וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש להחיל את שעון הקיץ לאורך כל השנה"

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 6:05

הלילה הזזנו את מחוגי השעון שעה לאחור ונכנסנו לשעון-חורף. אמנם הרווחנו שעת שינה, אבל יש מי שחושבים על מה שאפשר היה להרוויח אילו היינו משאירים את שעון הקיץ גם לחודשי החורף. נשיא התאחדות התעשיינים טוען שמדובר במאות מיליוני שקלים

בשנים האחרונות, אחרי ויכוחים רבים ושנים ארוכות שבהן נעו המפלגות החרדיות את כינון שעון הקיץ, הוחל בישראל שעון קיץ ארוך - משלהי אפריל ועד לסוף אוקטובר.

יתרונות השיטה ידועים, לעומת זאת - מי שהשכים קום לעבודתו, לאחרונה, עשה זאת באפילה מוחלטת. ברור שיש לאזן בין הצרכים של מי שיום עבודתם מתחיל בשעות הבוקר המקודמות ליתר צרכי המשק, אבל כמה זה עולה לנו - והאם אנו בשלים לחיים שבהם הלילה מסתיים רק בין שבע לשמונה בבוקר?

בעבר עלה רעיון להפוך את שעון הקיץ לשעון הקבוע בישראל ובחודשי הקיץ לעבור לשעון קיץ כפול, כלומר להפרש של שעתיים מהנהוג באזור הזמן שלנו. כמובן שלרעיון זה יש השלכות מרחיקות לכת מעבר לפן הכלכלי גרידא, אבל כשמתרכזים בכסף, כמה עולה לנו שעון החורף? לדעת נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מדובר במאות מיליוני שקלים בשנה.

ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים. מרק ישראל סלם,
ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים: "הגדלת כושר התחרות של המשק וצמיחת ענפי הבילוי, הפנאי והתיירות במאות מיליוני שקלים"/מרק ישראל סלם

ד"ר רון תומר: "החלת שעון הקיץ לאורך כל השנה תביא לתועלת אדירה למשק - גם כלכלית וגם חברתית.

בהחלטה אחת אפשר להביא לשיפור פריון העבודה, הגדלת כושר התחרות של המשק וצמיחת ענפי הבילוי, הפנאי והתיירות במאות מיליוני שקלים. זאת לצד תועלות נוספות כגון התאמה טובה יותר לשעות הפעילות ביבשת אירופה, הרחבת שעות פעילות הפנאי לתושבים באור יום, וההשפעה החיובית על בריאות האדם - גופנית ונפשית".

שעון חורף. ראובן קסטרו
בין אם אתם מסכימים עם ד"ר רון תומר או לא, אל תשכחו להזיז הלילה את השעון. רווח של שעת שינה אחת - מובטח/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully