וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הטבעונות הבינלאומי: המגמה מתחזקת

31.10.2021 / 12:41

המגמה הישראלית היא לנטוש את המזון מהחי. לכבוד יום הטבעונות הבינלאומי, קיבצנו עבורכם את החדשות בתחום והמגמות "לטובת עולם נפלא"

יום הטבעונות הבינלאומי יצא לדרך, ומנכ"לית וונדרס רונית דוידוביץ ומנכ"ל זוגלובק רן אקרמן חגגו אותו במשרדי חברת SQLink עם תמיר גורן מנכ"ל הקבוצה ועובדיה. Wonders of Nature, הסטארט אפ הישראלי המוביל חדשנות בתחום תחליפי הבשר מבית זוגלובק, חגג את היום בהשקת הדור החדש של המוצרים.

לדברי מנכ"לית וונדרס רונית דוידוביץ: "לאחר עבודת מו"פ מאומצת, אנו נרגשים להשיק את גירסה 2.0 של מוצרי החברה. עובדי SQLink יהיו הראשונים לטעום את בורגר וונדרס 2.0 - עסיסי יותר, בשרי יותר וגדול יותר, המדמה חווית אכילת בשר ללא בשר. בפיתוח הסדרה השקענו משאבים גם בהפחתת נפח האריזות, כך שיהיו יותר ידידותיות לסביבה. בימים אלו, כאשר קיימת תנופת פיתוח אדירה בעולם של יצרניות המזון לספק אלטרנטיבות לחלבונים מהחי, וונדרס, העומדת בחזית החדשנות והפיתוח של קטגורית תחליפי הבשר בארץ, מביאה בשורה לצרכנים הנמנעים והמפחיתים צריכת מוצרים מהחי. סדרת מוצרי וונדרס 2.0 יושקו לקהל הרחב בחודש דצמבר, ויכללו בורגר, צ'וריסו, בשר טחון ונקניקיית מרגז חריפה. המוצרים מבוססים על חלבונים מהצומח ומועשרים בברזל, אבץ ו-B12. החיבור עם SQLink הוא קודם כל חיבור בין אנשים, ובין חברות שרוצות לעשות טוב יותר. ומה יותר טוב מהבחירות הקטנות שכל אחד יכול לעשות בצלחת, לטובת עולם נפלא".

קבוצת SQLink, בית התוכנה הפרטי המוביל בארץ, עם 2,700 עובדים ואחת מחברות ה-IT היחידות בישראל עם מטבח אורגני, בריאותי וצמחוני-טבעוני. "אנחנו ויגן פרנדלי בנשמה", אומרת אור קוראל, סמנכ"לית שיווק של SQLink. "כל הירקות והפירות הם אורגניים ואנחנו מציעים מגוון סופר-פודס, תפריט טבעוני ומבוסס על סלטים, תבשילים טבעוניים וקטניות. החיבור עם וונדרס, הסטארט-אפ הישראלי המצליח, אופטימלי - לאור העובדה שאנחנו מקפידים על איכות חיים בריאה לעובדים שלנו ומדובר במוצר איכותי".

רן ראקרמן רונית דוידוביץ ותמיר גורן. יוסי אלוני,
רן אקרמן, רונית דוידוביץ ותמיר גורן/יוסי אלוני

גודל שוק מזון מן הצומח בישראל עומד על 232 מיליון שקלים, כאשר טבעול מובילה את השוק עם היקף מכירות של 59%. טבעול הינו המותג הראשון בישראל שהצליח לפרוץ את גבולות הארץ והוא נמכר כיום ב-12 מדינות באירופה תחת השם GOURMET GARDEN.

ההשקה של ההמבורגרים והטחון של סנסשיונל יצרו עולם חדש של חוויה הקרובה לדבר האמיתי ובחודשים האחרונים של השנה סגמנט זה מהווה כמעט 10% מנתח קטגוריית מזון מן הצומח. טבעול אחראית גם על פיתוחו של שניצל התירס האהוב על ילדים ומשפחות בישראל, כאשר מוצרי התירס מהווים היום כ 43% מקטגורית המזון מן הצומח.

שנת 2020 נחשבה כשנת שיא כל הזמנים בהשקעות בחלבונים מן הצומח, ולטבעול יש לא מעט מקום בשינוי הזה. קטגוריית מזון מן הצומח כולה צמחה ב 2020 בקרוב לכ- 20% כשעולם דמויי הבשר צמח בקצב כפול מקטגוריית המזון. מדובר בקטגוריה שהפכה למנוע צמיחה משמעותי בתעשיית המזון העולמית.

על פי הערכות GFI (Good Food Institute) עד שנת 2030 מכירות מזון מן הצומח ובשר מתורבת יגיעו לכ-140 מיליארד דולר. גם סגמנטים אחרים בעולם דמויי הבשר כמו נקניקיות, שניצל סויה, רכיבים לבישול וכו' צמחו בשיעורים של עשרות אחוזים (20-40% תלוי סגמנט).

לדברי עדי קוהלי, מנהלת פעילות טבעול ישראל, "מעבר להיבטים הבריאותיים, מדובר בהשפעה משמעותית על כדור הארץ. תעשיית הבשר יוצרת יותר גזי חממה מהתחבורה העולמית. היא מאיצה כריתת יערות גשם, ועושה שימוש בכמות עצומה של מים לגידול בקר כך ששילוב של חלבון מן הצומח בתזונה הוא בעל השפעה חיובית לא רק על גוף האדם, אלא גם על הסביבה".

סנסשיונל מינס, טבעול. ארז בן שחר סטודיו מרחב,
סנסשיונל מינס, טבעול/ארז בן שחר סטודיו מרחב

חברת דיפלומט הרחיבה השנה את מגוון המוצרים של Beyond meat באמצעות Diplomat Plant Based - פלטפורמת ההפצה והמכירות של החברה המתמקדת במוצ=רים מהצומח: מעולמות תחליפי הבשר, גבינות שמנים וביצים, ביניהם מותגים כמו zero egg (תחליפי ביצה), Blue Band ו-Mazola ו-Violife מבית Upfield ועוד.

Beyond meat הוא המותג שסלל את הדרך לחינוך שוק לתחליפים צמחיים ברחבי העולם ויצר את המהפכה בתחום.מוצרי החברה מבוססי רכיבים מהצומח ואינם מכילים סויה, גלוטן או אורגניזמים מהונדסים גנטית ומשחזרים את הטעם, האיכויות והתכונות של בשר על ידי שימוש במרכיבים צמחיים בלבד. מדובר בפתרון מושלם עבור חובבי הבשר שמעוניינים בחוויה של בורגר משובח ועסיסי ללא כל פשרות.

מסקר שנערך לקראת ההשקה עולה כי חצי מיליון ישראלים אוכלים תחליפי בשר לפחות פעמיים בשבוע. 21% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל, בדגש על אקדמאים ונשים - נוהגים לאכול תחליפי בשר לפחות אחת לחודש.

מוטי כהן, סמנכ"ל פיתוח עסקים, דיפלומט: "לפני כשלוש שנים החלה דיפלומט ליזום ולהקים את Diplomat Plant Based. לאחר שזיהינו את מגמת הבריאות וה-WELL BEING ההולכת ומתעצמת בתעשיית המזון ובפריצת תעשיות הפוד טק הבנו שהעולם הולך לכיוון הזה ויצרוך בעתיד יותר ויותר מוצרים מהצומח על חשבון החי, חלקם באופן גורף (טבעונים ו/או צמחונים) אך רובם מפחיתנים המעוניינים להפחית את כמויות הבשר ולהתגמש. אנו מעריכים כי בתוך עשור כ-15% משוק הבשר והעוף בארץ יהיו מבוססים על תחליפי חלבון".

נקניקיות וכדורי בשר, ביונד מיט. ביונד מיט,
סללו את הדרך. ביונד מיט/ביונד מיט

חברת הפוד טק הישראלית SIMPLIIGOOD משיקה ליין חדש של מוצרים ייחודים (קבב, המבורגר ושניצל) המורכבים מספירולינה טרייה המאפשרת לקבל את הערכים התזונתיים הגבוהים שיש במזון מן החי - דווקא מאצות ספירולינה.

המוצרים, שיימכרו באתר SIMPLIIGOOD ובחנויות ניצת הדובדבן, שופרסל גרין, טבע קסטל וטיב טעם, ימכרו במחירים נוחים ודומים לתחליפי הבשר המקבילים בשוק, רק שהפעם יכללו אצות ספירולינה טרייה בעלות ערכים תזונתיים של 74% חלבון ו- 26% נוטריאנטים, ויטמינים ומינרלים.

הספירולינה הטרייה היא פיתוח ישראלי ייחודי מסוגו בעולם, מבית חברתSIMPLIIGOOD. בשונה מהאבקות והכדורים שקיימים בשוק ונמכרים כתוספי תזונה, הספירולינה הטרייה אינה משנה את הטעם והריח של המזון וניתן להוסיף אותה לכל מנה. מעצם היותה טרייה לחלוטין ולא מעובדת, ההרכב והפעילות של מרכיבי התזונה הייחודיים והרגישים בספירולינה, כגון ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצות שומן חיוניות נשמרים בצורה יותר טובה ממוצרים מקבילים המעובדים בחום ונמכרים כתוספי תזונה.

ליאור שליו, מנכ"ל חברת SIMPLIIGOOD: "התרגלנו לכך שמוצר בריא לא יכול להיות טעים, אבל אני אומר שמוצר בריא יכול להיות סופר־טעים. בתקופה האחרונה ובייחוד מאז התפשטות מגיפת הקורונה, אנחנו רואים שיותר ויותר אנשים מחפשים מזון בריא ומעניין אותם לדעת מה הם אוכלים. חברת SIMPLIIGOOD ממשיכה להתפתח ולייצר מוצרים בריאים, איכותיים וטעימים. בימים אלו אנו משיקים ליין חדש של מוצרים ייחודים וטעימים (קבב, המבורגר ושניצל) המכילים ספירולינה טרייה".

שולחן טעימות. Simpliigood,
שולחן טעימות של סימפלי גוד/Simpliigood

בוולט החליטו לציין את החג בקרוסלה חדשה שכולה על טהרת הטבעונות. המבורגר, פיצה וסושי הן המנות המוזמנות ביותר בוולט, אבל לכבוד חודש הטבעונות יבליטו את המנות הבריאות שאינן מן החי. המסעדות המשתתפות בקטגוריה: 416, קפה קאימאק, מיסו, טאלי לאמה, החתול הירוק, אנסטסיה, משק ברזילי, גרין רול, אלגריה, באנה, דוסה בר, היילוגה, ראו בול, סמבהזון, טנאת, אוניקו, ועוד.

לאורך כל השנה ישנן מנות טבעוניות בוולט ולכבוד חודש הטבעונות וולט מפרסמת את שש המנות הפופולריות ביותר: אנסטסיה - סובה, דוסה בר - טאלי, 416 - רוסטביף בחלה, אלגריה - סלט קיסרית, ריינבו אבן גבירול - ריינבורגר, משק ברזילי - המנה התאילנדית. לא מדובר רק באוכל טבעוני, אלא גם בריטייל שהולך ותופס נפח בוולט בשנה האחרונה. הסופר הטבעוני מחסני הטבעונות עם חומרי גלם טבעוניים בלבד יהיה בקרוסלה החודש עם תחליפי חלבון וחלב, מוצרי אפיה, מתוקים ורטבים טבעוניים.
בוולט מספרים שבקטגוריית הטבעונות יהיו מבצעים מיוחדים לחודש הטבעונות כולל הנחות משמעותיות על המנות.

"הביקוש למנות טבעוניות רק הולך וגובר בתקופה האחרונה", מספר רן דורון, מנהל פיתוח עסקי מסעדות בתל אביב, "לכן אנחנו חושבים כל הזמן על צורות יצירתיות לשפר את המגוון הטבעוני אצלנו באפליקציה ולהנגיש אותו לכל קהל הלקוחות שלנו, לא בהכרח רק הטבעוניים שביניהם. שיתוף הפעולה עם המסעדות מעולה ואנחנו בטוחים שנמשיך לפתח מוצרים טבעוניים לטובת הלקוחות גם אחרי שיסתיים חודש הטבעונות".

ריינבורגר של וולט. יחצ,
ריינבורגר של ריינבו/יחצ

מיכל בצר מנהלת אגף השיווק של חטיבת החלב בתנובה: "ממחקר שערכנו בתנובה בשנים האחרונים, עולה שמגמת הטבעונות בישראל נמצאת במצב סטטי כבר מספר שנים. דווקא קבוצת "המפחיתנים" ו-המגוונים" שבוחרים להפחית תזונה מן החי אך לא לוותר עליה לחלוטין נמצאת במגמת עלייה. אותם מפחיתנים בוחרים לשלב תזונה מן הצומח ביום יום שלהם. בין אם בקפה של הבוקר ובין אם בארוחות שלמות.

"בתור חברת המזון הגדולה בישראל אנו עושים מאמצים רבים לתת מענה לכלל הצרכנים, זהו חלק מהתפיסה שלנו ומהמחויבות שלנו. כבר לפני למעלה מ-15 שנים זיהינו מגמה הולכת וגוברת של ביקוש למוצרים אלטרנטיביים במקרר החלב, גם בשל הצרכים הפונקציונאליים וגם בשל השינויים באורך החיים. לכן הפכנו לשחקן פעיל בקטגוריית תחליפי החלב ואף היינו הראשונים להשיק מוצרים מצוננים הנמכרים במקרר החלב. זו היתה ממש מהפכה של טריות; אנחנו היחידים שמייצרים את המוצרים פה בישראל במפעל תנובה אלטרנטיב אשר נמצא בצפון. גם בעתיד, נמשיך להרחיב את היצע הפתרונות שלנו, עם השקות חדשות ומגוונות".

מגמות בשוק התחליפים

  • המנוע הגדול ביותר הוא המשקאות משפחתיים גם בעולם וגם בישראל. כמו כן, בחו"ל ישנה צמיחה משמעותית של מוצרי גביע , יוגורטים ומעדנים.
  • בתוך השוק אנחנו רואים את השינוי של מגוון רחב של בסיסים - חומרי הגלם נהיים יותר מגוונים בין אם זה שיבולת שועל, סויה או שקדים, במקביל ישנה העמקה בקטגורית התחליפים אנחנו נכנסים לעוד ועוד קטגוריות שנותנות תמונת מראה לכלל הצרכים - כמו תחליפים מועשרים בחלבון של GO
  • כך המגמות הצומחות בשוק המזון באות לידי ביטוי בהתאמה בשוק התחליפים בין אם מגמת הקולינריה והבישול הביתי ובין אם מגמת מועשרי החלבון לספורטאים.
  • עוד באותו נושא:
  • טבעונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully