וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכי השושנים: השותפות המפתיעה בין רשת 13 ל-BUYME

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 15:37

רשת 13 ו-BUYME נכנסות לשוק הפרחים: משקיעות 10 מיליון שקל בהשקת פלטפורמת הפרחים הארצית VAZA. המטרה המוצהרת, להוות תחרות לרשת ZER4U. היזמים מבטיחים כי הרשת תפעל בפריסה ארצית ובטווח מחירים רחב

הכירו את VAZA, פלטפורמה ישראלית חדשה להזמנת זרי פרחים היישר ממרכזים לוגיסטיים וחנויות בכל רחבי הארץ, הפלטפורמהמושקת בימים אלה במטרה להציע טכנולוגיה חדשנית, שתייצר אפיקי הכנסה נוספים לתעשיית החקלאות המקומית, ספציפית למגדלי פרחים, וחנויות פרחים ללא פעילות אונליין. עם כניסת השחקן החדש לשוק, יישבר המונופול בשוק זרי הפרחים בישראל הנאמד במאות מיליוני שקלים.

קרן R.T CAPITAL של קבוצת טלכלל (מבעלי BUYME) ו-"רשת 13" השקיעו כ -10 מיליון שקלים בפלטפורמה שהקים רואי אליהו, דור שני למשק פרחים ממושב כפר רות, בעל ניסיון עשיר בתחום הפרחים על כל היבטיו שמלווה כ-80 חנויות פרחים מובחרות. הפלטפורמה החדשה תופעל על ידי BUYME, מותג המתנות הדיגיטליות.

BUYME חברה בהשקעה זו ל"רשת 13" המנוהלת על ידי אבי בן טל וכאמור - לרואי אליהו. את העסקה הוביל מטעם "רשת 13" ערן הוכמן, המשנה למנכ"ל פתוח עסקי והשקעות. אליהו הוא הבעלים והמייסד של חברת "ראל טכנולוגיות" המתמחה בבניית וקידום אתרי אינטרנט בתחום הפרחים והוא מלווה כ-80 חנויות פרחים מובחרות ברחבי הארץ.

על פי הודעת המיזם, היתרון התחרותי של פלטפורמת VAZA שתופעל על ידי BUYME טמון בשתי חוזקות, האחת משרתת את הצרכן הסופי (הקונה) והשנייה את חנות הפרחים (המוכר): עבור הקונה, הפלטפורמה תייצר מגוון רחב ביותר של זרי פרחים ממרכזים לוגיסטיים ש-VAZA הקימה וכן מעשרות עד מאות חנויות פרחים שונות ברחבי הארץ בטווח מחירים רחב השווה לכל נפש.

עבור המוכר (חנות הפרחים), קהל הלקוחות הקבוע והיציב של BUYME יקל על המוכרים בפלטפורמה להגיע לנתחי שוק משמעותיים בפרק זמן מהיר. BUYME עובדת עם מעל 1,200 בתי עסק בישראל, ובשירותיה משתמשים מעל 5,000 חברות וארגונים במשק הישראלי - כוח הפצה יקר ערך עבור עסקים קטנים דוגמת חנויות פרחים.

כך, יוכלו אותן חנויות לייצר מאפס או להגדיל משמעותית את פעילות המקוונת שלהן, דהיינו להגדיל את מחזור המכירות שלהן. כעת, מדובר על 30 חנויות בפריסה ארצית ובחודשים הקרובים צפויה הפלטפורמה לגייס בהדרגה חנויות בוטיק נוספות. היעד אליו מכוונת BUYME הוא 50 חנויות במהלך החודשים הקרובים.

כפועל יוצא נרחב יותר, פלטפורמת VAZA יכולה לעזור לחקלאים ברחבי הארץ לשווק את מרכולתם לקהל לקוחות גדול יותר ולסייע לענף החקלאות הישראלי - וספציפית לענף הפרחים - שנקלע לקשיים בעקבות משבר הקורונה.

יואב בן יקר ביימי ורואי אליהו 1. תמר אביב,
יואב בן יקר (מימין) ורואי אליהו, מיזם VAZA: מדברים אלינו בפרחים/תמר אביב

גודל השוק: כ-320 מיליון שקל בשנה

ההזמנות שיבוצעו דרך האתר של VAZA ייקלטו ויועברו לטיפול במרכזים הלוגיסטיים או בחנות הקרובה לאזור המשלוח המיועד. במטרה לייצר סטנדרט גבוה ואחיד לכל חנויות הפרחים בפלטפורמה, VAZA תישא באחריות לטריות הפרחים, איכותם ושביעות רצון הלקוחות.

באתר של VAZAניתן למצוא קטלוג המונה כ-100 זרי פרחים, עציצים ומתנות קולינריות נלוות כגון: מארזי שוקולד מובחרים של חברת הבוטיק דה-קרינה, מבחר יינות משובחים שנבחרו בקפידה על ידי רונן ארדיטי, מייסד בית הספר ליין הראשון בישראל, ועוד.

שיתוף הפעולה בין BUYME לרואי אליהו נרקם במטרה להרחיב את פעילותה לטריטוריה בה לא הייתה לה עד כה דריסת רגל: שוק הפרחים. לפי סקירה ממאי האחרון של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, השוק המקומי בישראל צורך את כל מגוון הפרחים הקיים בעולם, ולכן מגדלים כאן את כל סוגי הפרחים. כיום יש בישראל כ-350 מגדלי פרחים, ואזור הגידול העיקרי הוא מרכז הארץ, השרון ועמק חפר, אך יש גם מגדלים בנגב המערבי, בגולן, בגליל, ביהודה, בשומרון, בלכיש ובערבה.

לפי אותה סקירה עדכנית, היקף השוק המקומי נאמד בכ-400 מיליון פרחים בשנה, בערך כספי של כ-320 מיליון שקל.

השקת VAZA היא חלק מהאסטרטגיה של BUYME להרחבת פעילותה. בשנה האחרונה הקימה החברה פעילות משותפת עם הסטארט-אפ הישראלי well-b שפיתחה פלטפורמה מבוססת דאטה להתאמה אישית של חוויות אושר ארגוני. כמו כן, רכשה החברה את הסטארט-אפ Meetinkz, שמאפשר השכרת חללי ישיבות ואירועים בערים מובילות בישראל ובעולם.

יואב בן יקר, יו"ר BUYME, מנכ"ל ומבעלי קבוצת טלכלל: "במסגרת שיתוף הפעולה עם "רשת 13" להשקעה בחברות ישראליות, אנחנו שמחים על ההזדמנות שנכרה בדרכנו להמשיך להגדיל את הערך המוסף ש-BUYME מציעה ללקוחותיה. הרחבת הפעילות לשוק הפרחים מוסיפה נדבך חשוב למקומה של החברה כמובילת שוק המתנות בישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully