וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי לשוק העולמי: טונה מן הצומח

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 10:03

צוות הפיתוח הישראלי של אסם-נסטלה פיתח טונה מן הצומח שתיוצר בישראל ותשווק ברחבי העולם. המוצר שישווק תחת השם VUNA, עשוי מחלבון מן הצומח והוא בעל טעם, עסיסיות ומרקם של טונה. הנה נקודת ציון משמעותית בחזון התזונתי-צמחוני שהחל לפני 36 שנים עם הקמת "טבעול"

אוהבים טונה אבל החלטתם להמנע מדגים? אתם לא לבד - בעולם יש רבים כמותכם - ועתה יש גם בשורה בתחום VUNA, פיתוח ישראלי של אסם נסטלה.

הפיתוח החדשני עשוי מחלבון מן הצומח (חלבון סויה וחלבון אפונה). הערכים התזונתיים של VUNA דומים לאלה של הטונה, והוא מהווה מקור טוב לחלבון עבור אלה המעדיפים להפחית או להימנע מצריכת חלבון מן החי. בשלב ראשון, המוצר ישווק בישראל בשוק המקצועי (מסעדות, בתי קפה ועוד), ובהמשך ישווק לצרכן הפרטי.

מנכ"ל אסם-נסטלה, אבי בן אסאייג: "אנו גאים בכך שהצוות הישראלי הוביל פיתוח כה משמעותי וחדשני שישנה את הרגלי הצריכה של מיליונים ברחבי העולם; זוהי יריית הפתיחה לעולם תזונה חדש של דגים המבוססים על חלבון מן הצומח".

VUNA - הטונה הצמחונית, פיתוח של אסם-נסטלה. יח"צ,
VUNA - הטונה הצמחונית, פיתוח של אסם-נסטלה/יח"צ

700 מיליון שקל בשימורים

שוק הטונה בישראל נאמד בכ- 700 מיליוני שקל. כמיליון מנות עם טונה מוזמנות בכל שנה במסעדות, כאשר המנה הפופולארית ביותר היא סלט טונה.

זאת ועוד: תזונה המבוססת על חלבון מן הצומח כבר מזמן אינה שייכת רק לצמחונים וטבעונים. אנשים רבים ברחבי העולם ובישראל אימצו אורח חיים של FLEXITARIAN - "חצימחונים" או "מפחיתנים", כלומר מי שבוחרים לשלב פחות מזון מן החי בתזונה שלהם ומחפשים חלבון אלטרנטיבי.

מגפת הקורונה חיזקה מגמה זו, ואנו עדים למגמה חדשה שהתפתחה - תזונה בת קיימא. מדובר בתזונה המיטיבה עם האדם ועם כדור הארץ ומתאפיינת בצמצום צריכת מזונות מן החי וצריכה של מזונות מהצומח, כמו קטניות.

VUNA - הטונה הצמחונית של אסם-נסטלה. יח"צ,
VUNA - הטונה הצמחונית של אסם-נסטלה תשווק ראשית למסעדות ובתי קפה ורק בהמשך לצרכן הפרטי/יח"צ

לדברי בן אסאייג: "אנו מודעים היטב למגמת הצמחונות והטבעונות ומובילים פיתוח של מגוון פתרונות טעימים ומזינים, המבוססים על ירקות וקטניות, עשירים בחלבון ומכילים רכיבים איכותיים המהווים תחליף למנה בשרית ומקור לברזל ול-B12. אנו שמחים להיות הראשונים המעניקים למפחיתי בשר, עוף ודגים, אפשרות קולינרית חדשה ומסקרנת".

לגבי שיווק המוצר החדשני במדינות רבות בעולם ציין בן אסאייג כי: "העובדה שמדינות רבות כבר הזמינו את המוצר מעידה על חשיבותו ואיכותו אנו מאמינים שגם הוא יהפוך להצלחה גלובאלית".

לדברי עופר קורן, מנכ"ל קבוצת לנדוור: "בתקופה האחרונה הגדלנו משמעותית את היצע המנות הטבעוניות בתפריט על מנת לענות על הצורך של טבעונים וגם לא טבעונים, המחפשים להפחית את צריכת המזון מן החי. VUNA של אסם-נסטלה הוא מחומרי הגלם הטובים ביותר שניתן להשיג היום בשוק המוצרים הטבעונים, והשילוב שלו במטבחים של לנדוור יאפשרו לנו לייצר מנות חדשניות שרבים לא יכלו לאכול עד היום. אני בטוח שקהל האורחים שלנו יתאהב בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully