וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70% מהישראלים מפחדים להשקיע בשוק ההון

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 12:02

סקר שערכה לאחרונה הרשות לניירות ערך מצא כי 70% מכלל הציבור, מפחדים להשקיע בשוק ההון. עוד מתברר כי רק 25% מהמשקיעים בני ה-65 ומעלה בדקו אם ליועץ יש רישיון ייעוץ, לעומת כ-46% מהמשקיעים בני 18-29. עוד מעלה הסקר כי 70% מהמשקיעים מתמקחים על העמלות

גישת "הסמוך" בגירסת שוק ההון: המשקיעים הישראלים לא בודקים עם יועץ ההשקעות שלהם הוא כלל בעל רישיון ייעוץ, הנדרש כחלק מתהליך פיקוח המהלכים שמבוצעים על ידו.

סקר שערכה רשות ניירות ערך לקראת שבוע המשקיעים הבינלאומי מעלה, כי רק 25% מבני ה-65 ומעלה בדקו אם ליועץ ההשקעות שלהם יש רישיון ייעוץ, לעומת כ-46% מהמשקיעים בני ה-18 עד 29.

אחוז הצעירים הבודקים את יכולות וחוקיות יועצי ההשקעות אמנם מעודד יותר מאלו של המשקיעים בני הגיל השלישי, אך גם הוא נוגע לכמחצית מהמשקיעים בלבד. יש לציין, כי במסגרת "חוק הייעוץ", החוק להסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (התשנ"ה-1995) מוטלות על היועת חובות המגדירות מעין "גבולות גיזרה" להגנה על המשקיעים.

השקעות כסף. ShutterStock
המשקיע הישראלי, קווים לדמותו. 70% מהציבור מפחדים מהשקעות בשוק ההון/ShutterStock

דווקא על העמלות, כן מתמקחים

את העמלות,עם זאת, המשקיעים הישראלים בודקים היטב, וכ-70% מהם ציינו בסקר כי התמקחו על עלויות דמי הניהול ועמלות תיק ההשקעות שלהם.

רוב המשקיעים הגדירו את השקעותיהם בשוק ההון כאפיק חסכון להשגת תשואה לטווח ארוך. עם זאת, רק כ-58% מהם סבורים שעל מנת להצליח בעולם ההשקעות נדרשים אורך רוח, סבלנות ויכולת דחיית סיפוקים.

נתונים נוספים שעלו בסקר נגעו דווקא למי שלא משקיעים בשוק ההון: 70% מהמשיבים העידו כי הם נרתעים מהשקעות וסבורים כי השקעה בשוק ההון מחייבת הבנה מעמיקה בעולם הפיננסי. זאת למרות שרק ל-19% מהם יש תכנית פנסיה מסודרת.

דוברת וממונה על חינוך פיננסי ברשות ניירות ערך, הדר הורן. ענבל מרמרי,
הדר הורן, דוברת והממונה על החינוך הפיננסי ברשות לניירות ערך/ענבל מרמרי

במסגרת הפעילות, הרצתה היו"ר בבית הספר של נכדתה

הדר הורן, דוברת והממונה על החינוך הפיננסי ברשות לניירות ערך: "כמדי שנה, אנו פועלים להעלאת מודעות הציבור הרחב לחשיבות החינוך הפיננסי ולצרכנות פיננסית אחראית. מהסקר שערכנו עולה כי 60% מהמשקיעים מנהלים את ההשקעות שלהם באופן עצמאי.

אנו מזהים שבעקבות מגפת הקורונה המודעות של הציבור עלתה, ובנוסף לרצון שלו לרכוש ידע באמצעים השונים. לכן הרשות משקיעה בהעצמת 'ארגז הכלים' אישי לציבור המשקיעים, ובמקביל פועלת להזהיר אותו מפני תרמיות והשקעה במיזמים לא מפוקחים".

זו השנה החמישית בה משיקה רשות ניירות ערך את שבוע המשקיעים הבינלאומי, שנועד להעלות את המודעות לחשיבות החינוך הפיננסי ככלי לקידום צרכנות פיננסית אחראית בקרב הציבור הרחב.

הרשות שותפה לקמפיין שמוביל ארגון IOSCO, הפורום הבכיר לשיתוף פעולה בין רשויות ניירות ערך בעולם, יחד עם כ-100 רשויות מפקחות ברחבי העולם. במסגרת הקמפיין הרשות מתמקדת מדי שנה בנושא אחר, והשנה, לאור השפעת מגפת הקורונה, הוחלט לבחון את מאפייני המשקיעים וההשקעה שלהם.

במסגרת הפעילות עובדי רשות ניירות ערך קיימו הרצאות לציבור, במסגרתם ענת גואטה, יו"ר הרשות, הרצתה על צרכנות נבונה בפני תלמידות כיתה ג' בקרית שמונה, בבית הספר בו לומדת נכדתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully