וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים בכמעט מיליארד שקל: נמצא רוכש למתקן ההתפלה באשדוד

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 15:54

חברת GES היא הזוכה במכרז למכירת מתקן התפלת מי הים באשדוד. כך קבעה ועדת מכרזים ייעודית. החברה הציעה כ-909 מיליון שקל עבור המתקן, והוא יועבר לחזקתה לאחר קבלת כלל האישורים הנדרשים בהליך זה

מתקן התפלת מי הים באשדוד, יימכר לחברת GES, כך החליטה ועדת מכרזים מיוחדת של חברת מקורות.

המתקן הוקם בידי חברת הבת מקורות ייזום, עם יכולת הפקת של עד 100 מיליון קוב לשנה. מכירת הנכס מתבצעת כחלק ממתווה הרפורמה שנקבע במקורות. GES הציעה כ-909 מיליון שקל עבור המתקן

המתקן יעבור לחזקת GES לאחר קבלת כלל האישורים הרגולטורים והפיננסיים שנדרשים בהליך זה. עם השלמת המכירה יגדל חלקו של השוק הפרטי בתחום התפלת מי שתיה לכ-600 מיליון קוב בשנה, שהם כ-90% מכלל הביקוש של מים שפירים בקרב משקי הבית.

התפלת מים. ShutterStock
מתקן התפלת המים יעבור לחזקת GES לאחר האישורים הדרושים לסיום הליך המכירה/ShutterStock

המכירה היא חלק מהרפורמה הארגונית

מתקן ההתפלה באשדוד התחיל לפעול בשנת 2016 והוא אחד מחמשת מתקני ההתפלה הגדולים שהוקמו לאורך חופי הים התיכון, ולו יכולת הפקה של עד 100 מיליון קוב בשנה.

כיום המתקן מספק מים בהתאם לתוכנית הייצור המאושרת לו בהיקף של 100 מיליון קוב בשנה והמתקן יועבר ל-GES כשהוא עומד ביעדי הייצור השנתיים. הליך המכירה בוצע כחלק מהרפורמה הארגונית שאושרה בממשלה לפני כשנתיים, והיא צפויה לחזק את מבנה ההון של החברה.

היציאה למכרז נרשמה בתחילת 2020 לאחר עבודה מאומצת ומשותפת של חברת מקורות עם נציגי החשב הכללי, רשות המים והגורמים המממנים, כאשר מי שהוביל מטעם מקורות את הליך ההחלטה על המכירה והמו"מ מול הגורמים הפיננסים הוא יו"ר דירקטוריון מקורות היוצא, מרדכי מרדכי.

מנכ"ל חברת מקורות, חברת המים הלאומית של ישראל, אלי כהן. מארק ישראל סלם,
מנכ"ל חברת מקורות, אלי כהן, שעמד בראש ועדת המכרזים/מארק ישראל סלם

תרומה לאיתנות הפיננסית של מקורות

יו"ר דירקטוריון חברת מקורות, מרדכי מרדכי: "מבחינתי מדובר בסגירת מעגל, וסוג של מתנת פרידה שאני משאיר. אני עוזב את לחברת מקורות כשהיא נמצאת במקום נכון יותר, מדויקת יותר בפעילותה ופנויה לקדם פרויקטים לפיתוח משק המים בישראל. התמורה בעד המכירה תתרום לאיתנותה הפיננסית של מקורות ותושקע חזרה בפיתוח משק המים".

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "הצלחת המכרז מהווה אבן דרך חשובה ביישום החלטת הממשלה לקידום האיתנות הפיננסית של מקורות. שיתוף הפעולה בין הגורמים הביאו להצלחה משמעותית במכרז המכירה אשר תתרום למשק המים, וזאת לצד יתר מתקני ההתפלה המוצלחים שהוקמו בשיטת PPP".

יו"ר רשות המים, גיורא שחם: "היום הסתיים בהצלחה מכרז למכירת מתקן ההתפלה באשדוד. הצלחת המכרז תביא לתיקון הכשלים שליוו את הקמתו ולשיקומו של המתקן. בכך תהיה תרומה ליציבות משק המים. זה נדבך נוסף להצלחת פרויקטי ההתפלה, שמאפשרים למשק המים לספק מים באמינות מירבית ובאיכות מתאימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully