וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והנפט ממשיך לנסוק: סקירת השבוע בכלכלה העולמית

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 17:46

המחיר של חבית הנפט עולה, בסין מודאגים מהנדל"ן אבל לא רק ובארה"ב האטה בצמיחה במקביל לדחייה בתמריצים. סקירה שבועית מטעם הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

השבוע יכלול מספר רב של פגישות בנקים מרכזיים, כולל הבנק המרכזי האירופאי והבנק המרכזי היפני (שניהם ביום חמישי) והבנק המרכזי הקנדי והברזילאי (שניהם ביום רביעי). אנו נקבל נתוני תוצר לרבעון ה-3 מקוריאה (שלישי), ארצות הברית (רביעי) וגוש היורו (שישי). נתונים כלכליים נוספים מיבשת אסיה כוללים את נתון הרווחים במגזר התעשייה בסין (רביעי) ואת נתון מדד מנהלי הרכש הרשמי (ראשון). בארצות הברית תשומת הלב תוקדש לנתון הזמנות מוצרים בני קיימא (חמישי). בגוש היורו הנתונים הכלכליים כוללים את מדד המחירים לצרכן עבור גרמניה וגוש היורו (חמישי/שישי) ואת נתון התקציב השנתי שיתפרסם ביום רביעי. עונת הדוחות לרבעון ה-3 צוברת תאוצה עם פרסומם של 168 חברות במדד האס אנד פי 500 שצפויות לדווח מסקטורים שונים כולל חברות הביג טק. ועידת האקלים של-COP26 יוצאת לדרך ביום ראשון ותסתיים ב-12 בנובמבר.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: גרמניה- סקר IFO לאקלים וסנטימנט העסקים (אוקטובר).
  • שלישי: גוש היורו- סקר ההלוואות של הבנק המרכזי האירופאי. ארצות הברית- ביטחון הצרכנים (אוקטובר).
  • רביעי: גרמניה- מדד ביטחון הצרכנים של GFK (אוקטובר). ארצות הברית- תמ"ג לרבעון ה-3. קנדה: פגישת הבנק המרכזי הקנדי.
  • חמישי: יפן- פגישת הבנק המרכזי היפני. גוש היורו- פגישת הבנק המרכזי האירופאי. ארצות הברית- הזמנות מוצרים בני קיימא (ספטמבר).
  • שישי: גרמניה- תמ"ג לרבעון ה-3, מדד המחירים לצרכן (אוקטובר). גוש היורו - מדד המחירים לצרכן (אוקטובר).
הדמיה של פארק אקסטרים על אסדת קידוח נפט בסעודיה. Public Investment Fund, אתר רשמי
המחיר עולה ועולה. אסדת נפט/אתר רשמי, Public Investment Fund

עדכון שווקים: עדיין רואים את חצי הכוס המלאה

השווקים ממשיכים להניח כי אינפלציה גבוהה לא תצליח לפגוע בצמיחת הכלכלה הבינלאומית. תשואת האג"ח ל-10 שנים נסחרת ב-1.64% הבוקר כאשר תשואת האגח ל-2 שנים מטפסת ל-0.46% על חששות כי האינפלציה תתברר כתופעה שאיננה זמנית. המשך עליות בשווקי המניות (מדד האס אנד פי 500 עלה ב-1.6% בשבוע שעבר ומדד STOXX 600 עלה ב-0.5%) נתמכים הודות לתוצאות כספיות מרגיעות לרבעון ה-3 על אף העובדה כי מספר סיכונים עדיין קיימים. מחירי הנפט ממשיכים לעלות כאשר מחיר חבית נפט מסוג WTI נסחר ברמה של 84.5 דולר לחבית הבוקר. מחיר הזהב הגיע לרמה של כמעט 1800 דולר לחבית אך עדיין נסחר משמעותית מתחת לרמתו מוקדם יותר השנה. מדד הדולר DXY התייצב באזור 93.5 דולר כאשר מטבע היורו דולר נסחר בשער של 1.17. מטבע הלירה הטורקית נסחר בשפל חדש על רקע הקיפאון הדיפלומטי.

שורה תחתונה: השווקים ממשיכים להסתכל על הצד החיובי למרות הציפיות למדיניות מוניטרית הדוקה יותר ומחירי הנפט הגבוהים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

סין: סקטור הנדלן לא הבעיה היחידה

תשלום קופון של חברת נדל"ן גדולה לבעלי אגרות החוב בסוף השבוע שעבר הוביל לעליות מתונות בשווקי המניות המקומיים (מדד CSI 300 רשם עלייה של 0.6% ביום שישי, מדד Hang Seng רשם עלייה של 0.4%), אך לא פתר את שורש הבעיה בסקטור. נתוני התוצר לרבעון ה-3 שיצאו בשבוע שעבר חשפו כיווץ בתחומי השירותים שקשורים לסקטור הנדלן והבנייה וגורמים להאטה כלכלית כללית. הסקטור העסקי בסין ממשיך לסבול ממספר קשיים (אינפלציה במחירים עבור מפעלים, אספקת אנרגיה ועלויות). נתון הרווחים בתעשייה ביום רביעי הקרוב ולאחר מכן מדד מנהלי הרכש ביום ראשון יספקו רמזים נוספים בנוגע למצב. עלייה בייצור הפחם (עלייה של 8 אחוז מאז סוף ספטמבר) תקל רק במעט על החששות המיידיים בנוגע לצמיחה.

שורה תחתונה: הבעיות בסקטור הנדלן הסיני לא נפתרו. העסקים עדיין נתקלים באינפלציה של מחירי הייצור ובעיות אנרגיה.

ארצות הברית: האטה בצמיחה במקביל לדחייה בתמריצים

נתונים ראשוניים של התמ"ג לרבעון ה-3 צפויים להתפרסם ביום רביעי ולהצביע על צמיחה כלכלית מתמשכת אך מתונה יותר. מספר סקרים שמנסים לאמוד את הצמיחה המשוערת בתוצר מצביעים על כך שהצמיחה החזקה באביב ובקיץ מתחילה להתפוגג. נתונים נוספים השבוע כוללים את מדד הפעילות הכלכלית של הפד לאזור שיקגו (היום), ביטחון הצרכנים (מחר), הזמנות מוצרים בני קיימא (רביעי) ומדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (שישי).

השווקים עיכלו את דוח התעסוקה המאכזב לחודש ספטמבר אך נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה (חמישי) יזכה לתשומת לב רגילה. הנתונים שעתידים לבוא בקרוב יחד עם זאת אינם צפויים לשנות את הציפייה להכרזה על צמצום רכישות הפד בפגישתו הבאה בימים שלישי/רביעי (ה-2-3 בנובמבר). בינתיים חבילה פיסקלית נוספת עומדת בהמתנה: הוויכוחים הפוליטיים בתוך המפלגה הדמוקרטית ממשיכים בגזרת ההוצאה החברתית וחוק התשתיות כמו גם תוכנית להעלאת מס החברות (לפחות ל-25%) ומיסים נוספים אחרים.

שורה תחתונה: הצמיחה הכלכלית בארצות הברית מאטה אך הפד צפוי להמשיך עם צמצום הרכישות. הוויכוחים בתוך המפלגה הדמוקרטית לגבי המדיניות הפיסקלית ממשיכים.

בדיקות קורונה לתושבים באחת השכונות של בייג'ינג, סין, 17 ביוני 2020. רויטרס
המצב בסין ממשיך להדאיג/רויטרס

גוש היורו: הבנק המרכזי האירופאי רוצה להבהיר את המדיניות.

הוועדה המכהנת של הבנק המרכזי האירופאי נפגשת ביום חמישי. השווקים מצפים כי כל הצהרה בנוגע למדיניות תדיחה עד לפגישה העוקבת הבאה (16 לדצמבר), אך נשיאת הבנק צפויה להשתמש במסיבת העיתונאים שלאחר הפגישה על מנת להבהיר את הגישה של הבנק. היא צפויה לענות שאלות בנוגע לאינפלציה- התחזית לטווח הקצר וגם לטווח הבינוני. היא עשויה גם לדבר על התחזית העתידית בנוגע לריבית- הכלכלן הראשי של הבנק Lane כבר אתגר את צפי השווקים להעלאות ריבית בסוף שנת 2022. הבנק המרכזי האירופאי צפוי לחכות לחודש הבא על מנת להכריז על סיום תוכנית הרכישות PEPP בסוף מרץ 2022 אך עליו להסביר כיצד ינהל את שאריות ה-APP כאשר תוכנית זו תצטרך לעשות את החלק של ה"סחיבה הכבדה" במסגרת המדיניות. לפני פגישת הבנק אנו נקבל את נתון סקר ההלוואות של הבנק ביום שלישי כאשר לאחר מכן נקבל נתון התמ"ג לרבעון ה-3 ומדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר ביום שישי. בנוסף גם יש שלל נתוני מאקרו חשובים בגרמניה השבוע: סקר IFO מאוחר יותר היום, שיעור האבטלה, מדד המחירים לצרכן (חמישי) ונתוני התוצר לרבעון ה-3 ביום שישי.

שורה תחתונה: הבנק המרכזי האירופאי צפוי להשאיר את המדיניות על כנה, לוח הזמנים לסיום תוכנית הרכישות PEPP צפוי להיות מאושר בפגישה הבאה בדצמבר.

מחירי האנרגיה: הנפט עולה עם פוקוס על סין

מחירי הנפט ממשיכים לעלות וחוצים את רף ה-84 דולר לחבית מסוג WTI הבוקר (מחיר חבית מסוג ברנט נסחר מעל 86 דולר). העלייה בחצי השני של שבוע המסחר בשבוע שעבר הגיעה הודות לדוח המלאים של סוכנות האנרגיה האמריקאית שהצביע על קיטון במלאים של נפט ובנזין. מלאי הנפט בנקודת Cushing נפלו לרמה הנמוכה ביותר בשלוש השנים האחרונות. המלאים בארגון OECD ממשיכים להיות נמוכים. ארגון אופק אינו מראה על סימנים להגברת קצב עליית התפוקה והתפוקה בפועל של הארגון נראית נמוכה מהמכסה הגבוהה ביותר המוסכמת. לא כל מחירי האנרגיה עולים. מחירי הגז באירופה נפלו מרמות השיא שרשמו לאחרונה והניסיון של ממשלת סין לדחוף כלפי מעלה את ייצור הפחם עובד (עם השלכות גם למחירי הנפט והגז). בשבוע שעבר הנציבות הסינית לפיתוח ורפורמות- NDRC שמה לה למטרה יעד ייצור כולל של לפחות 12 טון ליום, עלייה של 1.7 מיליון טון לעומת סוף ספטמבר אך הביקוש הסיני עדיין עשוי לגרום לבעיות.

שורה תחתונה: עליית מחיר הנפט נמשכת לאור חששות בנוגע למלאים אך עליית הייצור של פחם בסין גורמת להקלה במחירי הגז.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully