וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות איילון מצטרף לטרנד הבלוקצ'יין

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 8:50

ינפיק קרן נאמנות חדשה להשקעה במניות חברות העוסקות בתחום ובכריית מטבעות דיגיטליים, שחשיפתה למניות לא תפחת מ-75%. אייל חיים, סמנכ"ל איילון קרנות נאמנות: "תחום טכנולוגי חדשני ומתפתח שאנו מזהים בו פוטנציאל. מתאים בעיקר למשקיעים לטווח הארוך"

העליות החדות בשער הביטקוין, משגעות את המשקיעים. אמנם התנודתיות של שער החליפין הרחיקה מתחום הבלוקצ'יין את המשקיעים הסולידיים, אבל אפילו הם לא יכולים להתעלם מהעובדה שלמרות שהמטבע הווירטואלי חשוף לשינויים שנראים דרמטיים בשערו, הרי שלאורך זמן - ולמרות ירידות תלולות מעת לעת, מי שהשקיע במטבעות הקריפטוגרפיים - הרוויח.

באיילון זיהו שהישראלים רוצים לקחת חלק בטנרד הבלוקצ'יין, ומובילים להשקת קרן נאמנות נוספת להשקעה במניות התחום; בית ההשקעות צפוי להנפיק מחר (ג') קרן נאמנות להשקעה במניות חברות בלוקצ'יין וכריית מטבעות דיגיטליים הנסחרות בחו"ל.

חשיפת הקרן למניות לא תפחת מ-75% ותעקוב אחר ביצועי החברות הנכללות במדדי Nasdaq Index Economy Blockchain, Indxx Blockchain Index, ו-50 BLOK Blockchain Emerita-EQM.

בדיקה שערך בית ההשקעות מצאה, כי עיקר החברות בתחום נסחרות בבורסות בצפון אמריקה (כ-75%), והיתר בבורסות באסיה (כ-15%) ובאירופה (כ-10%). ההערכה היא כי שווי השוק של כלל החברות הללו נאמד בכ-500 מיליארד דולר.

ביטקוין. ShutterStock
שער הביטקוין: ככל שחולף הזמן יותר משקיעים רואים את ההזדמנות שבמטבעות הקריפטוגרפיים ופחות את הסיכון/ShutterStock

מדובר בחברות המפתחות יישומים הקשורים לתחום הבלוקצ'יין והכרייה כדוגמת חומרה ותוכנה, מחקר ופיתוח, סליקה וארנקים אלקטרוניים ועוד. אחת מאותן חברות היא 'מרתון דיגיטל' האמריקאית, הפועלת לכריית נכסים דיגיטליים ונסחרת בבורסת נאסד"ק ארה"ב בשווי הנע סביב 5 מיליארד דולר.

דוגמא נוספת היא בורסת הקריפטו 'קוינבייס', המשמשת פלטפורמת מסחר למטבעות דיגיטליים ונסחרת גם היא בבורסת נאסד"ק האמריקאית בשווי של כ- 66 מיליארד דולר.

אייל חיים, סמנכ"ל איילון קרנות נאמנות: "מדובר בתחום טכנולוגי חדשני ומתפתח, שאנו מזהים בו פוטנציאל, ולא רק בהיבטי המטבעות הדיגיטליים. יש להדגיש, עם זאת, כי מדובר במניות תנודתיות וכי ההשקעה מתאימה יותר למשקיעים לטווח הארוך, מאלה המשקיעים לטווח הקצר".

תחום הבלוקצ'יין נחשב לאחד מתחומי ההשקעה החמים ב-5 השנים האחרונות, שהתחמם אף יותר בתקופת הקורונה. מאז תחילת המגפה נראה כי התחום לא עוצר, ובתחילת החודש אף הודיעה פייסבוק כי בקרוב תשיק את 'נובי' - ארנק אלקטרוני מבוסס קריפטו.

מספר חברות ענק כבר הודיעו על פעילות בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגטליים וביניהן 'פייפל', שדיווחה לפני כשנה כי היא מפתחת יכולות בתחום; ענקית הסליקה והאשראי 'מאסטר קארד' שהודיעה בתחילת השנה כי תשלב אופציה לסחר באמצעות מטבעות מבוססי בלוקצ'יין; ואפילו ענקיות קמעונאות כדוגמת 'וולמארט', שצפויות לאמץ ולהשתמש בטכנולוגיית הסלוקצ'יין עד שנת 2025 כדי לעקוב אחר שרשרת אספקת המזון ולהגביר את השקיפות אל מול הצרכן.

בחודש יוני השנה הושקה קרן נאמנות דומה מטעם חברת הביטוח 'הראל', המתחקה אחר מדד Nasdaq Blockchain Economy, שעלה בכ-24.4% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully