וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת חדשה תסייע במניעת תאונות דרכים של רכבים כבדים ואוטובוסים

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 9:20

חברת סרווז'ין -א.ד.י מערכות, שמתמחה בפיתוח, שיווק ומכירה של מערכות בטיחות מתקדמות לרכב, מציגה מערכת חדשה - מערכת BSIS המסייעת לנהגי רכבים כבדים ואוטובוסים לזהות אובייקטים (הולכי רגל, רוכבי אופנים, אופנועים ורכבים) שנמצאים בצדו הימני של הרכב

ב-30 אחוז מתאונות הדרכים הקשות מעורבים משאיות ואוטובוסים. חברת סרווז'ין -א.ד.י מערכות, שמתמחה בפיתוח, שיווק ומכירה של מערכות בטיחות מתקדמות לרכב, מציגה מערכת חדשה - מערכת BSIS המסייעת לנהגי רכבים כבדים אוטובוסים לזהות אובייקטים (הולכי רגל, רוכבי אופנים, אופנועים , ורכבים) שנמצאים בצדו הימני של הרכב ומסייעת לנהגים להימנע מגרימת תאונה.

המערכת, המבוססת על טכנולוגית רדאר, מזהה הימצאות אובייקטים בצידי הרכב, בכל תנאי מזג אוויר ובכל שעות היממה. בנוסף במערכת מצויידת בחיישני BSD לזיהוי רכבים שמגיחים מאחורי ומצידי הרכב ממרחק של כ-30 מטר ומיידעת את הנהג.

חיישן מורכב על אוטובוס קווים. יחצ,
החיישן מותקן על אוטובוס של קווים/יחצ

צד ימין של הרכבים הכבדים הוא "שטח מת" עבור הנהג בגלל סיבות שונות, תופעה זו נפוצה בעיקר ברכבים גדולים וארוכים כשלרכב מתווסף נגרר, בזמן שהנהג מחליף נתיבי נסיעה ובמיוחד כשהנהג מבצע פניות כשהדגש הוא על פניה ימינה. תופעה זו גובה מדי שנה קורבנות בנפש של הולכי רגל ורוכבי אופנים ואופנועים שנוסעים או נמצאים בצמוד לדופן הרכב, ולנהג אין אפשרות לזהות את נוכחותם בהיותם בשטח מת של שדה הראיה של הנהג.

על מנת לתת מענה לתופעה זו החליטו באיחוד האירופאי לנסח תקן ECE R151, עבור מערכת שתתן לנהג התראות על הימצאות אובייקטים באזור הימיני של הרכב ובכך להפחית את מספר הנפגעים בתאונות מסוג זה. מערכת BSIS המסייעת לנהג לזהות אובייקטים באזורים מתים ובמיוחד בציידי הרכב ולהפנות את תשומת ליבו של הנהג להימצאותם. המערכת מזהה הולכי רגל, רוכבי קורקינטים, רוכבי אופנים, אופנועים ורכבים המערכת מבוססת על חיישנים הפועלים בטכנולוגית רדאר בתדר GHz77 לגילוי מדויק של כלי רכב בשטחים מתים. מחיר המערכת מתחיל ב-4,790 שקל + מע"מ כולל התקנה.

אבי זינו, מנכ"ל סרווז'ין -א.ד.י מערכות: "אנו הקדמנו את הרשויות הרגולטיביות במדינת ישראל והחלטנו, על בסיס ההחלטה שהתקבלה באיחוד האירופאי, להציג לשוק הישראלי את הפתרון המתקדם. אנו רואים בכך את תרומתנו להפחתת תאונות דרכים בהן מעורבים משאיות ואוטובוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully