וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 13:14

דן אנד ברדסטריט חושפת את חברות ההייטק והסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהם, על פי פרמטרים כמו יכולת העובד להשפיע, פיתוח הקריירה, איזון בין צרכי הבית והמשפחה לצרכי העבודה, מדיניות הגיוון וההכלה וכן, גם השכר משפיע

דן אנד ברדסטריט חושפת את רשימת חברות ההייטק והסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהן.

בדירוג חברות ההייטק:

Microsoft שומרת על המקום הראשון זו השנה השלישית ברציפות, Google שנייה ו- IronSource במקום השלישי. Salesforce זינקה מהמקום ה-10 למקום ה-4, Palo Alto זינקה 7 מקומות וממוקמת חמישית ו-Monday עלתה מהמקום ה-16 למקום ה-8.

בדירוג הסטארטאפים, התקיימה לראשונה חלוקה בין סטארטאפים עד 100 עובדים וסטארטאפים מעל 100 עובדים: eko ראשונה בדירוג הסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהם עד 100 עובדים, Joytunes פותחת את דירוג הסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהם מעל 100 עובדים.

עוד מעלים הנתונים שכשליש מהעובדים לא היו מרוצים ממענה המעסיקים בזמן משבר הקורונה.

אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט: "דירוג חברות ההייטק והסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהן, המתפרסם זו השנה השביעית ברציפות, מציג תמונה מקיפה וייחודית של החברות המובילות בענף.

השנה הסוערת שעברה על תעשיית ההייטק, שאופיינה בגאות משמעותית, גיוסים והנפקות ולצדם גידול דרמטי בצורך בעובדים, הדגישה עוד יותר את התחרות העזה על ההון האנושי והצורך להיתפס כמקום עבודה נחשק המצליח לשמר את עובדיו לאורך זמן.

בשנה האחרונה, שעמדה בסימן משבר הקורונה, ראינו כי החברות שהצליחו לייצר שקיפות, וודאות, ויכולת אמיתית לתת מענה לצרכי העובדים ומשפחותיהם, הן גם אלו שיצאו מחוזקות מהמשבר וזכו באמון העובדים.

בנוסף, המעבר לעבודה מהבית ובהמשך גם למודל עבודה היברידי, המאפשר יותר גמישות, ייצר הזדמנות ייחודית לשילוב אוכלוסיות נוספות שהפערים הג"א הרחיקו עד כה מהאפשרות להשתלב בתעשיית ההייטק".

אפרת שגב, סמנכ"לית דן אנד ברדסטריט. ניב קנטור,
אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט/ניב קנטור

איך התבצע הדירוג?

הדירוג מתבסס על מחקר שבחן מאות חברות הייטק וסטארט-אפים. במסגרת המחקר, נעשתה פניה למנהלי ה-HR ונבחנו מגוון פרמטרים, כגון: יכולת העובד להשפיע, הסביבה הטכנולוגית, פיתוח קריירה ושימור עובדים, חווית סביבת העבודה, תנאי השכר ומדיניות הגיון וההכלה בחברה.

במקביל, נשלח שאלון גם לעובדים עצמם, ונבדקה שביעות רצונם במגוון פרמטרים: תנאי העסקה, אתגר מקצועי, יכולת השפעה, איזון בית-עבודה ועוד. כמו כן, נשאלו העובדים ומנהלי ה-HR מיהן, לתפיסתם, חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן (ללא קשר למקום עבודתם). ממצאי המחקר המקיף שוקללו לדירוגים הסופיים.

גם השנה, כמו בשנה שעברה, הייתה התייחסות נרחבת בדירוג למשבר הקורונה. החברות נשאלו לגבי המדיניות שנקטו כלפי העובדים במהלך המשבר, כיצד השפיע המשבר על פעילות החברה, מהי מדיניות העבודה מהמשרד וכיצד החברה מתמודדת עם הקשיים שנוצרו כתוצאה מהעבודה מהבית, כגון: שחיקת העובדים והפרת ה-work life balance. במקביל, העובדים עצמם נשאלו לגבי שביעות רצונם מהתנהלות החברה במהלך המשבר.

בדירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2021 מדורגות 50 חברות המעסיקות למעלה מ-60,000 עובדים בישראל, מתוך כ 334,000 עובדים אשר מועסקים בתעשיית ההייטק הישראלית (נכון לשנת 2021 מתוך הדו"ח של רשות החדשנות ו־Start-Up Nation Central).

הביקוש לעובדים הלך וגדל בשנה וחצי האחרונות והיום הוא עומד על כ-15,000 משרות פנויות. כיום, כמעט בכל חברת הייטק יש מספר משרות פנויות פתוחות.

עשיריה ראשונה של חברות הייטק שהכי טוב לעבוד בהן דא"ב. ללא, עיבוד תמונה
דירוג החברות, העשירייה הראשונה/עיבוד תמונה, ללא

מיקרוסופט מנצחת את גוגל

חברת Microsoft מובילה גם השנה את הדירוג, במקום השני דורגה Google ובמקום השלישי דורגה חברת IronSource אשר הונפקה השנה בנאסד"ק. חברת Salesforce עשתה קפיצה משמעותית בדירוג מהמקום ה-10 היישר למקום ה-4. את החמישייה הראשונה סוגרת חברת Palo Alto Networks אשר עשתה גם היא קפיצה משמעותית בדירוג ועלתה ממקום 12.

את העשירייה הראשונה נועלת חברת AppsFlyer אשר דורגה השנה לראשונה ונכנסה היישר למקום ה-10.

בנוסף ל-AppsFlyer, נכנסו השנה לדירוג 16 חברות חדשות שלא דורגו בשנה שעברה: SentinelOne JFrog, eToro, Cybereason labs, Outbrain, Armis Security, eBay, Impreva, Service now, Perion Network, Redis , Checkmarx וZipRecruiter.

החברות החדשות בדירוג חברות ההייטק (שדורגו בשנה שעברה בדירוג הסטארטאפים) הן: Gong.io Forter ו-Next Insurance.

כאמור, לראשונה, דירוג הסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהם, פוצל ל-2 דירוגים נפרדים: דירוג הסטארטאפים - עד 100 עובדים ודירוג הסטארטאפים מעל 100 עובדים. השפעות הקורונה הובילו לצמיחה גם של סטארטאפים רבים אשר חוו גידול במצבת העובדים.

קיים הבדל מהותי בין סטארטאפים שמעסיקים מתחת ל-100 עובדים וסטארטאפים שמעסיקים למעלה מ100 עובדים. ההבדלים נובעים בין היתר מהתקציבים שיש לחברות להשקיע בעובדים.

בדירוג הסטארטאפים - מעל 100 עובדים שהכי טוב לעבוד בהם לשנת 2021 דורגו 20 סטארטאפים.

את המקום הראשון קטפה חברת Joytunes, שנכנסה לדירוג בפעם הראשונה ופועלת בתחום הטכנולוגיה החינוכית ומציעה לימוד נגינה באפליקציה. בחודש יוני השלימה החברה גיוס של 50 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר, בהובלת גוגל ונצ'רס וקוואלקום.

במקום השני דורגה BigID, שדורגה במקום הראשון בשנה שעברה.

במקום השלישי דורגה, HoneyBook שעלתה מהמקום הרביעי והודיעה במאי על גיוס 155 מיליון דולר שהכניס אותה למועדון חדי-הקרן הישראלי. Bizzabo עשתה קפיצה מהותית בדירוג מהמקום ה-18 למקום ה-4. את החמישייה הראשונה סגרה Cyberbit.

בדירוג הסטארטאפים- עד 100 עובדים שהכי טוב לעבוד בהם לשנת 2021 דורגו עשרה סטארטאפים.

את המקום הראשון קטפה חברת eko שמפתחת ומשווקת טכנולוגיות וידאו אינטראקטיבי. במקום השני דורגה חברת Lightico שמפתחת פלטפורמת ענן להשלמת תהליכים דיגיטליים. במקום השלישי דורגה בפעם הראשונה חברת Memed שפועלת על ידי ניתוח תגובת מערכת החיסון ומבדילה בין חיידקים לווירוסים על בסיס תגובת מערכת החיסון. בחודש יולי החברה קיבלה אישור שיווק באירופה לבדיקה לחיזוי התדרדרות חולי קורונה.

דן אנד בראדסטריט התפלגות חברות על פי תחום פעילות. יח"צ, עיבוד תמונה
התפלגות החברות המדורגות על פי ענפי פעילות/עיבוד תמונה, יח"צ

חלוקה לענפים והשפעות הקורונה

אחוז החברות הפועלות בענף פיתוח התוכנה הוא הגבוה ביותר מבין ענפי הפעילות, ועומד על 26%. תקופת הקורונה התגלתה כמנוע צמיחה אדיר עבור ענפים מסוימים, בין היתר, ענף האינטרנט (18%) וענף הסייבר (14%).

בדירוג הסטארטאפים, ענף הסייבר תופס נתח גדול יותר בדירוג - 33% מהסטארטאפים לעומת 14% מחברות ההייטק, מאידך, ענף פיתוח התוכנה תופס נתח קטן יותר בדירוג הסטארטאפים ועומד על 17% לעומת 26% בדירוג החברות.

הן בדירוג חברות ההייטק והן בדירוג הסטארטאפים, ענף הפינטק עומד על 10% מנתח החברות המדורגות.

משבר הקורונה, שינה את עולם העבודה בכלל ואת ענף ההייטק בפרט. עולם העבודה הפך להיברידי וחברות רבות הכריזו על שינוי מודל העבודה לצמיתות. חברות נאלצו לשנות בין לילה את תהליך המיון שלהם מתהליך שכולל הגעה של המועמדים למשרדים מספר פעמים, לתהליך של גיוס מרחוק והטמעת תהליכי Onboarding מרחוק.

הגיוס והקליטה מרחוק, יצרו בעיות וגרמו לעובדים חדשים להרגיש פחות מחויבים למקום העבודה ולכן חלק מהחברות חוו תחלופה מהירה של עובדים.

החברות מצאו דרכים יצירתיות והצליחו לשלב בתהליך הגיוס הגעה למשרדים לפחות פעם אחת ושילוב של עבודה במודל היברידי שמאפשר גמישות ויחד עם זאת חיבור לחברה ולאנשים.

גם פעילויות החברה עברו למודל היברידי וחברות מאפשרות לעובדים לבחור האם להגיע למשרדים או לקבל חבילות הביתה ולהרגיש חלק.

כך לדוגמא, חברת Bizzabo שמפתחת טכנולוגיה לכנסים ואירועים מצאה את עצמה עם כנסים שמתבטלים בזה אחר זה ברחבי העולם. כדי להתמודד עם המציאות החדשה הנהלת החברה החליטה להוציא לחל"ת/ לפטר כרבע מעובדי החברה והשיקה תוך 3 שבועות פתרון דיגיטלי לאירועים וירטואליים.

הפתרון שפיתחה החברה תפס תאוצה ועזר לתעשיית הכנסים להמשיך להתקיים. חברות ענק מכל העולם נשענו על הפתרון החדש של החברה כדי לקיים אלפי אירועים למיליונים של משתתפים מרחבי העולם. תוך 3 חודשים מרגע ההשקה, גייסה מחדש את העובדים שהוצאו לחל"ת ומאז גייסה 200 עובדים נוספים ברחבי העולם. בסוף 2020 גייסה החברה $138 מיליון דולר בהובלת קרן אינסייט. בחודשים האחרונים רכשה החברה שתי חברות שונות- האחת מוסיפה אלמנטים אינטראקטיביים לאירועים וירטואליים והשנייה היא חברה לתיאום פגישות בין משתתפים.

חברת AppsFlyer העבירה את כל העובדים בישראל לעבודה מהבית לפני הסגר הראשון והחל מינואר 2021 החברה אפשרה לעובדיה בכל העולם לעבוד מכל מקום בצורה היברידית. החברה מעניקה ביטוח בריאות מקיף לעובדים ומציעה תנאים מיוחדים לבני משפחה.

בנוסף לכך, החברה מעניקה לכל עובד תקציב של 1000$ לרכישת ציוד לעבודה מהבית, בנוסף לציוד שהעובדים יכולים לקחת מהמשרדים.

החברה מספקת בדיקות קורונה מהירות במשרדים על מנת לסייע להורים להנפיק תו ירוק לילדים, ושולחים חבילות מזון ופינוקים לעובדים שהם או ילדיהם נאלצים להיכנס לבידוד. בנוסף, החברה הפעילה לאחרונה תוכנית גלובלית הנקראת "AF Be Well" שמוצעת לכלל העובדים ולבני משפחותיהם אשר מאפשרת תמיכה טלפונית ראשונית על ידי אנשי מקצוע המתמחים בבריאות הנפש 24/7/365 ולאחריה גם ייעוץ בשיחת וידאו או בפגישה פרונטלית במידת הצורך, על ידי מומחים שמוקצים לעובדים בתחומים שונים של ייעוץ מנטלי, הדרכת הורים, הגיל השלישי, בריאות הגוף ועוד.

Joytunes נתנה לעובדיה את אפשרות הבחירה בנוגע לעבודה מהבית וכן העניקה לעובדיה חבילת סיוע שכוללת: בייביסיטר לילדים, טיפול פסיכולוגי וייעוץ הורי. בנוסף, החברה סיפקה לעובדיה את הציוד הנדרש לעבודה מהבית. בכדי לחבר בין העובדים, החברה עודדה את עובדיה להיפגש במקומות פתוחים וסיפקה להם חבילת פיקניק.

החברה השיקה את קמפיין "שלם כפי יכולתך" לציבור הרחב בימי הסגרים והבידודים - כל אדם שהיה מעונין, רכש מנוי ל-Simply Piano (אפליקציית לימודי הפסנתר של החברה) בסכום שהתאים לו, ואת ההכנסות החברה תרמה לארגוני בריאות וסיוע בישראל.

חברת הפינטק eToro מאפשרת עבודה במודל היברידי גמיש המשלב בחירה בין עבודה מהבית ומהמשרד ומספקת לעובדיה עמדת עבודה כפולה - ביתית ומשרדית, בנוסף למענק כספי לשדרוג העמדה הביתית. החברה קיימה ימי הדממה ארגוניים באופן תקופתי על מנת לאפשר לעובדים סופי שבוע ארוכים והתנתקות באופן גורף משגרת העבודה, ואף הגדילה את מכסת ימי החופשה השנתית של כל עובד.

החברה קיימה קייטנה מקוונת לילדי העובדים במהלך הסגר הראשון, סיפקה סיוע מקצועי להורים, ואף הציעה שירותי ייעוץ לעובדים ובני משפחותיהם באמצעות ארגון מקצועי חיצוני לטובת תמיכה רגשית בהתמודדות עם תקופה רוויית סטרס וקשיים. הזכאות כוללת חמש פגישות חינמיות בשנה לכל עובד (או בני משפחתו הגרעינית) ואפשרות להמשך ליוויי בתעריף מסובסד.

התפלגות סטרטאפים על פי תחומי פעילות דא"ב. יח"צ, עיבוד תמונה
התפלגות סטרטאפים מדורגים לפי ענפי פעילות/עיבוד תמונה, יח"צ

משבר הקורונה בראי העובדים :

כחלק מתהליך הדירוג, נעשתה פניה לעובדים עצמם בחברות. בין היתר, העובדים נשאלו לגבי התנהלות החברה בזמן המשבר.

73% מהעובדים אשר השיבו לשאלון, ענו כי היו שבעי רצון במידה רבה / רבה מאוד מהמענה של החברות לצרכים של עובדיה בזמן המשבר.

74% מהעובדים אשר השיבו לשאלון, ענו כי היו שבעי רצון במידה רבה / רבה מאוד ממדיניות העבודה מהבית.
66% מהעובדים ענו כי היו שבעי רצון במידה רבה / רבה מאוד מהשקיפות של החברה כלפיהם במהלך המשבר.

כשליש מהעובדים ענו כי לא היו שבעי רצון מהתנהלות המעסיקים ומתן מענה עבורם בזמן משבר הקורונה.

משבר הקורונה הביא עמו חוסר וודאות גדול במשק, התנהלות החברה בזמן המשבר ותמיכה בעובדיה ובני משפחותיהם בזמן המשבר הייתה נדבך משמעותי ביותר.

עובדים סיפרו: "החברה מאפשרת מודל משולב של עבודה מהבית והמשרד. כל עובד יכול לבחור כמה ימים הוא יגיע למשרד וכמה יעבוד מהבית. בתור סטודנט זה מאוד משמעותי בשבילי ואפשר לי לעבוד בתל אביב למרות שאני גר בבאר שבע".

"הצטרפתי לחברה בזמן המשבר הקורונה ותקופה בה עובדים מהבית. תהליך ה Onboarding מרחוק התבצע בצורה חלקה ואם הרבה הקפדה והבנה שיש להקפיד לתת לי הרגשה של חלק הצוות מהחברה גם כאשר לא פוגשים אנשים פנים מול פנים".

"עברתי תקופת משבר מורכבת והחברה עשתה מעל ומעבר בצורה מדהימה כדי לתמוך".

"החברה השתדלה לצמצם למינימום עד כמה שאפשר את השפעות הקורונה בכדי שהעובדים לא יפגעו".

לצד המשובים החיובים, משבר הקורונה שינה את שוק העבודה ואת תפיסת העובדים בנוגע למיקום ממנו מתבצעת העבודה, עובדים מספרים:

"החזירו לעבודה מהמשרד 3-4 פעמים בשבוע, ולדעתי רוב העובדים יותר מרוצים מעבודה מהבית והיו רוצים לא יותר מפעמיים בשבוע במשרד, בעיקר בשל בזבוז זמן בפקקים ופחות זמן עם המשפחה".

"קיים לחץ על העובדים לטוס לחו"ל בתנאי קורונה וזמן שהיה גדול של חודש וחצי".

העובדים נשאלו בנוגע לשביעות רצונם מהקידום ומהניוד הפנימי בחברה: מהנתונים עולה כי ככל שהוותק עולה, כך שביעות הרצון הולכת ופוחתת. מכאן ניתן להסיק כי העובדים בחברות נוטים לעזוב את מקום העבודה למקום חדש בשביל להתקדם.

שביעות רצון מקידום על פי ותק דן אנד ברדסטריט. יח"צ, עיבוד תמונה
שביעות הרצון מהקידום והניוד הפנימי בחברות על פי ותק/עיבוד תמונה, יח"צ

במסגרת השאלון לעובדים, הם התבקשו לציין מה מידת ההשפעה של הפרמטרים השונים על שביעות רצונם, בסקאלה של 1-5. להלן מידת ההשפעה של כל פרמטר על שביעות רצונם:

ניתן לראות כי ההשפעה של כל אחד מהפרמטרים מהווה פקטור מהותי יותר בקרב הסטארטאפים, מלבד תנאי השכר.

מהנתונים עולה כי תנאי השכר מהווים השפעה מהותית יותר בדירוג החברות ומכאן ניתן להסיק כי עובדים שמחפשים מקום עבודה עם שכר גבוה יותר יעדיפו ללכת לעבוד בחברות הייטק ולא בסטארטאפים. עוד עולה, כי ככל שהסטארטאפ בשלב יותר מתקדם ויש לו יותר עובדים, כך השכר מהווה פקטור משמעותי יותר עבור העובד.

לפיתוח הקריירה ושימור העובדים חשיבות רבה יותר בקרב הסטארטאפים שמאפשרים לעובדים להתפתח ולעבור תפקידים בצורה מהירה יותר בזכות הצמיחה המהירה.

מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט. יוסי זליגר,
מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח/יוסי זליגר

דבר המנצחת

מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח: "זה כבוד גדול עבורנו להיבחר שנה שלישית ברציפות לחברת ההייטק שהכי טוב לעבוד בה בישראל.

התודה שלנו נתונה לעובדות ולעובדים שלנו - שנענים לאתגרים המקצועיים שאנו מציבים בפניהם ומפתחים את הטכנולוגיות החדשניות ביותר, שלא מפסיקים ליזום פרויקטים חברתיים אליהם אנו שמחים תמיד להירתם, ובעיקר שנמצאים שם אחד למען השני, ומייצרים צוותים מגוונים, מכילים ויצירתיים.

אנו עובדים במרץ על פתיחת חמשת המרכזים החדשים, בהם ירושלים ובאר-שבע, ומצפים להצטרפותם של אלפי עובדים נוספים בשנים הקרובות, שיצעידו עימנו את החברה קדימה. אני מבטיחה שנעשה הכל למען עובדינו המדהימים כדי להמשיך להיות מקום העבודה הטוב ביותר עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully