וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאו ג'ונס איבד 0.8% על רקע החשש ממלחמה ומטרור

שירלי יום-טוב

7.2.2003 / 23:57

המשקיעים התעלמו מנתונים טובים מהצפוי משוק העבודה והתמקדו בהעלאת רמת הכוננות מפני פיגוע טרור; EDS איבדה 10%; קורנינג זינקה בכ-9%; HP איבדה 3.2%

בורסות וול סטריט סיימו את שבוע רביעי ברציפות של ירידות שערים לאחר שנתונים טובים מהצפוי משוק העבודה לא יכלו למתיחות הגוברת בחזית העיראקית ולהעלאת רמת הכוננות מפני פיגוע טרור בידי הבית הלבן. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8% ל-7,864 נק'; נאסד"ק נסוג ב-1.5% ל-1282 נק' בהובלת מניות החומרה. HP ירדה ב-3.2%.

בסיכום שבועי ירד מדד דאו ג'ונס ב-2.4% והנאסד"ק, שהידרדר לשפל של שלושה חודשים וחצי, איבד 2.9%.

ממשל בוש העלה את רמת הכוננות הלאומית מפני פיגוע טרור ל"כתומה" מ"צהובה". הממשל אמר שהגיעו לידיו עדויות שארגון אל-קאעדה מתכנן לתקוף מטרות בארה"ב באמצע פברואר. כתוצאה מכך תוגברה האבטחה במנהרות וגשרים חשובים, בנמלים, מסופי רכבות ותחנות כוח גרעיני.

האנליסטים והמשקיעים בחרו להתעלם מדו"ח האבטלה שהראה סימנים להתייצבו בשוק העבודה. שיעור האבטלה בארה"ב צנח במפתיע בחודש ינואר ל-5.7%. מנתוני משרד העבודה האמריקאי עולה כי בינואר ייצר המשק האמריקאי 143 אלף משרות חדשות, שיא של משרות חדשות מזה 26 חודש. הנתונים עלו על התחזיות בשיעור ניכר, שצפו כי שיעור האבטלה ייוותר בינואר ברמה של 6% - שיא של 8 שנים, ושמספר המועסקים עלה ב-67 אלף בלבד - לאחר שירד בנובמבר ודצמבר. לעלייה החדה במספר מקומות העבודה בארה"ב תרמה עלייה בדרישה לכוח אדם בענפי הבנייה והקמעונות.

מספר כלכלנים טענו שהנתונים מטעים בשל התאמות עונתיות. הם טוענים שמכיוון שמספר קטן יותר של עובדים קמעוניים גויס לפני עונת החגים, מספר קטן יותר פוטר בחודש ינואר. כשני שלישים מהצמיחה נבעו מהמגזר הקמעוני, אך בניכוי נתוני המגזר נוספו בינואר 42 אלף משרות בלבד. בנוסף, הנהיגה הממשלה שיטות חדשות בסקר משקי הבית, ולכן לא ניתן להשוות במדויק את נתוני ינואר עם נתונים קודמים.

החשש מהסבירות הגבוהה למלחמה בעיראק שוב הטיל צל כבד על השווקים. אתמול נקבע שיא במתיחות לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ורג בוש, אמר כי המשחק נגמר עבור סדאם חוסיין. בוש הודיע אתמול כי ארצו תתמוך בקבלת החלטה חדשה במועצת הביטחון של האו"ם בעניין עיראק, אולם הבהיר כי הוא מצפה שההחלטה החדשה תתבסס על הקודמת ותכלול צעדים נגד עיראק במקרה של אי-עמידה בה.

ענקית מוצרי ההיגיינה והתרופות, ג'ונסון אנד ג'ונסון, במגעים מתקדמים לרכישת חברת הביוטכנולוגיה Scios (סימול SCIO) ב-2 מיליארד דולר, על כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". עוד עולה מהדיווח כי ג'ונסון מתכוונת להעביר לחברה 45 דולר עבור כל מניה, סכום המשקף פרמיה של 30% למחיר הסגירה שלה אמש בוול סטריט. מניות Scios זינקו ב-21.7%; ג'ונסון ירדה ב-0.5%.

ירידה של 10% ברווחי חברת אחסון המידע הדיגיטלי האמריקאית EDS. רווחי החברה ברבעון הרביעי ירדו ל-360 מיליון דולר, מרווח של 405 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה ציינה כי הירידה ברווחיות מגלמת הפסד של 6 סנט למניה שנגרם בעקבות חשיפתה לפשיטת הרגל של יונייטד איירליינס ולחוזים עם וורלדקום פושטת הרגל ו-US איירווייס. הכנסות החברה, הנחקרת על ידי רשות ני"ע בחשד לניפוח רווחיה, ירדו ל-5.5 מיליארד דולר, מהכנסות של 5.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל. מניות החברה עלו עם זאת ב-5%.

ביוג'ן ירדה ב0.3% למרות שה-FDA אישר לה לשווק תרופה חדשה בסדרת תרופות האבונקס לטיפול בטרשת נפוצה. התרופה החדשה נועדה לטיפול בחולים שחוו את ההתקף הראשון של המחלה.

מניית יצרנית ציוד האופטיקה קורנינג זינקה ב-8.8% לאחר שהעלתה תחזיות לרבעון הראשון ומסרה כי היא צופה לשוב לרווחיות כבר ברבעון השלישי של השנה. ג'יימס פלאוס, סמנכ"ל הכספים, מעריך כי החברה תשוב ותרוויח למרות החולשה בשוק בו היא פועלת - שוק ציוד התקשורת האופטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully