וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה מזערית במספר הבלתי מועסקים במשק

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 15:30

הלמ"ס מפרסמת את דוח התעסוקה לחודש ספטמבר המשקף ירידה מזערית בשיעור הבלתי מועסקים במשק. מה השתנה בנתונים ומדוע האבטלה ממשיכה להעיב על הנתונים המצוינים שמציג המשק הישראלי?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני האבטלה בחודש ספטמבר 2021. הנתונים מצביעים על ירידה קלה באחוז הבלתי מועסקים במשק, אך עם זאת לא מדובר בפריצת דרך של ממש, אלא להפך: הצמצום באחוז הבלתי מועסקים הוא מזערי לעומת נתונים משקיים אחרים במצביעים על התאוששות, כולל עלייה במספר המשרות הפנויות במשק, כפי שפורסם אתמול.

בחודש ספטמבר 2021 (לעומת חודש אוגוסט 2021, בקרב בני 15 ומעלה), על פי הדוח:

• אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה - 5.3% (5.5% בחודש הקודם).

• אחוז מכוח העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה + הבלתי מועסקים - 6.1% (6.3% בחודש הקודם).

• אחוז מכוח העבודה של הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה ממרץ 2020 + המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה.

אחוז הבלתי מועסקים - 7.9% (8.0% בחודש הקודם).

שיעור תעסוקה לא כולל נעדרים זמנית מעבודה כל השבוע מסיבות הקשורות בקורונה - 58.6% (58.8% בחודש הקודם) וכן יש לציין שהגדרות סקרי כוח אדם ותקופת ההתייחסות של הנתונים שונות ממקורות מידע אחרים כגון שירות התעסוקה והמוסד לביטוח לאומי

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
משרדי הביטוח הלאומי בעת הקורונה. שוק התעסוקה עדיין לא מיישר קו עם הצמיחה/יואב איתיאל

בהשוואת הנתונים לאלה של החודש הקודם (אוגוסט) מתבררת ירידה קלה בלבד בשיעור הבלתי מועסקים מתוך כוח העבודה, מ- 234.7 אלף ל-224.8 אלף, ובאחוזים: ירידה מ-5.5% ל-5.3%.

נדמה כי לאחר תקופה של בלימה במגמת צמצום האבטלה, ניתן להבין כי ייתכן מאוד שהמשק סובל מבעייה מבנית הקשורה לשוק העבודה, במסגרתה קיימת אי הלימה בין הביקוש לעובדים הקיים במשק לבין כישוריהם של המובטלים.

אם אכן זו הסיבה לכך שגם האבטלה בישראל אינה "מיישרת קו" עם המדדים המשקיים האחרים, הרי שנדרשת תכנית דחופה של השמה מקצועית שתנתב בלתי מועסקים למקצועות דרושים, לרוב כאלה שנדרשת בהם אוריינות ייעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully