וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק לא לבד: החברות שהצליחו בעזרת השם החדש

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 11:52

בשבוע שעבר בדקה פייסבוק את אפשרות החלפת השם והפכה לבדיחה של הרשת. אבל פייסבוק לא לבד: חברות רבות שינו את השם בגלל שינוי בפעילות, בעיות תדמית ולפעמים אפילו רק כדי לחדש ולהתעדכן. פנינו לכמה חברות שהחליפו את השם כדי לבדוק מה היו התוצאות

זה לא היה החודש של מארק צוקרברג ושל פייסבוק שלו. האיש ששינה מן הקצה לקצה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים, הפך מטרה לחקירות רגולטוריות - מהסנאט האמריקאי, דרך אירופה ועד לישראל, אחר כך באה התקלה שהשביתה את שירותי החברות שלו למשך מספר שעות שכמותן כנצח - ואז הגיעה פארסת שינוי השם.

למרות שפייסבוק הפכה לשק החבטות של הגולשים, יש לא מעט חברות ששינו את שמן ממגוון סיבות - וחלק מהן אפילו מאושרות עם השם החדש. יצאנו לבדוק מה ניתן לעשות, בעזרת השם כמובן.

הילה שיטרית נסים - BLEND. BLEND,
הילה שיטרית ניסים, CMO של BLEND/BLEND

מ- One Hour Translation ל- BLEND

• הילה שיטרית ניסים CMO של BLEND מספרת כי "שינינו את השם מ- One Hour Translation ל- BLEND בגלל שעשינו שינוי אסטרטגי בחזון ובמוצר של החברה והיה חשוב לנו שהשם ישקף אותו".

מתרגומים מהירים לכל אחד, הפכה החברה לספקית שירותי תרגום ולוקליזציה מבוססי טכנולוגיה לחברות גדולות ובינוניות. BLEND מעצימה מותגים גלובליים ומאפשרת להם לבסס נוכחות מקומית בשווקים שונים ברחבי העולם ע"י הסרת חסמי שפה ותרבות.

כוחה של BLEND טמון בעוצמה הטכנולוגית שלה המבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה(AI), המגוון האנושי שלה, וכוחה של קהילת השפה ואומני הקול הגלובליים שלה.

הסביבה אהבה מאוד את השינוי. השם הקודם גם היה קצת ארוך וגם נתפס כמשהו מהיר ו"זול" בעוד BLEND עם המיתוג החדש מציגה הצעת ערך הרבה יותר מקצועית ורחבה.

העובדים ממש אהבו את השם והתחברו אליו וכך גם הלקוחות ומבחינה עסקית שינוי השם הביא עלייה בלידים ובפניות שקיבלנו מלקוחות גדולים בדיוק כמו שקיווינו. זה כמובן הביא גם צמיחה בהכנסות של כעשרות אחוזים מרבעון לרבעון.
אנו מאד מרוצים מההחלטה לשינוי השם והמיתוג המחודש ובימים אלה סוגרים סופית את האתר עם השם הקודם.

רונן סולומון, מנכ"ל אלטשולר שחם בנפיטס. שיווק אלטשולר שחם בנפיטס,
רונן סלומון, מנכ"ל Altshare/שיווק אלטשולר שחם בנפיטס

מאלטשולר שחם בנפיטס ל- Altshare

• אלטשולר שחם בנפיטס (מקבוצת אלטשולר שחם) שינתה לאחרונה השם של החברה ל- Altshare.

Altshare הינה חברה מובילה אשר מתמחה בפתרונות נאמנות וניהול אקוויטי חכמים לתעשיית ההייטק, מפתחת ומפעילה פלטפורמה טכנולוגית לניהול ניירות ערך של חברות ההייטק מקצה לקצה- החל מהנפקת ניירות ערך, דרך ניהול כל תוכניות התגמול וטבלת ההון של החברה ועד הנזלה ומסחר של ניירות הערך.

ההחלטה לשנות את השם לאחרונה נבעה מכך שהחברה החלה לפעול גם בחו"ל ועשתה שינוי במגוון המוצרים של החברה.
החברה מאוד מרוצה מההחלטה שקיבלה על שינוי השם ובקרב הסביבה (עובדים, לקוחות, ספקים) השינוי נתפס כחיובי מאוד והם מאוד אהבו ותמכו בשם החדש.

נדב שובל, מייסד ומנכ"ל openweb. openweb,
נדב שובל, מייסד ומנכ"ל OpenWeb/openweb

מ- SPOT.IM ל- OpenWeb

• השינוי של חברת SPOT.IM לחברת OpenWeb:
בתחילת הדרך, נקראה החברה SPOT.IM כאשר עסקה בבניית קהילות ברשת. כשקראו לעצמם SPOT.IM, עברו מעולמות של יחידים, לעולמות של פאבלישרס. ההבנה הייתה שפאבלישר מהווה כר פורה ליצירת קהילה, מעצם העובדה שאנשים עם תחומי עניין משותפים, גולשים באתרים זהים. הבמה שרצו לתת לשיח הייתה מעין Spot light וכך נוצר השם SPOT.IM.

במרוצת השנים ועם הצלחתה של החברה, לפני כשנה וחצי, שינו SPOT.IM את השם לחברת OpenWeb ומיתגו את עצמם מחדש. המשימה שלהם כיום היא לשפר את השיחות באינטרנט, להילחם בשנאה ובפייק-ניוז.

OpenWeb רצו שהשם יכיל בתוכו את המשימה החשובה ביותר של החברה, והיא לחזק את האינטרנט הפתוח, שקיים מחוץ לעולמות המונופוליסטיים של הרשתות החברתיות.

כיום, לאופןווב יותר מ-150 עובדים, גייסו עד היום כ-70 מיליון דולר ועובדים עם יותר מ-1000 פאבלישרס מהשורות הראשונות, בהם יאהו, פוקס ניוז ו-TechCrunch.

החברה שואפת לחולל מהפכה בעולם הטוקבקים ובשוק התקשורת הבינלאומי והמטרה העיקרית שלה היא לשפר את איכות השיח ברשתות.

"אופןווב" משפרת את איכות השיח ברשתות החברתיות, מסננת טוקבקים פוגעניים ואלימים ומייצרת שיח ענייני בשולי הכתבות, מעין יקום מקביל מזה של פייסבוק.

אלי פרץ, מנכ"ל אסטרה. מיכל בנדק,
אלי פרץ, מנכ"ל ASTERRA/מיכל בנדק

מ- Utilis ל- ASTERRA

• השם יוטליס, שהיה נכון בזמנו כאשר עיקר הלקוחות אליהן פנתה החברה היה בשוק תאגידי מים, אינו משקף את הפוטנציאל הטכנולוגי המלא של החברה. לטכנולוגיה יישומים נוספים בהקשר של תשתיות קרקע כגון פסי רכבת, כבישים תעלות וסכרים.

השם ASTERRA מורכב משילוב של המילים Asrta בלטינית לכוכבים ו Terra - ארץ, מה שממקם את החברה במקום הנכון: טכנולוגיה מבוססת על מידע לוויני.

התגובות למיתוג החדש היו חיוביות ביותר ויש תחושת התרגשות כללית. במקרה שלנו, כחברה שעובדת עם לקוחות ושותפים בכל רחבי העולם, האתגר הגדול ביותר היה להסביר את השינוי. לשם כך ביצענו לא מעט וובינרים ולאחרונה פגישות פנים אל פנים, ואפשרנו תקופת מעבר מספיקה להסתגלות.

חשוב לומר, שוק תאגידי המים היה ויישאר שוק חשוב ונמשיך להיות בו דומיננטיים, במקביל אנחנו מתרחבים לכיוונים נוספים. לעובדים הוותיקים, שלהם ההזדהות עם מותג הקודם הייתה עמוקה, היה קושי - אך הרציונל והצלחת המיתוג החדש ריככו את הקושי.

אנחנו רק כמה חודשים בתהליך, אבל מבחינתנו מדובר בהצלחה. לאחרונה השקנו מוצר נוסף, Earthworks Rail, שמיועד לשוק תשתיות הרכבות. עם תחילת השיווק של מוצר זה, השקת המותג החדש מתבררת כחיונית.

תות שני, שרונה פרטנרס. יח"צ,
תות שני, מנכ"לית ומייסדת שרונה פרטנרס/יח"צ

מ- Bouaziz & Partners ל- Sarona Partners

• כשהפעילות של קבוצת Sarona Partners החלה, הקבוצה נקראה Bouaziz & Partners - שכן זו הייתה קרן ההשקעות המשפחתית של פיליפ בואזיז (יו"ר הקבוצה כיום), ומתחם העבודה המשותף שהפעילה החברה נקרא B&P Spaces.

"באמצע שנת 2017, משקיעים נוספים התחילו להצטרף לפעילות השקעות שלנו. ומתחם העבודה התרחב למיקום נוסף", מספרת תות שני, מנכ"לית הקבוצה. "החלטנו לבחור שם שיבדל מפעילות ההשקעות המשפחתית, ויבטא את השאיפה של החברה להיות אקו-סיסטם שמחבר את השחקנים המובילים בתחום ההיי-טק, ההאצה וההשקעות בסטארטאפים ישראלים - ושם נולדה שרונה".

קבוצת שרונה פרטנרס פועלת במגוון דרכים על מנת לתמוך ולקדם סטרטאפים ישראלים בצמיחה. הקבוצה מפעילה שלוש רגליים מרכזיות: תכניות האצה מפרי-סיד עד סבב B, קרנות הון סיכון וחדשנות תאגידית.

כמו כן, הקבוצה מפעילה מתחמי עבודה משותפים בחיפה, תל אביב, כפר סבא, ניו יורק ואופקים. "שינוי השם התקבל באהבה. השם שרונה נכנס לפעולה יחסית בתחילת דרכה של החברה. השם שרונה הוא אחד עם העשייה שלנו והמשימה שלנו להצמיח חברות סטארטאפ-ישראליות".

Ex.co לשעבר פלייבאז. יחצ,
פעם הם היו פלייבאז. משרדי EX.CO/יחצ

מ- Playbuzz ל- EX.CO

פלייבאז (Playbuzz) עשתה לפני שנתיים תהליך מעניין של מיתוג מחדש ושינתה את השם ל-EX.CO. כיום החברה היא הפלטפורמה המובילה בעולם לחוויות אינטראקטיביות באתרי אינטרנט, שמשנה את האופן שבו חברות מתקשרות עם המשתמשים שלהן בנכסים הדיגיטליים.

שינוי השם הגיע כחלק מהבנה שהשם פלייבאז, שמשדר משחקיות והיה מקושר מאוד עם הקוויזים הוויראליים שפרסמו את החברה בתחילת דרכה, כבר לא מייצג את אופי הביזנס ואת העובדה שהחברה עובדת עם לקוחות ענק ברחבי העולם. הכוונה הייתה לייצר מיתוג יותר טכנולוגי, בוגר וכזה שמייצג את ה-DNA האמיתי של החברה - EX.CO - The Experience Company.

2איך הגיבה הסביבה לשינוי השם? בישראל - עובדי החברה, ספקים ולקוחות מעולם המדיה, היו מאוד מחוברים לשם Playbuzz, אבל בארצות הברית ובשווקים המרכזיים בהם פועלת החברה היה פחות כוח למיתוג המקורי והשינוי היה קל יותר. תהליך השינוי לקח זמן, אבל עזר מאוד לתקשר את ההתפתחות המשמעותית באמת - בזהות ובמודל העסקי של החברה.

ביום שבו הכריזה החברה על השינוי, כמה מלקוחותיה התקשרו לעובדי החברה ושאלו אם פלייבאז נקנתה על ידי חברה גדולה יותר בשם EX.CO. מאותו רגע היה ברור שהמיתוג עבד - והזהות החדשה אכן מצטיירת כבשלה וחזקה יותר מהמקורית.

בפלייבאז, סליחה, באקס-קו מרוצים מאוד, בעיקר בזכות האימפקט מול הלקוחות המקומיים והגלובליים - לקוחות שבעבר היססו להיות מזוהים עם החברה בהודעות לעיתונות או Case studies פומביים, פתאום שמחו לשתף פעולה ולהיות מזוהים עם EX.CO.

לקוחות אחרים שבעבר הניחו שהטכנולוגיה של החברה מאפשרת רק יצירת תוכן ויראלי לצעירים - הבינו שמדובר בפתרון עמוק ומשמעותי הרבה יותר, שמספקת פתרון שלם יותר למותגים ואתרי תוכן.

היום חברות יכולות בעזרת הפלטפורמה לייצר חוויות אינטראקטיביות שלא רק מגדילות מעורבות גולשים בכל נקודה במסע שלהם באתר, אלא מגדילות משמעותית אחוזי המרה, ומייצרות דאטה ותובנות למטרות שיווקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully