וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהנדל"ן מניב: הגיוס המוצלח של אספן גרופ

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 13:57

הנדל"ן רותח גם בשוק ההון: ביקושי יתר נרשמו במכרז המוסדי בהנפקה של אספן גרופ. החברה זכתה לביקושים גבוהים בסך כ-734 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת סדרת האג"ח החדשה, ותגייס כ-300 מיליון שקל

הנדל"ן ממשיך לרתוח - ולא רק בתחום הביקושים לדירות, אלא גם בשוק ההון. חברת הנדל"ן הבינ"ל הציבורית "אספן גרופ" דיווחה על ביקושים גבוהים שנרשמו בסבב הגיוסים שקיימה.

בעקבות הביקושים הגבוהים שנרשמו בהנפקה, השלב המוסדי ננעל בריבית שנתית צמודה של 0.74%, נמוך משמעותית מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז שעמדה על 1.9%. יצויין, כי הריבית שנקבעה במכרז נמוכה בכ-50% מהריבית לפיה השלימה החברה את הנפקת הסדרה האחרונה שלה בינואר השנה, בה נקבע שיעור ריבית של כ-1.5%.

במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב צמודות למדד המחירים לצרכן, במח"מ של
כ-6.7 שנים כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש דצמבר 2030. אגרת החוב מדורגת על ידי חברת הדירוג 'מעלות' בדירוג A.

לאחרונה, עדכנה החברה כי התקשרה יחד עם אלטשולר שחם פרופרטיז, שלמה ביטוח ושותף הולנדי נוסף, בהסכם לרכישת מלוא הון המניות של חברה המחזיקה בבניין משרדים בעיר אמרספורט בהולנד תמורת כ-76 מיליון אירו. עם עסקה זו, מונה הפורטפוליו של אספן בהולנד 19 נכסים בשטח כולל של כ-212 אלפי מ"ר ובשווי כולל של כ-1.8 מיליארד שקל.

את ההנפקה הובילו דיסקונט קפיטל חיתום ולצידם קונסורציום החתמים מנורה חיתום, איפקס חיתום, ברק קפיטל חיתום, מגדל בנקאות להשקעות ויוניקורן קפיטל.

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ. אספן גרופ,
צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ/אספן גרופ

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ: "אנו מודים לציבור המשקיעים על היענותו הגבוהה בהנפקה המוצלחת. הביקושים הגבוהים שנרשמו, ושיעור הריבית שנקבע, מבטאים לראייתנו הבעת אמון מצד שוק ההון בהנהלת החברה ובפעילותה העסקית. תמורת ההנפקה תשמש בעיקר לפירעון מוקדם של סדרת אג"ח ז', תאריך את מח"מ ההתחייבויות של החברה, תקטין את הוצאות המימון בשנים הבאות, ותחזק את גמישותה הפיננסית.

לאחרונה עדכנו על רכישת נכס משרדים נוסף בהולנד, מדינה שבה אנו ממקדים את פעילותינו באירופה ורואים בה פוטנציאל משמעותי להמשך הצפת ערך. לצד הפעילות בהולנד החברה ממשיכה לפתח את נכסי המלונאות בישראל באמצעות פאי סיאם. אנו ממשיכים ביישום אסטרטגיית החברה להרחבה והשבחה של פעילותה כאשר כעת לאספן גרופ פורטפוליו נכסים משמעותי בהיקף של למעלה מ-430 אלף מ"ר אשר ממוקד בהולנד וישראל.

בשתי מדינות אלה אנו פועלים בגישה אקטיבית להשבחת נכסים והגברת יעילותם התפעולית, זאת לצד בחינה מתמדת של רכישות נוספות והרחבה פעילות עסקית כולל באמצעות ייזום ליצירת ערך לבעלי המניות".






אספן גרופ, הינה חברה הפועלת בעיקר ברכישה, ייזום, השכרה, ניהול והשבחה של נכסים מניבים הכוללים בעיקר משרדים, מלונאות, מבני תעשייה ולוגיסטיקה, בהולנד ובישראל. החברה פועלת מעת לעת, בהתאם להזדמנויות עסקיות בשוק הנדל"ן גם למימוש מבנים וקרקעות בתחום הנדל"ן. יו"ר החברה הוא גיא פרג. מנכ"לית החברה היא צופית הראל.

החברה מחזיקה, בישראל ובאירופה בנכסי נדל"ן מניב ששוויים נאמד בכ-3.1 מיליארד שקל. גאוותה היא על אחוזי התפוסה הגבוהים שבנכסים שבבעלותה - כ-95%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully