וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות גופנית משפרת תפוקה? חשיבות הספורט הקבוצתי במקום העבודה

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 10:57

שאלת המיליון אצל מעסיקים היא איך הופכים עובד לפרודקטיבי, לויאלי ושמח יותר. חברות ההייטק, ששמות דגש מיוחד על תנאים לעובד, כבר ניסו הכל: מתנות אישיות, מענקים, הופעות ענק וסביבת עבודה מפנקת, אך מה עם פעילות גופנית קבוצתית, שלא עולה כסף ועשויה לחולל פלאים?

מחקר שערכה חברת כוח האדם הצרפתית הענקית TeamRH מעלה כי הדרך הטובה ביותר להתייעל ולשפר ביצועים בחברה היא דרך ביצוע פעילויות ספורטיביות משותפות.

לפי המחקר, ספורט במקום העבודה משפר את רווחיות נטו של הארגון ב-14%, מעלה את תחושת ההשתייכות וההזדהות בקרוב ל-80% וגם מייצר חיסכון לארגון בצד הבריאותי של העובד, המוערך בכ-7-9% בשנה.

מסגרת משותפת לפעילות גופנית במקומות עבודה איננה דבר חדש, אולם המחקר שערכה TeamRH הצרפתית שופך אור על הסיבות מדוע אותן פרקטיקות הפכו לכה שכיחות בעולם העבודה המודרני, ומדוע המגמה הזו רק צפויה להתחזק גם מעבר לשוק העבודה הטכנולוגי.

החשיבות של הפעילות הקבוצתית בתוככי ארגונים הוטמעה גם בחברות הישראליות האלו:

אילוסטרציה. ShutterStock
ספורט קבוצתי יישפר את התפוקה בעבודה?/ShutterStock

שיעורי הולה הופ (חישוק) ויוגה

בחברת מדפליט (medflyt), סטארט-אפ ישראלי שפיתח פלטפורמה טכנולוגית-הוליסטית לעולם הטיפול הביתי והסיעוד בארה"ב, אחראית הרווחה של החברה, לירי דלברי, היא אמנית הולה הופ (חישוק).

דלברי מעבירה שיעורי הולה-הופ מדי שבוע בחברה, כל פעם למחלקה אחרת לשם הגיבוש והעצמת הרוח הקבוצתית הפנים מחלקתית, כאשר בסוף השנה תיערך תחרות בין המחלקות עם פרסים אטרקטיביים למחלקה המנצחת. בנוסף, לירי מעבירה שיעורי יוגה מידי יום שלישי לכלל עובדי החברה.

מדיפלט. יוני ביז׳אווי,
מדיפלט: שיעורי הולה הופ (חישוק) ויוגה/יוני ביז׳אווי

"הישגיות ספורטיבית, הופכת כל עובד למסוגל יותר"

גם בחברת אנטידוט (Antidote) סטארטאפ ישראלי שפיתח קופת חולים וירטואלית בארה"ב לטובת אוכלוסיית הביניים הנמצאת בביטוח רפואי חסר, העובדים התאגדו לקבוצת ריצה שמטרתה לרוץ יחד בהמשך לא פחות מחצי מרתון.

באמצעות הקבוצה, שמובלת על ידי מילה אורלובסקי מדענית הנתונים הראשית בחברה, הם לומדים משמעת עצמית והתמדה, כמו גם כיצד אתגרים קשים הופכים לקלים ואפשריים יותר דרך עבודת צוות. לטענת אורלובסקי "בעיניי, ספורט אתגרי קבוצתי קשור בהצלחה מקצועית. ההישגיות שמגיעה מהספורט, הנחישות וההתמדה, הופכים עובדים בכל תחום לטובים יותר, ובעיקר - מסוגלים יותר".

אנטידוט. מילה אורלובסקי,
"הישגיות שמגיעה מהספורט, הופכת כל עובד למסוגל יותר"/מילה אורלובסקי

תרגולי יוגה מול נוף מרהיב של שקיעה

בפאנדבוקס (Fundbox) יוניקורן פינטק ישראלי הפועל בתחום קווי האשראי לעסקים קטנים בארה"ב, כמו במשרדים אחרים, העבודה במשרד כוללת שעות רבות מהיום בישיבה.

"חשוב לנו בפאנדבוקס להוסיף ללו"ז שלנו פעילות שתתרום לשחרור הגוף, ולעודד פעילות גופנית. לקיים תרגולי יוגה פעם בשבוע מול הנוף המרהיב והמרגיע של שקיעת השמש והים", אומרת הגר שרויטמן מצוות משאבי האנוש בחברה.

"התרגולים הם בהשראת סגנון איינגר יוגה ובשילוב שיטות תרגול נוספות, ומתמקדים בשחרור של הלחץ בעמוד השדרה, חיזוק שרירי הליבה, הגפיים והמפרקים. שיעורי היוגה משמרים את הלכידות החברתית שמאוד חשובה לנו בפאנדבוקס וכמובן תורמים גם לבריאות הגוף והנפש". את שיעורי היוגה מעבירה שני, אחת העובדות בחברה שהצטרפה לפאנדבוקס רק בחודש יוני האחרון.

פאנדבוקס. יחסי ציבור,
פאנדבוקס: תרגולי יוגה מול נוף מרהיב של שקיעה/יחסי ציבור

זוכים להכיר חברים במסגרת לא פורמלית

מסתבר שסטנדרט האימונים במקום העבודה אינו מסתכם רק בצד הפיזי. בחברת אוגורי (Augury), יוניקורן טרי ישראלי המפתח פלטפורמה לזיהוי מוקדם של כשלים במכונות תעשייתיות, מציעים לעובדים גם אימוני מיינדפולנס, לצד האימונים הפיזיים שמובלים ע"י סהר לפה, מנהל קבוצת פיתוח באוגורי, שכוללים קרוספיט, פילאטיס ויוגה. לחברה גם יש קבוצת רכיבה, קבוצת טניס וגולת הכותרת מגיעה בדמות קבוצת הריצה שכוללת כ-20 רצים שכבר רצו 10 קילומטר במרוץ הר לעמק יחד עם בני ובנות הזוג. המטרה הבאה למי ששאל: חצי מרתון במרתון חיפה, שם אוגורי הוקמה ופועלת עד היום.

לפה שם דגש על הצד החברתי שבפעילות ספורטיבית עם הקולגות למקום העבודה. "כאשר לעובד ניתנת האפשרות לעסוק בספורט במסגרת שעות העבודה הוא זוכה להכיר את חבריו במסגרת פחות פורמלית. החברה מצידה מקבלת עובד עם מוטיבציה ורמות אנרגיה גבוהות, צוות יותר מחובר ומלוכד שעוזר להביא לחברה אנשים מעולים. לכן החברה משקיעה מאמצים ותקציבים וייצרה תוכנית ספורט הוליסטית שמשלבת פעילויות בשעות שונות, בזום ובפארק, סוגי ספורט שונים ומגוונים שיתאימו לכל העובדים".

אוגורי. אוגורי,
קבוצת הריצה של אוגורי: מכירים את החברים לעבודה במסגרת פחות פורמלית/אוגורי

דאנס-תרפיה לנשים וחדר כושר לכולם

הפעילויות הספורטיביות עשויות לשמש לחיבור פנים-מחלקתי, בין-מחלקתי או לחלופין באופנים אחרים. כך למשל, במרכז החדשנות של סיטי (Citi) בנק בישראל, מקיימים מפגשי יוגה ודאנס-תרפיה לנשים בחברה, לחיזוק הקשר והגיבוש ביניהן.

מעבר לכך, סיטי הנחשבת לאחד המוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם ומרכזת פעילות חדשנות ענפה בישראל, מפעילה גם באופן קבוע מרכז שנקרא Live Well. שם, העובדים נהנים מאימוני כושר קבוצתיים בחדר כושר, כאשר בזמן הקורונה הועברו תרגולי Core ו-HiiT, על ידי מאמנת כושר שעובדת במעבדת החדשנות של סיטי.

סיטי בנק ישראל. שגית למפרט,
סיטי בנק ישראל: יוגה ודאנס-תרפיה לנשים בחברה/שגית למפרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully