וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפים על עצמם: התחזית המסחררת של בואינג לענף התעופה

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 13:30

גידול של 1.4 טריליון דולר בשוק המטוסים והשירותים במזרח התיכון בלבד, ב-20 השנים הבאות. זאת לאור ההתאוששות הצפויה של עולם התעופה. מנועי הצמיחה: מטוסי מטען, מטוסים רחבי גוף ומטוסים חסכוניים בדלק. הייתה קורונה?

מטוס ה-AS2 של בואינג ו-Aerion/בואינג

אחרי שנתיים בהן סבל עולם התעופה טלטלות לא פשוטות, שהשליכו רוחבית על כל שרשרת האספקה, מסמנת יצרנית המטוסים בואינג אופק אופטימי מאוד לביקוש למטוסי נוסעים ומטען ב-20 השנים הקרובות.

על פי תחזית החברה המתייחס לאזור המזרח התיכון, הביקוש יעמוד על 3,000 מטוסים חדשים בשווי כספי כולל של 700 ביליון דולר. לנתון הזה מצרפת היצרנית גם את העלויות הנלוות בהיבטי התחזוקה ואספקת החלפים שאמורים לעמוד על 740 ביליון דולר נוספים.

התחזית נשענת על צפי של הכפלת תנועת הנוסעים ובעקבותיה גם הכפלה של צי המטוסים. החלוקה של העלייה בביקוש היא כשני שליש למטוסים חדשים שמבטאים את צמיחת השוק, בעוד השליש הנותר הוא החלפה של מטוסים מתיישנים בקו הדגמים החדש כמו MAX 737, Dreamliner 787 ומטוס 777X. מטוסים רחבי גוף וחסכוניים יותר בדלק מדור מטוסי הנוסעים הקודם.

מטוס ה-AS2 של בואינג ו-Aerion. בואינג,
מטוס AS2 של בואינג ו- Aerion, גם הוא יהיה חלק מצי מטוסי העתיד?/בואינג

מזרח תיכון חדש

האווירה האופטימית שבבסיס התחזית נשענת על שני מרכיבים, הראשון הוא תפקיד המזרח התיכון כנקודת חיבור עולמית מרכזית ומפתח לשווקים מתפתחים בדרום מזרח אסיה, סין ואפריקה. השני הוא ההובלה של המזרח התיכון בהתאוששות והאמון של הצרכנים בבטיחות הטיסה המסחרית. כך אומר רנדי הייסי, מנהל השיווק המסחרי של המזרח התיכון בבואינג.

מנועי צמיחה נוספים המוזכרים בתחזית מתייחסים להכפלת הביקוש למטוסי מטען, מ-80 בשנת 2019 ל-150 מטוסים ב-2040 כתוצאה מביקוש גובר לתובלה אווירית ומיקום בסיסי פעולה של שתיים מחמש חברות המטען המובילות בעולם באזור המזרח התיכון.

פתיחת הגבולות הצפויה באזור תהייה גם היא זרז לביקוש למטוסי נוסעים רחבי גוף. בעוד גם תחום המטוסים צרי הגוף יתפתח מ-660 מטוסים כיום ל-1,750 מטוסים ב-2040. לכל אלו יש להוסיף את מעטפת האחזקה ומערך החלפים הנדרש עבור המטוסים.

לגדילה הזו, יש משמעות נוספת הנוגעת לכוח האדם סביב התעשייה הזו. על פי היצרנית צוותי התעופה עד שנת 2040 יקיפו סדר גודל של 223 אלף משרות, מתוכם 54 אלף טייסים, 51 אלף טכנאים ו-91 אלף אנשי צוות במטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully