וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הנגיד התייאש מפיתרון מהיר לשוק הנדל"ן: "אין מטה קסם"

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 13:25

בועידת MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי, התייחס פרופ' ירון לבעיות הבוערות של הכלכלה בישראל. הנגיד לא צופה פיתרון קרוב לשוק הנדל"ן ומודה כי המדינה נכשלה בנושא ההכשרות המקצועיות. עוד הבהיר הנגיד כי פרויקטים דוגמת המטרו בגוש דן יחייבו העלאת מסים

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון התארח בוועידת MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי, ואמר: "המשק הישראלי צלח את אירוע הקורונה בצורה מאוד יפה, הפעילות הכלכלית ממשיכה. יש לנו משק דינאמי שידע להסתגל, והוא בהחלט יכול לצמוח. אחד הנתונים המשמעותיים הוא שפוטנציאל הצמיחה של המשק הוא גדול. אני ו צופים צמיחה בשנת 21 של שבעה אחוזים ובשנת 22 של חמישה וחצי אחוזים."

בנוגע לאבטלה, אמר פרופ' ירון: "אנחנו יודעים שבעולצות ההודעה והמלונאות יקח עוד זמן עד שיחזרו. ככל שהזמן עובר אנחנו צריכים לחשוב על שינויים מבניים. אם אתה מסתכל על הנתונים כרגע אנחנו באבטלה הרחבה שעומדת על השמונה אחוזים.

אבטלה רגילה היא חמש פלוס אחוז ולפני הקורונה עמדנו על 3 אחוזים. נושא ההכשרות הוא הוא שפיספסנו במהלך הקורונה. נושא ההכשרות הוא חשוב, בזמן הקורונה זה לא עבד כמו שהיינו רוצים וצריך להיכנס בזה בצורה מאוד חזקה".

הנגיד אמיר ירון בוועידת השלטון המקומי. דודי פרץ,
נגיד בנק ישראל מתראיין בוועידת MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי: הצעדים בשוק הנדל"ן יהיו טיפה בים כל עוד לא יגדל ההיצע. המטרו בגוש דן ימומן על ידי מסים חדשים/דודי פרץ

פרויקטים כמו המטרו ידרשו העלאת מסים

הנגיד התייחס גם לנושא הכואב ביותר עבור לא מעט ישראלים, מחירי הדיור המאמירים, אך למרבה הצער - בנושא זה לא הייתה לו בשורה: "צריך להבין, אין פה מטה קסם שיפתור את הבעיה במכה, הבעיה המרכזית היא בעיית היצע.

אנחנו ברוכים בביקושים גדולים בין היתר בגלל פריון וזה מביא לביקושים בריאים. מנגד הבעיה הבסיסית היא בעיית ההיצע. ולא רק שבעיית ההיצע הייתה קיימת לאורך השנים היא החריפה בשנתיים האחרונות. לוקח זמן לשנות תווי כזה ויש מנעד שלם של פעילויות בתחום ההיצע התחלנו לעבוד עליהם כבר במאי.

"הגבלנו את היכולת למנף דירה אחת לצורך השקעה. אני חושב שהצעדים ם לא יפתרו את הבעיה אלא נותנים מענה חלקי. כל הפעילויות האלה צריכות להתבצע אבל המקור הוא עניין ההיצע". הבהיר הנגיד.

על הגירעון אמר פרופ' ירון, כי: "בתחילת אירוע הקורונה אמרתי לעזוב את הגירעון ובאמת, עכשיו, ביציאה שלנו מהאירוע, נצטרך לטפל בגירעון המבני. הממשלה קיבלה את המלצתנו לא לטפל בשנת 2021 ו-2022 כי אנחנו רוצים לתת לכלכלה עכשיו את כל יכולת לצאת מהמשבר.

ב- 10 שנים הבאות אנחנו חושבים שצריכים להיכנס להשקעות ארוכות טווח של 3% מהתוצר. נושאי החינוך עוד לא נכנסו לתקציב הנוכחי ואני חושב שזה סופר חשוב שזה יתבצע מתקציב 2023 ואילך, ולכן חלק מההשקעות האלה יגיעו לפתחנו בשנים הבאות.

אנחנו בעד השקעות כמו המטרו, הן יצמיחו את המשק, אבל הן לא ישלמו לגמרי את עצמן. לכן נצטרך לעשות ניווט מושכל של התייעלות בנושא גבייה וגם העלאת מיסים מסוימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully