וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא עומד בתנאים"? עמיר פרץ לא ימונה ליו"ר התעשייה האווירית

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 16:10

ועדת המינויים החליטה שלא לאשר את מינויו של פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית. הוועדה לא פרסמה נימוקים להחלטה והותירה את הכדור במגרשם של השרים הממונים - בני גנץ ואביגדור ליברמן. גורם בכיר, המעורה בפרטים: "פרץ פשוט לא עומד בתנאים"

הוא רצה להיות ראש ממשלה, הוא רצה להיות נשיא, הוא היה שר ביטחון, אבל היום נפסל שר הכלכלה לשעבר, עמיר פרץ, מלכהן כיו"ר הדירקטוריון התעשייה האווירית. זאת לאחר שביולי שר הביטחון בני גנץ הודיע כי מעוניין למנותו. נזכיר כי בהתאם להסכמים הקואליציוניים רשות החברות עברה לאחריות משרד האוצר.

ועדת המינויים בראשותה של השופטת גילאור, החליטה לפסול את מועמדותו של פרץ. בהחלטת הוועדה לא פורסמו נימוקים להחלטה, וכעת השרים הרלוונטיים - אביגדור ליברמן ובני גנץ, צריכים להחליט כיצד לנהוג והאם לקבל את החלטת הוועדה.

פרץ כיהן כשר הכלכלה והתעשייה בממשלת נתניהו-גנץ, מטעם גוש כחול לבן, ולא התמודד בבחירות האחרונות לכנסת.

טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה, ירושלים 18 במאי 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
עמיר פרץ נכנס למשרד הכלכלה, 2020. התפקיד הציבורי האחרון שלו?/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

חריגות שכר והקפאת קידום

לפי הדו"ח האחרון של חריגות השכר במגזר הציבורי שפורסם לאחרונה על ידי משרד האוצר, החברה הממשלתית הייתה שיאנית החריגות.

בעקבות שימוע קיבוצי להנהלת החברה ולנציגות של עובדי החברה נחתם הסכם קיבוצי במסגרתו הוקפאו קידומים בדרגות הגבוהות ונדחו תשלומי תוספות שכר. החיסכון הנובע מההסכם מוערך בכ-620 מיליון שקל, סכום המצטבר משנת 2020 ובמשך השנים הקרובות.

כן יצויין כי מדובר בחברה הממשלתית הגדולה ביותר והיא נערכת להנפקה, זאת על אף שהליך הפרטת החברה, שכבר אושר, נתקע בחודשים האחרונים.

הרמטכ"ל בתרגיל סדרת קרב משולב בשזפון. דובר צה"ל
עמיר פרץ כשר ביטחון עם בני גנץ וגבי אשכנזי. נעדר ההשכלה או הניסיון ניהולי הנדרשים על פי תנאי הסף/דובר צה"ל

"אין לו תואר מתאים ולא ניסיון בניהול"

לדברי גורם ממשלתי בכיר לשעבר, המעורה בענייני המינוי המדובר, "עמיר פרץ לא עומד בתנאים כדי להתמנות ליו"ר הדירקטוריון של התעשייה האווירית. על פי החוק, הוא צריך עוד תואר בכלכלה, משפטים, הנדסה - דבר שאין לו. ואם לא הוא צריך 12 שנות ניסיון בניהול בכיר בדומה לעסק אליו הוא מגיע, והכוונה היא לא ליו"ר ההסתדרות. ראש של ארגון מאוד גדול".

הוא הוסיף:" מלבד העובדה שאין לו 12 שנות ניסיון ניהול בכיר, יש לו זיקה פוליטית, הוא היה במפלגה של שר הביטחון עד לא מזמן, צריך צינון של כמה שנים. פסילתו מראה כי המערכות עובדות".

בסביבת שר הביטחון גנץ הגיבו להחלטת ועדת המינויים ואמרו כי ילמדו אותה לכשתועבר לידיהם, ויבחנו את האפשרויות העומדות בפניהם. לצד זאת, אומרים מקורבי שר הביטחון כי לא ברור כיצד מי שהיה שר ביטחון והיה המנוע מאחורי כיפת ברזל, כיהן במגוון תפקידים בממשלה לרבות כסגן ראש הממשלה וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, ניהל את ההסתדרות וחברות הקשורות אליה בשווי של 100 מילארד שקל (בערכים של 2002), והיה ראש רשות, אינו עומד בקריטריונים. זאת בהתחשב גם בתקדימי העבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully