וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענק של תל אביב: 300 מטר גובה, 3 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 15:15

חברות הנדל"ן המניב 'אמות' ו'גב-ים' מהמרות על שוק המשרדים והשיקו היום את מגדל המשרדים ToHa 2, שעתיד להיבנות במרכז תל אביב בעלות של כ-3 מיליארד שקל. שמעון אבודרהם, מנכ"ל 'אמות': "בפרויקט יש סיכון. ויתרנו על קניון ועל מגורי יוקרה והתמקדנו בלקוח העסקי"

מגדל משרדים חדש קורא תיגר על מודל העבודה החדש שרבים אימצו במהלך תקופת הקורונה. חברות הנדל"ן המניב 'אמות' ו'גב-ים' השיקו את מגדל ToHa 2, שצפוי להיבנות בין הרחובות יגאל אלון ודרך השלום בתל אביב, בעלות כוללת של כ-3 מיליארד שקל.

מגדל ToHa 2 יתפרס על פני 77 קומות בנות 2500-3000 מ"ר לקומה, ויגיע עד לגובה של כ-300 מטר - גבוה וגדול פי 3 מאחיו הבכור שלצידו הוא נבנה - מגדל המשרדים 1 Toha. זה האחרון נחנך ב-2019 במרכז תל אביב ונבחר במאי האחרון למגדל הטוב ביותר במזרח התיכון ואפריקה בתחרות המועצה הבינלאומית לגורדי שחקים (CTBUH) שהתקיימה אז בשיקגו ארה"ב.

קומפלקס המשרדים הכולל של ToHa 1 ו-ToHa 2 צפוי להכיל עד 20 אלף עובדים, שלרשותם יעמדו רק כ-2600 חניות בשני הבניינים יחד. זאת מאחר ותכנון המגדל השני מתבסס בעיקרו על תוכניות העיר תל אביב לקידום תחבורה ציבורית, לצד בניית 2 תחנות רכבת תחתית מתחתיו. רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, התייחס לכך באירוע ההשקה ואמר: "המגדל נבנה על התקווה, כי בעוד כ-10 עד 20 שנה תקום הרכבת התחתית".

TOHA מגדל 3. יח"צ,
מגדל המשרדים ToHa/יח"צ

לשם השוואה, מגדל 'עזריאלי שרונה מכיל כ-2400 מ"ר שטחי משרדים בכל אחת מ-61 קומותיו, ומתנוסס לגובה 238.5 מטר - המגדיר אותו כמגדל הגבוה בישראל מאז 2016. עלות בנייתו עמדה על כ-1.5 מיליארד שקל - מחצית מעלות בניית TaHo2.

עלות הבנייה הגבוהה של האחרון, הממוקדת במשרדים בלבד, מבטאת סיכון לא מבוטל עבור 'אמות' ו'גב ים', הנסחרות בבורסה בתל אביב בשווי כ-10.5 מיליארד שקל וכ-7.9 מיליארד שקל בהתאמה. זאת בעיקר על רקע הקורונה, שבמהלכה חברות רבות החליטו לצמצם שטחי משרד, בעיקר בתעשיית ההייטק.

נתן חץ, שמעון אבודרהם, אבי יעקבוביץ' ואלדד פרשר. סיון פרג',
נתן חץ מנכ"ל אלוני חץ, שמעון אבודרהם מנכ"ל אמות, אבי יעקבוביץ' מנכ"ל גב ים ואלדד פרשר יו"ר גב ים/סיון פרג'

אלדד פרשר, יו"ר 'גב-ים', התייחס לכך באירוע וציין: "ההחלטה על השקעה משותפת של כ-3 מיליארד שקל, שטומנת בתוכה סיכונים לא מבוטלים, מגיעה מתוך ביקושים שאנו מקבלים ועדים להם בקרב חברות בינלאומיות הפותחות בישראל מטות ומרכזי פיתוח, לצד התרחבות חברות ישראליות קיימות הזקוקות ליותר מקום משרדים.

בנוסף, אנו מביעים ביטחון בכלכלה הישראלית, ומזהים כי יש ביקוש גדול למשרדים כם בסגנון העבודה ההיברידי שנוצר עם הקורונה, ובמיוחד באזור תל אביב, שהוא מעוז ההון האנושי של חברות ההייטק הישראליות".

אבי יעקובוביץ', מנכ"ל 'גב-ים', הוסיף, כי "אנו צופים ביקושים גבוהים ב-ToHa2 ובמחירי שכירות גבוהים. את ToHa1 סיימנו לשווק עוד לפני שסיימנו לבנות והיום אין בו מ"ר אחד פנוי".

יעקובוביץ, לא ציין מחירי שכירות מבוקשים למגדל החדש, הצפויים להיות גבוהים יותר ממחירי השכירות למשרדים באזור, העומדים על ממוצע של כ-85-120 שקל למ"ר במגדלי משרדים חדשים.

שמעון אבודרהם, מנכ"ל 'אמות', אמר גם הוא באירוע, כי "בפרויקט יש סיכון. ויתרנו על קניון ועל מגורי יוקרה והתמקדנו בלקוח העסקי. הלחץ הוא על מקסימום, אבל לחץ הוא מה שהופך פחם ליהלום".

המגדל צפוי להשלים בנייה תוך כ-5.5 שנים, ושני מגדלי ToHa צפויים לשבת על שטח של כ-17 דונם, ממנו כ-13.5 דונם נוצלו להקמת פארק ירוק. הבניין תוכנן על ידי האדריכלים רון ארד ואבנר ישר, אשר תכננו גם את ToHa1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully