וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייבוקס לכנסת: "נפעל באופן אובייקטיבי בלבד"

וואלה כסף

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 14:41

מנכ"ל אפליקציית התשלומים פייבוקס, אריק פרישמן, במכתב לוועדת הכלכלה: פייבוקס מוכנה לכל הליך פיקוח או סנקציה עליה תחליט הכנסת, אם השוואת העלויות שתבצע לא תהיה אובייקטיבית. לדבריו, "האיסור לא קיים בשום מקום בעולם"

מנכ"ל פייבוקס אריק פרישמן שלח היום מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון בו כתב לו כי פייבוקס נכונה "לכל סנקציה, לרבות הפסקת פעילות, ככל שלא תפעל באופן אובייקטיבי" בעניין השוואת עלויות.

פרישמן כתב את המכתב במסגרת ניסיונות למנוע מגופים הקשורים לבנקים לבצע השוואת עלויות שלדברי פייבוקס תסייע לציבור לרכוש מוצרים פיננסים בזול. "פייבוקס נחושה (ומסוגלת) להוביל את יישום תכלית החוק במהירות ובאחריות, כפלטפורמה פתוחה ובלתי תלויה, בה יוצעו מוצרים פיננסיים של מגוון שחקנים למאות אלפי משתמשים באופן אובייקטיבי לחלוטין", כתב פרישמן.

"אנו מתחייבים שלא תינתן כל העדפה ליצרן כזה או אחר, וודאי לא לבעלי המניות בפייבוקס. כדי להבטיח זאת, פייבוקס נכונה לכל תהליך הסדרה ו/או פיקוח שיקבע המחוקק, באופן שיבטיח את תקינות פעילותה וכן לכל סנקציה (לרבות הפסקת הפעילות) ככל שלא תפעל באופן אובייקטיבי".

פרישמן הוסיף: "האיסור על נותן שירות מידע פיננסי לספק שירותי תיווך או השוואת עלויות בכל הנוגע למוצרים או שירותים שצד קשור לו (ולא הוא עצמו) מספק ללקוחותיו - איסור שלא קיים בשום מקום אחר בעולם - אינו מידתי והינו בגדר ניסיון להסדיר שוק שטרם קם".

אריק פרישמן. אילן בשור,
אריק פרישמן, מנכ"ל פייבוקס/אילן בשור

עוד כתב פרישמן: "הרגולטורים בחו"ל הבינו - כולם - שהציפייה שפלטפורמה כזו (שאינה מוכרת את מוצריה אלא מציעה מוצרים ושירותים של אחרים) תקום "יש מאין" ותגיע לקהל לקוחות רחב בזמן סביר, היא בגדר משאלת לב ואינה מעשית. העולם הבין שהגבלת עיסוק, וודאי בשוק חדש ומתפתח, צריכה להישמר כ'נשק יום הדין', לאותם מקרים מתוחמים בהם החשש לפגיעה באינטרס הציבור הוא מובהק. זה לא המקרה בעינינו. הפתרון בעינינו צריך להיות הסדרה מידתית, שתאפשר לכמה שיותר שחקנים לפעול".

פרישמן הוסיף כי "יחד עם זאת וככל שהועדה סבורה אחרת, אנו מבקשים - בשל אי הודאות, העובדה שאיסור דומה לא קיים בשום מקום בעולם והספק שהועלה מצד הפיקוח על הבנקים - לכל הפחות לקבוע בחוק מדד הצלחה ברור, שבמידה ולא יתקיים בפרק זמן סביר, האיסור יוסר. במהלך הדיונים הועדה ביקשה, בצדק, לקבוע מדדים ברורים להצלחת הרפורמה. מדד כאמור צריך להיות, בראש ובראשונה - תקומתן של פלטפורמות אובייקטיביות, שאינן מוכרות את מוצריהן, בנפח משמעותי (שקיבלו, במצטבר, 0.5-1.0 מיליון הרשאות גישה) בפרק זמן סביר (שלא יעלה על 12-18 חודשים)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully