וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הקורונה: נמשך הזינוק במכירות מוצרי חשמל לבית

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 12:00

אפקט הקורונה מסרב להתמתן: זינוק במכירת מוצרי חשמל ברחבי העולם, גם במחצית הראשונה של 2021. למרות החזרה ההדרגתית לשגרה. כנראה שבמקום לפנק את עצמנו בנסיעה לחו"ל, החלטנו "לפנק" את המטבח הביתי

מי שחשב שהקורונה מאחורינו, יגלה שההרגלים שרכשנו במהלך הסגרים (בישראל מרבית מגבלות התנועה הוסרו כבר בחודש מרץ 2021), נמצאים עדיין עמנו, למשל בתחום ההשקעה בבית. אולי זו השהייה הארוכה בבתים במהלך חודשים ארוכים ב-2020 ותחילת 2021, ואולי זו העובדה שלמרות השחרור ההדרגתי מההגבלות, חו"ל לא הפך לאופציה זמינה - לא רק עבור רוב הישראלים, אלא עבור כלל אוכלוסיית העולם.

מכל מקום, תהיה הסיבה אשר תהא, נתונים של חברת המחקר GfK חושפים כי נרשמה עלייה של 21% במכירות של מוצרי חשמל קטנים ועלייה של 31% במכירות של מכשירי חשמל גדולים (לבנים) בהשוואה לשנת 2020.

GfK צופה שעד תום השנה, סך המכירות ממכשירי חשמל לבית יגיע להיקף של 362 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 8% בהשוואה ל-2020, המשקפת שיא חדש בהיקפי המכירות העולמיים. הסיבה לעלייה הגדולה במכירות מכשירי חשמל לבית היא השהייה הממושכת בבתים בשל הסגרים והחשש מהדבקות בנגיף.

השהייה הרבה בבית יצרה ביקוש גבוה למכשירי חשמל טובים יותר שיספקו את הצרכנים שהגבירו בתקופה זו את השימוש בתנורי אפייה ובמכונות ומייבשי כביסה, שטפו יותר כלים באמצעות מדיח הכלים והעדיפו מקררים גדולים יותר שיאחסנו את כל המזון שאגרו בבית.

בשל ההתכנסות לתוך הבית, העדיפו הצרכנים מכשירים איכותיים וטכנולוגיים בעלי קיבולת גדולה ומוצרים השומרים על היגיינה. הנתונים מצביעים על עלייה של 36% ברכישת מקררים Side By Side וזינוק של 33% ברכישת מקררים עם יותר מארבעה דלתות. בנוסף, מכונות כביסה עם פונקציית קיטור נמכרו כמעט פי שניים מהשנה הקודמת.

מדיח כלים בטכנולוגיית "אוטו-דואז". יח"צ,
מדיח כלים Beko. השקענו יותר בבית - ובכלל זה במוצרי חשמל לבית./יח"צ

מוצרי חשמל המסייעים בשמירה על ההיגיינה

שנת 2021 הצביעה גם על ביקוש מוגבר בכל הנוגע למוצרי חשמל הנמצאים במטבח. מכירות של מדיחי כלים, כיריים, מעבדי מזון, מכונות אספרסו - צמחו באופן משמעותי. בגל הראשון של המגפה בשנת 2020, היה עדיין ביקוש גדול למכשירי בישול קטנים, אך שנה לאחר מכן, לצד קטגוריות מוכרות וותיקות כמו מכונות אספרסו אוטומטיות, נרשמה עלייה גם ברכישות של מגהצים, מחליקי שיער ועוד.

בכל הנוגע לניקיון, צרכנים רבים מתמקדים בעזרים המסייעים להם לחסוך בזמן. כך לדוגמה, המכירות של שואבי אבק רובוטיים זינקו ב - 50% ועקפו לראשונה את המכירות של שואבי האבק המסורתיים.

הצמיחה הגלובלית ברכישות מוצרי חשמל לבית, באה לידי ביטוי גם בישראל. Beko, מותג מכשירי החשמל לבית, מדווח על עלייה של כ- 20% במכירות של מדיחי כלים, תנורים וכיריים ולמעלה מ-15% במכירות של מקררים ומקפיאים.

כיריים אינדוקציה ביקו. יח"צ,
כיריים אינדוקציה של Beko. המגמה העולמית באה לידי ביטוי גם בישראל/יח"צ

"הקורונה תרמה לאימוץ טכנולוגיות"

"שוק מוצרי החשמל שצמח באופן משמעותי בכל העולם וגם בישראל בשנה האחרונה, משקף בין היתר את ההשתוקקות והביקוש של הצרכנים למוצרים איכותיים וחדשניים. Beko מפתח מדי שנה מכשירי חשמל בטכנולוגיות המקלות על חיי השגרה בבית.

בנוסף, המותג זיהה את הצרכים החדשים של הצרכנים שהתפתחו עקב מגפת הקורונה והשיק מוצרי חשמל המסייעים בשמירה על ההיגיינה והמחסלים 99.9% מהחיידקים והבקטריות ובכך מבטיחות לצרכנים סביבה נקייה ובטוחה יותר", מסביר בולנט סאן, מנכ"ל Beko ישראל.

רני שטרית, מנכ"ל GfK ישראל: "הנתונים שאספה GfK בלמעלה מ- 70 מדינות ברחבי העולם, משקפים מגמת ביקוש שיא למכשירי חשמל שבאה לידי ביטוי גם בישראל. מגפת הקורונה תרמה לאימוץ של טכנולוגיות נוספות והגבירה את רמת הדיגיטציה בסביבה הביתית שלנו.

הכנסות משקי הבית שהושקעו לפני הקורונה בפנאי כמו בילויים במסעדות, הופעות או נסיעות לחו"ל, נותבו בשנת 2021 לרכישות מוצרי חשמל טכנולוגיים וחדשניים, שהפכו את השהייה בבית לנוחה וקלה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully