וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות את המיחזור: הטכנולוגיה החדשה שתייעל את התהליך

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 11:59

תאגיד המיחזור אל"ה בוחן שימוש בטכנולוגיה חדשה של חברת GREENBIG הצרפתית שמאפשרת גריסת מכלי הפלסטיק בנקודת החזרת הבקבוקים. אישור השימוש בטכנולוגיה טעון בחינת עמידות המכונה וההתמודדות עם הונאות אפשריות

B BOT. יח"צ,
B;BOT/יח"צ

בימים אלה נערכת בגלזגו שבסקוטלנד ועידת האקלים העולמית בה, בין היתר, מציגות מדינות שונות פיתוחים טכנולוגיים ירוקים חדשים. על רקע הוועידה תאגיד המחזור אל"ה מציג טכנולוגיה חדשנית למחזור יעיל של מכלי שתייה מפלסטיק בשיתוף חברת ההזנק הצרפתית GREENBIG.

התאגיד בוחן את מוצר הדגל של GREENBIG - B;BOT. החידוש במוצר זה הוא בטכנולוגיה של מיון לפי צבע וגריסה של בקבוקי הפלסטיק בנקודת החזרת הבקבוקים של הצרכן, באופן שמצמצם נפחים באופן משמעותי, מקלה על בית העסק, ומאפשרת את המשך מחזורו של החומר בצורה יעילה יותר. "כך", אומרת ד"ר אורנית רז, מנכ"ל תאגיד המחזור אל"ה, "הצרכן יכול לראות במו עיניו את פעולת המחזור, שזה מרכיב חשוב בעידוד המחזור ואמון הציבור בתהליך. מדובר בטכנולוגיה חדשנית שעטופה כמוצר אסתטי ומרהיב, כמיטב המסורת הצרפתית".

למרות יתרונותיו הברורים של המוצר יש עדיין מספר בדיקות אותן יש לבצע, לרבות בחינת הפוטנציאל להונאות ומניעתן. שלא כבשאר העולם, בישראל אין גוף מוכר שמנהל את מערך הפיקדון. גוף כזה אמור היה, בין השאר, לנהל את מאגר הברקודים של מכלי המשקה, ולפקח על תהליך הזנת הברקודים למכונות. בתאגיד צופים כי עם החלת חוק הפיקדון על המכלים משפחתיים, יתגברו ניסיונות ההונאה ומקווים שהרגולטור יקדם הקמת גופים מוכרים כפי שנעשה גם בארץ, בשאר חוקי אחריות יצרן דוגמת חוק האריזות והאלקטרוניקה.

לדברי אלון פל, מהנדס מכונות ומשנה למנכ"ל התאגיד: "אנו תולים תקוות גדולות בטכנולוגיה, יחד עם זאת, באין גוף מוכר בישראל בתחום מכלי הפיקדון, יש לתת את הדעת לגבי תחומים שעדיין 'פרוצים'. כך למשל, כיום, ההרשאות להזנת ברקודים למיניהן למכונות מסוג זה, ניתנו בידי ספקי המכונות ובידי בתי העסק. למעשה, אלה יכולים להפיק כל תדפיס שימצאו לנכון, מורשים ויכולים להזין למערכת ברקודים שאינם מייצגים מכלי פיקדון. החשש הוא שיעשה בזה שימוש במטרה להציג מצגי שווא לכאורה". עוד מוסיף פל כי למפעיל המכונה ניתנה השליטה בתוצרי הגריסה וברצותו יכול לשלב בה גם תכולה אחרת, לרבות מוצרים שאינם ברי פיקדון. "אלו הם רק חלק מהאתגרים הקיימים במציאות כיום וכפי הנראה ילכו ויחמירו עם כניסת המכלים המשפחתיים לפיקדון".

בחינה נוספת אותה מבצע התאגיד היא עמידות והשרידות של המכונה על מנגנוניה וזאת מכיוון שמדובר בחומרים הגורמים לשחיקה יתרה. התאגיד ימליץ על שימוש בטכנולוגיה זו בארץ, רק לאחר שיתבררו כלל האספקטים.

  • עוד באותו נושא:
  • מיחזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully