וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על שפת ים כנרת: ישרוטל רכשה את מלון "סי אוף גליליי"

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 8:52

מלון Sea of Galilee נבנה במקור עבור צליינים, אך במהלך הקורונה אומץ על ידי התייר הישראלי. עתה נודע שרשת ישרוטל רוכשת אותו מידי משפחת טל, שמחזיקה גם במלון רסיטל בטבריה. מנכ"ל ישרוטל: "תקופה שאנו עמלים על איתור מלון באזור. 'סי אוף גלילי' מושלם עבורנו"

הצרה של אחד היא האוצר של אחר: רשת המלונות 'ישרוטל' הודיעה אתמול (ד') על רכישת מלון Sea of Galilee, הממוקם על חופה המערבי של הכינרת ביישוב מגדל, תמורת 225 מיליון שקל.

רכישת המלון תתבצע יחד עם שותף פיננסי (ששמו לא צוין), עמו תתחלק רשת המלונות הישראלית באחזקת המלון באופן שווה, בעוד ניהולו יופקד כולו בידיה.

המלון כולל 212 חדרים והחל לפעול ב-2019, בעיקר לטובת אירוח תיירות חוץ המגיעה לאזור. הגבלת הכניסה לישראל מאז החל משבר הקורונה, הובילה לירידה חדה בתפוסת המלון, שגם התקשה למשוך את הקהל המקומי - מומחיותה של 'ישרוטל'.

המלון נמצא כיום עדיין בבעלות משפחת טל, המחזיקה בבעלותה גם את מלון 'רסיטל' שבעיר טבריה, ובכפוף להשלמת העסקה המשפחה צפויה למסור את המלון לידי 'ישרוטל' כבר במהלך הרבעון הראשון של 2022.

סי אוף גליליי 2. ניר קיפניס, מערכת וואלה!
מיקום מצוין על שפת הכנרת. הכניסה הראשית למלון/מערכת וואלה!, ניר קיפניס

המלון יצטרף ל-20 המלונות שבבעלות 'ישרוטל' כיום, לצד 12 המלונות הנוספים שהיא בונה כיום ברחבי הארץ; 8 בתל אביב, 2 בים המלח ו-2 נוספים במצפה רמון.

סי אוף גליליי. ניר קיפניס, מערכת וואלה!
בריכה נושקת לחוף פרטי, "סי אוף גליליי", קיץ 2020, בין סגרי הקורונה/מערכת וואלה!, ניר קיפניס

ליאור רביב, מנכ"ל 'ישרוטל', אמר ל'וואלה! כסף': "אורחים שלנו שואלים מזה זמן מדוע אין לישרוטל מלון על הכינרת, ותקופה שאנו עמלים על איתור מלון באזור. 'סי אוף גלילי' מושלם עבורנו, הן בשל המיקום יוצא הדופן שלו, החוף הצמוד למלון, השטחים הציבורים הפנימיים והחיצוניים, והיותו מלון פועל, הממשיך את תנופת ההתפתחות שלנו בצפון.

הרכישה מייתרת עבורנו את הצורך בהקמה של מלון באזור, שלוקחת כ-10 שנים באיתור ורכישת קרקע ולאחר מכן בנייה. כמי שבונים כיום 12 מלונות אנו מלאי ניסיון עם דרישות הביורוקרטיה והרגולציה, ומשמעותן, גם בהיבטי הזמן, הנחסכת ברכישת מלון קיים.

היזם אביהו טל עשה עבודת יזמות מעולה במלון, ואנו צופים השקעה נוספת של כ-10 מיליון שקל לטובת התאמות הנדרשות בהיבטי הרשת".

ליאור רביב מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל. אריאל בשור,
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל/אריאל בשור

תוצאות מפתיעות, למרות הקורונה

'ישרוטל' הצליחה לענות על דרישות הקהל הישראלי והיוותה את מוקד הזמנות חדרי המלון בישראל עם פתיחת אפשרות קבלת תיירות פנים בבתי המלון השנה. הדבר סייע לרשת לצלוח את המחצית הראשונה של 2021 עם הכנסות בגובה 593.4 מיליון שקל, המהווים עלייה של 107.3% על הכנסותיה בתקופה המקבילה בשנת הקורונה.

לא רק זאת, מדובר בירידה של 12.6% בלבד מהמחצית הראשונה שחוותה הרשת בשנת השיא שלפני הקורונה - 2019, אז הכניסה 679.1 מיליון שקל באותה תקפה, שבה פעלה שישה חודשים מלאים, ולא 4 חודשים כפי שחוותה במחצית הראשונה השנה.

תוצאות הרווח התפעולי והנקי של רשת המלונות הפתיעו אף יותר, כיוון שעמדו על 91.3 מיליון שקל ו-52.8 מיליון שקל בהתאמה במחצית הראשונה של השנה, ובכך עקפו אף את אלה שהשיגה במחצית הראשונה של שנת השיא (2019), אז עמדו הרווח התפעולי והנקי על 76.6 מיליון שקל ו-40.5 מיליון שקל בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully