וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל הקנאביס הגדול בישראל תובע את תיקון עולם

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 15:58

'בזלת פארמה' הגישה נגד תיקון עולם תביעה-שכנגד, כשנה לאחר שנתבעה על ידה: "הציגה לנו מצגי שווא. חייבת 6.2 מיליון שקל". תיקון עולם: "חלק מתהליך ההתגוננות של בזלת, לאחר שלא אישרנו את הפשרה שהוצעה לפני שנה"

קנאביס נחשב לחומר מרגיע, אפילו משכין שלום, אבל בעסקי הקנאביס נדמה שהוא גרם למלחמה גדולה: שנה לאחר שנתבעה בכ-10 מיליון שקל על ידי 'תיקון עולם קנביט פארמסוטיקלס' בטענה לגניבת לקוחות וחוב כספי, 'בזלת פארמה' מחזירה בתביעה משלה, וטוענת: "תיקון עולם הציגה לנו מצגי שווא. חייבת לנו 6.2 מיליון שקל, לאחר קיזוז".

התביעה-שכנגד הוגשה בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובין היתר נכתב בה, כי "בשלב הטרום חוזי לכריתת הסכם הייצור, הבהירה תיקון עולם, כי בכוונתה לספק לבזלת מדי חודש כמות אצוות בהיקף של לפחות 500 ק"ג בחודש. על בסיס מצג זה של התובעות נקבעו המחירים.

אולם בפועל, הכמות שסופקה על ידי תיקון עולם הייתה נמוכה בהרבה מהכמות אותה הציגה במסגרת המו"מ לכריתת הסכם הייצור. כך, במקום לספק 500 ק"ג חומר גלם מדי חודש, סיפקה תיקון עולם לאורך ההתקשרות בין הצדדים כ-100 ק"ג חומר גלם בממוצע לחודש, ובכך רוקנה מתוכן את הבסיס המסחרי שעמד בבסיס הסכם הייצור, והמחירים שנקבעו בו.

כתוצאה ממצגי שווא מטעים אלו, נגרמו לבזלת נזקים, אובדן רווחים ואובדן עסקאות אלטרנטיביות שתיקון עולם חייבת לפצותה בגינם".

מאיר אריאל, מנכ"ל ובעלים בזלת פארמה. תיאה הפקות ועיצוב,
מאיר אריאל, מנכ"ל ובעלים בזלת פארמה/תיאה הפקות ועיצוב

'בזלת' מתארת בתביעתה את הקשיים שחוותה תיקון עולם בשנת 2019 (טרום כניסת האחרונה לבורסה תחת בעליה החדשים), דוגמת סגירת פעילות חוות הגידול שלה בבית יהושע על ידי משרד הבריאות, ואת פעולותיה שלה כמסייעות עסקית לתיקון עולם.

בין היתר נכתב בתביעה שכנגד, כי "לבקשת תיקון עולם, הפיצה בזלת כ-122 אלף מוצרים לחנות של תיקון עולם בתל אביב ולמפעל בציפורית, לרבות מוצרים שבזלת ייצרה, אולם תיקון עולם לא שילמה לבזלת בגין מוצרים אלו עמלת הפצה.

כדי לסבר את האוזן יובהר, כי היקף פעילות ההפצה שהעניקה בזלת לתיקון עולם של מוצרים שלא יוצרו על ידי בזלת, לחנות ולמפעל בציפורית, הייתה גדולה בהיקפה מההפצה שביצעה בזלת של מוצרי תיקון עולם ללקוחות ולבתי מרקחת".

עוד נכתב, כי "עם סיום ההתקשרות בין הצדדים, ביצעה בזלת בדיקה של ההתקשרות עם תיקון עולם והפעולות שבוצעו במסגרתה לצורכי התחשבנות סופית. מהבדיקה עלה כי נכון למועד ההתקשרות, נותרה תיקון עולם חייבת לבזלת סך של כ-6.2 מיליון שקל, וזאת לאחר ביצוע קיזוז.

בהתאם לכך שלחה בזלת לתיקון עולם חשבוניות בגין השירותים שסופקו לה שלא שולמו תמורתם, בימים 31.8.20 ו-13.9.20. ככל הידוע לבזלת, תיקון עולם הזדכתה על המע"מ בחשבוניות אלו מול רשויות המס, כך שהיא מושתקת מלכפור בנכונותן".

הכנת מוצרי קנביס בזלת פארמה. תיאה הפקות ועיצוב,
מפעל בזלת פארמה/תיאה הפקות ועיצוב

בזלת גם דחתה בכתב ההגנה את טענות תיקון עולם, הטוענת בתביעתה כי "בזלת נטלה לכיסה את הכספים מלקוחות תיקון עולם, וסירבה להעביר לאחרונה את חלקה בגין הכנסות אלה, בגובה של כ-4.3 מיליון שקל.

במטרה לטשטש את תמונת המצב, בזלת פעלה במחשכים והסתירה נתונים והכנסות בקשר למכירות שבוצעו, באופן שלא איפשר לתובעת לבדוק ולאמת את הנתונים החסרים והחלקיים שנמסרו לה".

הפיצוץ בין השתיים החל לפני כשנה וחצי-שנתיים, לאחר שבין שתי החברות התגלע סכסוך עסקי שנמשך מספר חודשים - ומשלא יושב, החלו התביעות ההדדיות.

אבינעם ספיר מנכ"ל תיקון עולם קנביט. ראובן קפוצ'ינסקי,
אבינעם ספיר, מנכ"ל תיקון עולם קנביט פארמסוטיקלס/ראובן קפוצ'ינסקי

מחברת 'תיקון עולם קנביט פארמסוטיקלס' נמסר בתגובה: "תביעה זו הגיעה כחלק מתהליך ההתגוננות של בזלת, לאחר שאנו לא אישרנו את קבלת הפשרה שהוצעה לפני כשנה. כנראה שבבזלת מתעקשים לגרור אותנו לסחבת משפטית נוספת, במחשבה שכך יוכלו לכסות חוב של מיליוני שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully