וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 אלף סייעות הכריזו על סכסוך עבודה

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 16:20

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בשלטון המקומי, בעקבות מאבק הסייעות על תנאי העסקתן. ההכרזה כוללת את שלוש הערים הגדולות וכ-40,000 סייעות בגני הילדים בשלטון המקומי. לדברי יו"ר הסתדרות המעו"ף,סייעות הגנים נדרשות לבצע עבודות נוספות כגון עבודה דידקטית פרטנית

על רקע מה שהיא מגדירה כ"תנאי ההעסקה ועומס העבודה שמוטל על הסייעות", הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בשלטון המקומי. הסכסוך, שכולל גם את שלוש הערים הגדולות (ירושלים, תל-אביב וחיפה), חל על כ-40 אלף סייעות.

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל לממונה על יחסי העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, הוא ציין כי ההסתדרות דורשת להסדיר תגמול הולם לסייעות, במקביל להסדרת אופן והיקף עבודתן.

לדבריו, סייעות הגנים נדרשות לבצע עבודות נוספות כגון עבודה דידקטית פרטנית, וסובלות מעומס עבודה גובר על רקע המחסור המשמעותי בכוח אדם ותקנים רבים שאינם מאוישים.

בנוסף, נעשים שינויים תכופים בסדרי העבודה של הסייעות והן נאלצות לבצע מטלות ללא תגמול נוסף, תוך ניודן בין גנים שונים בתוך אותה רשות מקומית. עוד צוין במכתב כי מתקיימות תוכניות חדשות, כגון "ניצנים", באופן חד-צדדי וללא תוספת שכר.

בר-טל ציין גם כי יש מבוי סתום במו"מ להסדרת שכרן ותנאי עבודתן של סייעות/חונכות לילד חולה בביתו והיעדר תשלום שכר עבור העבודה שכבר מבוצעת.

חדר משחקים עמוס בצעצעים צבעוניים. ShutterStock
הגן שלנו סגור? 40,000 סייעות הכריזו על סכסוך עבודה במחאה על תנאי העסקתן/ShutterStock

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לא ניתן לסייעות, שעובדות קשה למען חינוך הילדים של כולנו, להיות בתחתית סולם העדיפויות של מערכת החינוך בישראל. הסייעות עובדות שעות ארוכות ופעמים רבות אף נאלצות להחליף את הגננות בגן. המחסור החמור בענף לא נובע מכך שאין בישראל כוח אדם מקצועי לאייש את

המשרות הללו, אלא ממכלול תנאי ההעסקה של הסייעות. אני קורא לשלטון המקומי לנהל מו"מ שיביא לפתרון מהיר למען העובדות המסורות הללו".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "הסייעות מצביעות ברגליים! הן מסרבות לאייש את המשרות, העובדים הקיימים קורסים וגנים נסגרים בכל יום בהיעדר כוח אדם מינימלי. ה

הורים, הילדים והעובדים משלמים את מחיר אוזלת היד של האוצר שחוסם את השוק מלהתקדם ולמצוא פתרונות יעילים. חייבים להקטין את שעות העסקת הסייעות בדומה לגננות, להגדיל את שכרן ולשפר את היחס בין מספר עובדי החינוך בגן למספר הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully