התחלת לישון עליו, לך תתאם איסוף חזרה, תחכה לשליח, ובכלל - על מה תישן עכשיו, על המזרן הישן שלך? מחקר אמריקאי מעלה כי 48 אחוז מהלקוחות לא מבטלים תקופת התנסות על מוצרים אינטרנטיים. תארו לעצמכם כמה אנשים יעדיפו להתפשר על מוצר פיזי.

אז מדוע אנחנו כן ממליצים? על מנת לבחון מהי בכלל המשמעות של "היברידי", מומלץ לקרוא קצת על המוצר באתרים אמריקאים וישראלים, אולי גם לערוך ביקור באחת הרשתות ולנסות את המזרנים ההיברידיים שלהן כדי לקבל מושג וגם לבדוק את המפרט הטכני. כדאי ומומלץ לעמוד גם על הבדלי המחיר. מבדיקה שערכנו, המוצר של סוהם מגיע במחיר הנמוך בכ-1,500 שקל מהמתחרה הקרוב ביותר (הפער רק גדל, יש גם מזרני הייבריד בעלות גבוהה בהרבה), והעובדה שהוא מיוצר בישראל מעניקה שקט. אבל שוב - מזרן הוא עסק שדורש הרבה מאוד שיעורי בית והמחיר לא יכול להוות פונקציה יחידה ואפילו לא עיקרית.

כך או אחרת, אנחנו נהנינו. הרגשנו שהמזרן הזה איכותי דיו כדי לפסוק שהוא משנה חיים, הרבה לפני תום תקופת ההתנסות.

  • עוד באותו נושא:
  • מזרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully