וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם סחר חופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות?

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 12:28

בפתיחת כנס העסקים Beyond business שנערך באבו דאבי, הפתיע השגריר הישראלי, אמיר חייק, כשחשף שהסכם סחר חופשי עתיד להיחתם בקרוב בין שתי המדינות. הכנס, ביוזמת בנק הפועלים ומכון הייצוא, מציין שנה להסכם אברהם שהניב כבר כמיליארד דולר בעסקאות משותפות

הסכם סחר חופשי עשוי להיחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות, כך חשף היום השגריר החדש של ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק בכנס beyond business של בנק הפועלים ומכון היצוא.

הסכם סחר חופשי מאפשר לשתי המדינות לסחור אחת עם השנייה ללא מכסים, וכך לרוב מגדיל את היקף הסחר באופן דו-כיווני. בפנייה לשר המסחר של איחוד האמירויות, מר תאני אחמד אל זיודי, חייק אמר: "אני לוקח את זה על עצמי' כבוד השר ואני בטוח שגם אתה תעשה כמיטב יכולתך ונסיים את ניסוח ה-FTA (future trade agreement) את הסכם הסחר בהקדם האפשרי".

חייק הוסיף: "אני גאה מאוד להיות הכבוד להיות השגריר הישראלי הראשון של איחוד האמירויות. הסכם השלום מהווה אבן דרך משמעותית לשתי המדינות. ולכל האזור. מטרתנו היא להרחיב את הסכם השלום לשותפות וחברות עמוקה ולקשר חזק בין אנשים לאנשים. זה מה שאנחנו צריכים לעשות.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, מסר בעקבות הבשורה כי "מדובר בהסכם שרק יחמם ויאיץ עוד יותר את הקשר של ישראל עם איחוד האמירויות. אין ספק שהסכמי אברהם יצרו פריצה בפוטנציאל לשיתוף פעולה בינלאומי והסכם סחר יהיה ה- 'בוסטר' החסר להגדלת ההיקפים".

קודם לכן הוציאו לדרך, ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים, דב קוטלר, מנכ"ל הבנק ואדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא האת פורום העסקים ישראל-אבו דאבי במלון הריץ קרלטון באבו דאבי, איחוד האמירויות. הפורום נערך בשיתוף משרד החוץ של איחוד האמירויות, משרד התיירות של איחוד האמירויות, לשכת המסחר של איחוד האמירויות ומשרד ההשקעות של אבו דאבי ADIO.

בפורום השתתפו שר המסחר של איחוד האמירויות, תאני אחמד אל זיודי , יו"ר לשכת המסחר של איחוד האמירויות, עבדולה אל מאזורי ויו"ר משרד ההשקעות של אבו דאבי מוחמד עלי אל שורפה.

ביונד ביזנס 3. סיון פרג',
מימין: דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא, מוחמד עלי אל שורפה, יו"ר משרד ההשקעות של אבו דאבי ADIO, תאני אחמד אל זיודי, שר המסחר של איחוד האמירויות, אמיר חייק, שגריר ישראל באיחוד האמירויות, עבדולה אל מאזורי, יו"ר לשכת המסחר של איחוד האמירויות וראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים./סיון פרג'

עסקאות במיליארד דולר בשנה הראשונה

פורום העסקים ישראל-אבו דאבי כלל מפגשים אחד על אחד של בכירים ישראליים ומאיחוד האמירויות בהם סיכמו שנה לחתימת הסכמי אברהם בין ישראל ואיחוד האמירויות והציגו את ההזדמנויות והאתגרים בשותפויות העסקיות וכן סיפורי הצלחה מרכזיים. כמו כן, הפורום כלל הופעה של תמיר גרינברג הזוכה בגמר הכוכב הבא וואלרי חמאתי שהגיעה למקום השני בגמר אשר ביצעו את הדואט המרגש שלהם מהתוכנית לשיר "הללויה".


בין אנשי העסקים הישראלים שהשתתפו בפורום: איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, דודי וייסמן, יו"ר סונול, אבנר סטפק, הבעלים וסגן יו"ר בית ההשקעות מיטב-דש, משה קפלינסקי, מנכ"ל בז"ן, מרדכי מרדכי, ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ורבים אחרים.

שר המסחר של איחוד האמירויות, תאני אחמד אל זיודי: "הסכמי אברהם הובילו לחתימות על המון הסכמי שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמירתיות במאות מיליוני דולרים ובמגוון תחומים. האקספו בדובאי היא גם הזדמנות מעולה עבור אנשי עסקים ישראלים ומקומיים לייצר שיתופי פעולה עסקיים".

יו"ר משרד ההשקעות של אבו דאבי ADIO, מוחמד עלי אל שורפה: "היום, שנה לאחר החתימה על הסכמי אברהם והודות להם אנחנו הפכנו לשותפים. אנו יוצקים בבטון את שיתוף הפעולה בין ישראל ואיחוד האמירויות וזה מדהים שרק אחרי שנה כבר נרשמו עסקאות בהיקף מיליארד דולר בין שתי המדינות. בלי שגשוג כלכלי התקווה לייצב את האזור יישאר בגדר תקווה וחלום בלבד.

אנו שואפים לחזק את הקשרים הכלכליים עם ישראל שנים קדימה ואנו מחויבים לקדם שיתופי פעולה בין משקיעים ויזמים. אני אופטימי לגבי צמיחה עתידית עבור חברות ישראליות שיבחרו להשקיע כאן באבו דאבי ואני גאה להיות חלק מהפסגה הזאת שמייצגת את היזמים הטובים בעולם".

יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך: "המשלחת העסקית שיוצאת לאיחוד האמירויות בחלוף שנה מהסכמי אברהם, היא עוד שלב המצטרף לפעילות המשותפת בין המדינות.

מאז ההסכם נפתח צוהר חדש והכלכלה היא זו שמשנה את פני האזור ומהווה תשתית דיפלומטית להידוק הקשרים. מכון היצוא שמח להוביל ביחד עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות עבור התעשייה הישראלית לרבות משלחות ואירועים נוספים שיהיו לאורך השנה לביתן הישראלי של משרד החוץ ב-EXPO דובאי. אני קורא לחברות הישראליות לקחת חלק בשלל האירועים שללא ספק מהווים הזדמנות יוצאת דופן לתעשייה הישראלית".

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר: "הבנק שמח להמשיך ולהיות פורץ דרך לשווקים חדשים לטובת לקוחותיו. בנק הפועלים אימץ אסטרטגיה של הובלה למדינות המפרץ, והמשלחת הנוכחית, תהיה משלחת פורצת דרך ביצירת הקשרים עם אבו דאבי - שהוא כידוע אחד מן המרכזים החשובים בעולם בתחומי הפיננסים, הסחר וההיי-טק.

לצד כל הפעילויות למול אנשי עסקים מקומיים, יוזמנו כל משתתפי המשלחת לחשוף את עשייתם בתערוכה הבינלאומית 'אקספו דובאי', שהיא אחת מן התערוכות הבינלאומיות החשובות בעולם שתאפשר לאנשי העסקים הישראליים ליצור קשרים בפלטפורמה חשובה זו".

יוסי כהן באבו דאבי. סיון פרג',
יוסי כהן, לשעבר ראש המוסד, בפורום העסקים באבו דאבי/סיון פרג'

הכותבת הייתה אורחת המשלחת הישראלית, BEYOND BUSINESS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully