וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהפיל את הממשלה הוא נשיא התאחדות המלונות

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 17:35

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות ושר המשפטים לשעבר, נבחר כנשיא התאחדות המלונות, לאחר שגרף 75% מקולות המצביעים. קיום הבחירות במועדן התאפשר לאחר שביהמ"ש המחוזי דחה את הבקשה של מי שביקשו למנוע מניסנקורן להתמודד

אבי ניסנקורן נבחר כנשיא התאחדות המלונות, אחרי שזכה ל- 75% מקולות המצביעים. בבחירות שהתקיימו היום באופן דיגיטלי, נרשם מס' שיא של מצביעים, 94% מבעלי הזכאות. ניסנקורן זכה ל-217 מהקולות. הוא יחליף בתפקידו את רו"ח אמיר חייק, שהודיע על פרישתו לאחר 4.5 שנים עם מינויו לשגריר ישראל באיחוד האמירויות.

רק לפני מספר שעות נודע כי ניסנקורן יוכל להתמודד לתפקיד נשיא התאחדות המלונות: שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, יעל אילני קבעה, הבחירות לנשיאות התאחדות המלונות יתנהלו במועדן ושר המשפטים לשעבר, אבי ניסקורן כשיר להגיש את מועמדותו.

בכך למעשה, קיבלה השופטת את עמדת התאחדות המלונות ובית הדין הפנימי של ההתאחדות ודחתה את בקשתם של המבקשים - ישי ברנע (אחד המועמדים לתפקיד נשיא ההתאחדות, לשעבר יו"ר סניף ירושלים של התאחדות המלונות ומנהל בית מלון בעיר) ושני חברים נוספים שביקשו למנוע את הבחירות שמתקיימות היום ולהכריז על אי כשירותו של ניסקורן כאמור לשמש כחבר בהתאחדות בכלל וכנשיא ההתאחדות בפרט.

העותרים גם חויבו לשלם הוצאות משפט ע"ס 6,000 שקל לכל אחד מהמשיבים.

אבי ניסנקורן 19 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
אבי ניסנקורן: כזכור, התעקשותו כשר המשפטים הייתה בין הגורמים לנפילת ממשלת נתניהו-גנץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

"לא מצאתי מקום לתת סעד זמני כמבוקש"

אתמול הגישו ברנע ושני חברים נוספים בקשה דחופה לצו מניעה נגד הבחירות לנשיאות ההתאחדות (שמתקיימות היום) ולקביעה כי ניסקורן אינו כשיר להתמודד לתפקיד "מועמדותו של ניסקורן נעשתה בלא סמכות, בלא הפעלת שיקול דעת, תוך התעלמות מתקנון ההתאחדות ואימוץ ללא בחינה עניינית של מסמכים, שעל פניהם נעשו שלא על פי דין", כתבו המבקשים בבקשה.

בתגובה שהגישה התאחדות המלונות באמצעות עוה"ד כפיר ידגר, רעות אושעיה ואילנה זיבנברג ממשרד גורניצקי נטען כי הבקשה משוללת יסוד עובדתי ומשפטי ונשענת על קריאה מגמתית ושגויה של תקנון ההתאחדות, כאשר התקיים דיון בבית הדין הפנימי של ההתאחדות שבפסק דין מפורט דחה את טענות המבקשים.

עוד טענו באי כח ההתאחדות כי הבקשה הוגשה בשיהוי, בחוסר טוב לב, תוך ניסיון פסול לעקוף מנגנוני הכרעה דמוקרטיים של מוסדות ההתאחדות והוראות תקנוניות ברורות, כל זאת במטרה להביא לפסילתו של ניסקורן על מנת להביא ליתרון בלתי הוגן בבחירות למבקש.

השופטת בבית המשפט המחוזי קיבלה את עמדת התאחדות המלונות ודחתה כאמור את טענות ברנע וחבריו. "טענות המבקשים על התקנון המפלה והצורך לשנותו, אינן חדשות", כתבה השופטת והוסיפה: "הצדדים מנהלים דין ודברים בעניין זה תקופה ארוכה". למרות זאת, כתבה השופטת: "המבקשים בחרו להגיש בקשה לצו מניעה יום לפני המועד שנקבע לבחירות ואת תביעתם העיקרית טרם הגישו".

"למעלה מן הצורך אוסיף שגם בבחינת סיכוייהן של הטענות הנוגעות לאישור כשירותו של המשיב להתקבל, לבד ובמנותק מהטענות האחרות, לא מצאתי מקום לתת סעד זמני כמבוקש". לפיכך כאמור, דחתה השופטת את הבקשה לצו מניעה וקבעה כי ניסקורן כשיר להתמודד וכי הבחירות יכולות להימשך כסדרן.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

חברת VOTECLICKE הישראלית, היא בעלת הטכנולוגיה הדיגיטלית אשר ניהלה את ההצבעה ללא תקלות. ביצוע הבחירות באופן דיגיטלי אפשר למספר שיא של צירים לממש את זכותם.

בהתאחדות המלונות חברים כ-440 בתי מלון, ענף המלונאות ספג מכה קשה במהלך השנתיים האחרונות עקב מגפת הקורונה וצפוי להיות האחרון במשק להתאושש. בענף תולים תקוות עם פתיחת השמיים בראשית נובמבר, בתקווה לחזרת התיירים והתאוששות מלונות התיירות הנכנסת.

אלירן קוזליק, יו"ר עובדי מפעל טבע כפר סבא ואבי ניסנקורן. עצמי,
ניסנקורן עם אלירן קוזליק, יו"ר עובדי מפעל טבע בכפר סבא, בתפקידו כיועץ לעובדי החברה/עצמי

אבי ניסנקורן, בעבר יו"ר ההסתדרות ובממשלה הקודמת שר המפטים מטעם כחול לבן, אינו מתבטל מאז עזב את הפוליטיקה. לפני כמה חודשים נודע כי הוא מייעץ לעובדי מפעל "טבע" במאבק על תנאיהם מול הנהלת החברה.

כזכור, נינקורן היה בשעתו "הרכש הנוצץ" של המפלגה בראשות ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לקראת הבחירות לכנסת הנוכחית. לאחר שהסקרים לא החמיאו, בלשון המעטה, למפלגה החדשה, פרש ניסנקורן מהחיים הפוליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully