וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: 110 מיליארד שקל יושקעו בתשתיות

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 16:24

אביגדור ליברמן מבשר כי "מיד לאחר אישור התקציב" יושקע בתשתיות סכום עתק, שמבטא, על פי האוצר, את סדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית. כמעט מחצית הסכום יגויס מהשוק הפרטי. חלק מהפרויקטים שיקודמו הם כאלה שיצאו לדרך עוד בתקופת הממשלות הקודמות

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום כי "מיד לאחר אישור התקציב אנו הולכים לשחרר כמות גדולה של 26 פרויקטים בתחום התשתיות, התחבורה, מים, ואנרגיה בהיקף של 110 מיליארד שקלים, לא כולל המטרו. כ-50 מיליארד שקל ימומן על ידי השוק הפרטי (PPP - ס"ג).

אם שחררנו פרויקט ראשון מסוג PPP לפני 20 שנה, עכשיו אנחנו נשחרר כאן פרויקטים בהיקף של 50 מיליארד שקלים למגזר הפרטי- זה אמור להביא תנופה נוספת למשק הישראלי, שתאפשר למשק לצמוח, ותביא עוד תעסוקה".

שר האוצר אביגדור ליברמן בראיון באולפן וואלה!, 21 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
שר האוצר, אביגדור ליברמן: מבטיח השקעה של 110 מיליארד שקל ב-26 פרויקטים בתחום התשתיות/ראובן קסטרו

המטרה: לפתח תחבורה ציבורית יעילה

החשב הכללי באוצר יהלי רוטנברג מנה את הפרויקטים התשתיתיים, חלקם כבר נמצאים בשלבי מכרז/סגירה פיננסית. לדבריו, בפרויקטים בתחום התחבורה יושקע סדר גודל של 50 מיליארד שקל, ביניהם פרויקטים שחלקם החלו בתקופת ממשלות קודמות ונמצאים כבר בעבודה: הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן, שצפוי להתחיל לפעול ב-2027 , הקו הסגול בגוש דן, קווים נוספים ברכבת הקלה בירושלים (כחול+סגול) ונתיבים מהירים בכבישים 2 ו-20.

בתחומי האנרגיה והמים יושקעו כ-5 מיליארד שקל - פרויקטים בתחום הפוטו-וולטאי (מתקנים סולאריים) באשלים ובדימונה, הקמת מתחם ההתפלה בגליל המערבי ועוד. עוד צויין כי המדינה תשקיע כ-9 מיליארד שקלים בפרויקטים של בינוי צה"ל - הקמת קריית המודיעין ואופק רחב.

לדברי החשב הכללי, "בגלל תקופת הזמן היחסית ארוכה שלוקח לבצע כאלה פרויקטים, אנחנו כל הזמן עובדים מראש על ה-pipe line של הפרויקטים. היום לוקח פחות זמן לבצע את הפרויקטים התשתיתיים מאשר בעבר.

במשך הזמן השוק פה גדל בצורה בלתי רגילה, אנחנו כמדינה למדנו להעביר את הפרויקטים למגזר הפרטי, תוך כדי שאנחנו נהנים מהיתרונות, ויודעים כממשלה להבדיל מה אנחנו צריכים לעשות באמצעות תקציב המדינה ומה באמצעות המגזר הפרטי, גם בהיבט הכדאיות הכלכלית וגם בהיבט השירות".

באוצר מדגישים כי ההשקעה בהיקפים כה גבוהים בתחום התשתיות, ובמיוחד בתחום התחבורה, מבטאת את העדפות של הממשלה הנוכחית - לפתח תחבורה ציבורית יעילה על פני השקעה ברכב פרטי ובניית כבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully