וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22% מהישראלים קונים ב-398 שקל בימי הקניות של נובמבר

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 16:28

על פי התחזיות, הישראלים יוציאו כ-1.8 מיליארד שקל בנובמבר עבור רכישות מאתרים ברחבי העולם. למרות שמדובר בימים בינלאומיים, הסוחרים הישראליים למדו להקדים את אירועי הקניות הבינלאומיים ולהתחרות על כיס הצרכן בעזרת האירוע שיפתח את טירוף הקניות

ברוח תקופת חגי הקניות של נובמבר, מציעים גם אתרים בישראל מבצעים מיוחדים לחודש זה מתוך כוונה להתחרות באתרים הבינלאומיים, להעניק לישראלים את האפשרות לרכוש "קרוב לבית" מבלי לשלם מכס ועלויות ייבוא, לקבל את הקנייה במהירות - בהשוואה לאתרים הבינלאומיים, וכמובן - במטרה להשאיר חלק מסך הרכישות בישראל.

ShoppingIL הוא אירוע מכירות ישראלי של גוגל המתקיים זו השנה השמינית ברציפות, והשנה, יותר מתמיד, ישראלים יוכלו ליהנות בו ממוצרים כחול לבן, לגלות מותגים מקומיים חדשים ולתמוך בעסקים ישראלים רבים שעדיין מתאוששים מהפגיעה בהכנסות בתקופת הקורונה.

אירוע הקניות הישראלי של גוגל לחודש נובמבר. יח"צ,
אירוע הקניות הישראלי ShoppingIL, יתקיים השנה בתאריכים 9-10 לנובמבר/יח"צ

22% מהישראלים קונים בימי המכירות, ההוצאה הממוצעת: 398 שקל

לפי תוצאות סקר ש-Google ערכה בקרב העסקים שהשתתפו באירועי המכירות בשנה שעברה ומתפרסמים כעת לראשונה, ארבעה מכל חמישה עסקים (78%) שהשתתפו דיווחו על עלייה במכירות בימי ב-ShoppingIL ביחס ליתר הימים בשנה, 45% העידו על עלייה של מעל 50% ו- 32% העידו שהכפילו את המכירות (עלייה של 100% ומעלה).

עוד מדווחת Google כי לפי תוצאות סקר שערכה Ipsos בנובמבר 2020 בקרב מדגם מייצג של ישראלים שנוהגים לקנות אונליין, שליש מהמשיבים רכשו במסגרת Shopping IL. ב-2019 הנתון עמד על 22% והשנה צפויה עלייה נוספת בהיקף הצרכנים שיבצעו רכישה.

עוד עולה מהסקר שבסל הקניות הממוצע חל גידול מ-266 שקל ב-2019 ל- 398 שקל ב-2020.

ברק רגב, מנכ"ל Google ישראל: "אנחנו גאים לראות ש-ShoppingIL של Google הפך לאירוע משמעותי בכלכלה הישראלית כשאחד מכל שלושה עסקים מכפיל את ההכנסות במהלכו, עם סל ממוצע של 400 שקל ב-2020".

קניות אונליין. ShutterStock
משאירים את הכסף בישראל: יותר עסקים כחול-לבן הצטרפו השנה לאירוע המכירות של גוגל/ShutterStock

תומכים בעסקים כחול-לבן

בדיקה מיוחדת שערכה Google בנוגע לביקושי הצרכנים מראה שינוי מגמה בהעדפות הצרכנים הישראליים שמתעניינים יותר ויותר במותגים ישראלים.

חנית מרינוב, סמנכ"לית השיווק של Google מציינת בהקשר זה: "אם עד פריצת הקורונה, הצרכן הישראלי התעניין במידה שווה במותגים מקומיים וזרים, בחודשים ינואר-ספטמבר 2021, נוצר פער של 49% בביקושים, לטובת המותגים הישראלים".

בהתאם לגידול בביקושים, גדל גם מספר העסקים כחול-לבן שימכרו את תוצרתם השנה במסגרת Shopping IL, ל- 256, מספר המהווה כ-10% מכלל העסקים המשתתפים.

מרינוב הוסיפה: "ההעדפה לרכישת מותגים ישראלים מעסקים ישראלים גם בסיום תקופת הסגרים, היא בשורה טובה למשק הישראלי ומעידה, בין היתר, על קפיצת המדרגה שעשו העסקים הישראלים במכירות אונליין. זוהי גם תזכורת לעוד אלפי עסקים ברחבי הארץ להצטרף לעולמות האיקומרס ולהשקיע בנוכחות הדיגיטלית שלהם".

שליח מביא משלוח. ShutterStock
יתרון נוסף לקניות מאתרים בישראל: צמצום זמני ההמתנה לחבילה/ShutterStock

לא רק בגוגל דוחפים את היוזמה, גם היבואנים מברכים: גיא בן יהודה, סמנכ"ל שיווק LG ישראל: "Shopping IL למעשה מהווה את יריית הפתיחה של תקופת חגי המבצעים, והצרכנים בישראל נהנים ממחירים מאוד משתלמים, בין היתר בקטגוריית מוצרי החשמל לבית. בכל שנה בתקופה זו אנו רואים עלייה חדה במכירות, ברשתות השיווק ובחנויות העצמאיות וזו באמת הזדמנות טובה עבור הצרכן גם לחסוך כסף וגם לקנות מעסק מקומי".

LG OLED. מסך, צילום מסך
מסך LG OLED: סמנכ"ל השיווק מברך על היוזמה/צילום מסך, מסך

ShoppingIL החל את פעילותו ב-2014 כיוזמה של Google לחיזוק תעשיית המסחר המקוון המקומית כאשר במהלך השנה, Google מעניקה לבעלי עסקים, ללא עלות, כלים, תוכניות והכשרות באמצעות אקדמיית ShoppingIL שפתוחה לקהל הרחב ובשנה וחצי מאז הקמתה 564 עסקים כבר סיימו את ההכשרה בה בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully