וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים וביטחון: החברות שמאמצות את לוחמי צה"ל

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 16:56

"אמץ לוחם" הוא פרויקט שבמסגרתו מאמצות מסחריות גדודים מהמערך הלוחם של צה"ל ומעניקה להם סל רווחה בסך 100,000 שקל בשנה, למשך שלוש שנים. במיזם שותפות כ-80 חברות עסקיות. הנה מה שמספרים התורמים מקהיליית העסקים על שיתוף הפעולה הייחודי

בשבוע שעבר התקיים אירוע ההוקרה של אמץ לוחם, פרויקט מיוחד של עמותת "יחד למען החייל", במסגרתו חברות עסקיות מאמצות גדודים מהמערך הלוחם של צה"ל.

במסגרת האימוץ, היחידה המאומצת מקבלת סל רווחה בסך 100,000שקל בשנה, תוך התחייבות למתן סכום זהה למשך שלוש שנים. התרומה מועברת במלואה ליחידה, ועומדת לרשותה למימון פעילויות הרווחה בהתאם לפקודת "אמץ לוחם" בצה"ל.

במיזם שותפות כ-80 חברות עסקיות, ארגונים ותורמים בישראל. את המיזם מלווה גם ארגון ידידי צה"ל בארה"ב FIDF (Friends of the Israel Defance Forces) המשמש כשותף אסטרטגי למיזם ומחבר קהילות יהודיות בארה"ב לגדודים שונים בצה"ל.

"ממחיש את החיבור בין החברה לצבא"

"פרויקט 'אמץ לוחם' מבית עמותת 'יחד למען החייל', הוא פרויקט למעורבות חברתית, שאני גאה לעמוד בראשו ב-15 השנים האחרונות", מספרת ורדה דרוקר מנהלת פרויקט אמץ לוחם.

"הפרויקט הציוני הוא אירוע ייחודי על רקע החברה הישראלית, אשר ממחיש את החיבור הערכי והחשוב בין החברה לצבא במדינה כמו שלנו. זו ישראליות במיטבה, עם חשיבות ערכית מוסרית וחברתית, באמצעות אימוץ תומך ומסייע. כיום יש לנו במסגרת הפרויקט כ- 210 יחידות לוחמות מאומצות ומחובקות. יש לנו גם תורמים מעבר לים וארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) מהווה שותף אסטרטגי לפרויקט".

ורדה דרוקר. קובי קנטור,
ורדה דרוקר מנהלת פרויקט אמץ לוחם/קובי קנטור

סימיקום: "היחידה המאומצת נמצאת בבסיס שהייתי בו רוב שירותי"

"הצטרפנו לאמץ לוחם לפני חצי שנה. הפרויקט עצמו יוצא דופן ומדהים, הייתי בחיל האוויר ושירתי במילואים עד לא מזמן, מבחינתי זו סגירת מעגל", פותח משה גוב, מנכ"ל חברת סימיקום.

"היחידה המאומצת נמצאת בבסיס שהייתי בו רוב שירותי, זה מאוד מרגש. אנחנו מסייעים ליחידה במגוון דרכים בנוסף לכסף, כמו מוצרי חשמל שהחברה שלנו משווקת ואנחנו תורמים לה".

"העובדים בחברה מעורבים בפרויקט מהיום הראשון וכשהם הגיעו ליחידה המאומצת הם התרגשו מאוד! ואנחנו עוזרים לחיילים גם עם מוצרים אלה. אנחנו גאים לקחת חלק בפרויקט אמץ לוחם, המוטיבציה והאנרגיה החיובית שזה מביא, שווה כל מאמץ", מסכם גוב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
משה גוב. אבי גולדשטיין,
משה גוב, מנכ"ל חברת סימיקום/אבי גולדשטיין

אקסלנס: "הצלחת העסקים תלויה בביטחון המדינה"

"אנחנו חברה ישראלית שמאמינה בתרומה לקהילה ולסביבה בה היא פועלת", משתפת חנה הולנדר, מנכ"לית חברת אקסלנס נשואה, שמאמצת פלוגה ביחידת יהל"ם.

"הצלחת הארגונים העסקיים תלויה בראש ובראשונה בביטחון המדינה. בו בעת שהלוחמים עושים עבודתם נאמנה, אני כמנכ"לית אקסלנס, רואה חשיבות גדולה בסיוע ללוחמים בכל הנוגע לרווחתם ובפתיחת צוהר לעולם שאחרי השירות הצבאי. הבחירה לאמץ יחידה צבאית, נוגעת רגשית בכלל העובדים והמנהלים ומייצרת גאווה גדולה ונכונות גבוהה מצידם לתרום מזמנם".

חנה הולנדר. ענבל מרמי,
חנה הולנדר, מנכל"ית חברת אקסלנס/ענבל מרמי

בשנת 2005, הייתה פרטנר בין החברות הראשונות בארץ שהצטרפו לפרויקט, באימוץ גדוד עזוז (198) של חיל השריון, אליו הצטרף בשנת 2013 גם גדוד שחר לחילוץ והצלה של פיקוד העורף.

"השותפות עם הגדודים היא רחבה הרבה מעבר לתרומה של ציוד או כסף. החיילים מגיעים לביקורים והשתלמויות בפרטנר, חוגגים איתנו הרמות כוסית לחגים ולוקחים חלק בפעילות קהילתית כמו אריזות וחלוקה של מזון", אומר אבי צבי מנכ"ל פרטנר.

אימוץ של הלוחמים ממשיך גם לאחר השירות. במסגרת ימי המשתחררים שפרטנר עורכת לחיילי הגדודים, נערך מפגש עם מנהלת הגיוס של פרטנר, שנותנת לחיילים הכוונה וכלים לחיפוש עבודה לאחר השחרור, החל מהדרכה לכתיבת קורות חיים, דרך טיפים להתנהלות בריאיון עבודה, ועד לפתיחת הדלת להזדמנויות תעסוקה וקריירה בפרטנר.

באופן אישי, אני רואה בפרויקט "אמץ לוחם" ובעיקר בהחלטה ובהכרה של חברות במשק הישראלי לתמוך בחיילי צהל ובגדודים פריבילגיה עצומה וכבוד גדול. לאורך כל שנות הניהול שלי וכחלק מהם, אימוץ של יחידות וחיילים הם חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הניהולית בה אני בוחר. אני מאחל לכל חברה ולכל מנכ"ל להירתם ולהיות חלק מפרויקט כה חשוב בחברה הישראלית".

אבי צבי מנכ"ל פרטנר. ישראל שם טוב,
אבי צבי מנכ"ל פרטנר/ישראל שם טוב

אולי יש לך גדודי תובלה, אבל אין לך הראל

"קבוצת הראל ביטוח ופיננסים חרטה על דגלה מיום הקמתה, מחויבות החברתית ואחריות תאגידית. במסגרת זו תומכים בהראל בעמותות מתחומים שונים, ומשלבים התנדבות עובדים ותרומה כספית. האפשרות לתרום ולסייע לחיילי צה"ל, ובמיוחד לאלה הזקוקים לסיוע, הינה תרומה כפולה עבורנו", אומר ניר כהן, מנכ"ל הראל ביטוח בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים.

"אנו רואים חשיבות רבה בקידום ערכי הציונות, והערבות ההדדית ממלאת אותנו מוטיבציה וגאווה עצומה. החל משנת 2008 מאמצת קבוצת הראל ביטוח ופיננסים שני גדודי תובלה: גדוד "אבירי הדרום", וגדוד "אבירי הצפון".

"הקשר האישי בין עובדי מחוז ירושלים ועובדי מחוז חיפה לבין החיילים הוא משמעותי ומגביר את גאוות היחידה של החיילים ושל עובדינו בהראל באמצעות פעולות משותפות לאורך השנה כמו לדוגמא אריזה וחלוקת מזון משותפת, סיוע לחיילים נזקקים ועוד".

ניר כהן. ורדי כהנא,
ניר כהן, מנכ"ל הראל ביטוח בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים/ורדי כהנא

ישראכרט עם סיירת הנח"ל

"ישראכרט מאמצת מזה שנים את חיילי וחיילות סיירת נח"ל". אומר ד"ר רון וקסלר מנכ"ל ישראכרט, שיסיים בעוד כחודשיים את תפקידו בתום פרק מוצלח. "האימוץ מחבר אותנו כחברה עסקית ישראלית וותיקה לחיילים ולמדינה שלנו ואנו גאים לקחת חלק במפעל הסופר חשוב הזה".

מנכ"ל ישרכארד. סיון פרג',
ד"ר רון וקסלר מנכ"ל ישראכרט/סיון פרג'

שופרסל עם חטיבת יואב

"שופרסל מאמצת באהבה מזה כשלוש שנים את לוחמי חטיבת יואב בפיקוד הדרום. האימוץ מחבר בראש ובראשונה אותנו כחברה למדינה ועושה לנו טוב לדעת שאנחנו לוקחים חלק במפעל החשוב הזה". מספר איציק אברכהן, מנכ"ל קבוצת שופרסל.

"לצד הסיוע השוטף לחיילים ושיפוץ מועדון הרווחה של החטיבה, הפעילות המשותפת של עובדות ועובדי שופרסל עם החיילים מייצרת גאווה לעובדי הרשת, המרגישים שהם לוקחים חלק במשהו גדול".

מנכ"ל שופרסל. סיון פרג',
איציק אברכהן, מנכ"ל קבוצת שופרסל/סיון פרג'

"זוהי עשייה חברתית אמיתית"

הכוונה שלנו בהמשך היא לחבר לוחמים ומפקדים להכרות עם בני הנוער מהעמותה ובכך לתרום למוטיבציה לגיוס לצה"ל. אנו מקווים כי האימוץ יתרום משמעותית לרווחת הלוחמים והמפקדים וייתן יותר כיף במסגרת שירותם מאתגר", כך מציין מיכאל הלפרין, מנכ"ל קבוצת HMS.

"אנו רואים את עצמינו כחלק מעמוד השדרה של החברה הישראלית, ארגון אשר מעסיק עובדים ומפקדים ותומכים בהם בעת יציאתם לשירות מילואים לאורך השנה. החיבור ליחידות הלוחמות הוא מבחינתנו טבעי, העובדה שאנחנו חלק מפרויקט 'אמץ לוחם' תורמת לתחושת הגאווה הארגונית. זוהי עשייה חברתית אמיתית".

מיקי הלפרין. ליאה הלפרין,
מיכאל הלפרין, מנכ"ל קבוצת HMS/ליאה הלפרין

התותחנים: יום ספורט עם הבנק הבינלאומי

קבוצת הבנק הבינלאומי תומכת בפרויקט 'אמץ לוחם' מעל עשור "במסגרת זו הבנק מלווה את גדוד 'קרן' 411 מחיל התותחנים ושותף לאירועים השונים אותם חווה הגדוד", מספרת אלה גולן, סמנכ"לית הבנק הבינלאומי.

"הבנק רואה בפרויקט מעורבות עם ערך ממשי, יש כאן שותפות חברתית של הבנק באמצעות מתן "סל הרווחה" שעובר כולו לגדוד ומשמש למימון פעילויות רווחה, העשרה, ימי ספורט וכו'. כמו כן אנו מרגישים כי מעבר לרגשות הנתינה והסיפוק שלנו כגוף עסקי אנו גורמים לחיילי הגדוד תחושה של שייכות ואכפתיות מצד החברה בישראל, הבנק לוקח חלק באירועי הגדוד ובכללם ימי ספורט, ערבי גדוד ועוד", מסכמת גולן.

אלה גולן. תמר מצפי,
אלה גולן - סמנכ"לית הבנק הבינלאומי/תמר מצפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully