וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליהמן ברדרס מתקשים לזהות סיכויי צמיחה משמעותיים לאורבוטק בטווח הקרוב; מותירים המלצת "תשואת שוק"

שירלי יום-טוב

7.2.2003 / 19:08

מחיר היעד למניה נותר 15 דולר ומבטא מכפיל גבוה יחסית - "הפרמיה מוצדקת בשל מיקומה היציב של אורבוטק בתחום ה-FPD"; הורידו תחזיות לרבעון הראשון ול-2003 כולה;



"העסקים של אורבוטק התייצבו, אך הצפיות נותרת נמוכה מאוד. מניות החברה נסחרות כעת ברמה שטומנת בחובה סיכוי נמוך לירידות. יחד עם זאת, החשיפה של החברה לעסקים חלשים בתחום ה-PCB מצביעה על סיכוי נמוך גם כן לעליות במניה", אומרים האנליסטים של בית ההשקעות ליהמן ברדרס על תוצאות אורבוטק שפורסמו אתמול, ומותירים למניה המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 15 דולר - פרמיה של כ-14% על מחיר הנעילה של המניה אמש.



האנליסטים אדוארד ווייט וטובי פישביין מעדכנים כלפי מטה את תחזיותיהם לחברה. לרבעון הראשון של 2003 הם צופים רווח נקי של 2 סנט למניה תחת הערכה קודמת לרווח נקי של 3 סנט למניה. לשנת 2003 כולה התחזית שלהם עומדת על רווח נקי של 23 סנט למניה תחת הערכה קודמת ל-30 סנט למניה (תחזית הקונצנזוס עומדת על 33 סנט למניה). זאת, על רקע צפי לצמיחה נמוכה יותר בהכנסות - 6%, תחת הערכה קודמת לצמיחה של 10%.



תחזית ההכנסות עומדת על 56 מיליון דולר לרבעון הראשון, תחת תחזית קודמת ל-57 מיליון דולר. לשנה כולה מעריכים האנליסטים הכנסות של 230 מיליון דולר - נמוך ב-8 מיליון דולר מהערכתם הקודמת.



ביחס לדו"חות שפירסמה אתמול אורבוטק, מציינים האנליסטים כי מאזן החברה נותר בריא יחסית, עם אמצעים נזילים בגובה של 131.5 מיליון דולר וחוב של 14.9 מיליון דולר. יחד עם זאת, הם מציינים כי הנתון השלילי הבולט הוא מספר ימי הלקוח (DSO) שעלה ל-136 מ-127 ברבעון הקודם ו-129 ברבעון מקביל. "בעוד שעלייה זו אינה משמעותית כשמשווים את הנתונים לשנת 2000, בה עמד ה-DSO על 85 יום, הרי ברור שאורבוטק הקלה רבות בתנאי התשלום שהיא מאפשרת ללקוחותיה", אומרים בליהמן.



"אנו מתקשים להתרגש מהסיכויים של אורבוטק בטווח הקרוב", אומרים האנליסטים, ומציינים כי הדו"חות ממשיכים לשקף את החולשה בתעשיית האלקטרוניקה, וכי הצפיות נותרת נמוכה מאוד למרות ההתייצבות בתחום ה-PCB (ציוד לבדיקת מעגלים מודפסים) והעלייה ב-FPD - Flat Panel Display (ציוד לבדיקת צגים שטוחים).



מחיר היעד למניה של בית ההשקעות - 15 דולר - מבוסס על מכפיל של 65 על הרווח הנקי למניה הצפוי לדעתם ב-2003. הם מציינים כי מכפיל זה מבטא פרמיה ביחס למכפילים קודמים לפיהם הוערכה אורבוטק. אך לדעתם, מכפיל זה מוצדק בשל המיקום היציב של החברה בתחום ה-FPD והצמיחה הצפויה בו ב-2003 (20% על פי תחזיות החברה).






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully