וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובספן-ויראטה מנהלת מגעים לרכישת מיסטיקום תמורת 80-100 מיליון דולר

עודד חרמוני

9.2.2003 / 7:26

המו"מ בין החברות נמשך זה כמה חודשים; גלובספן-ויראטה נמנית עם לקוחותיה הגדולים של מיסטיקום, המייצרת שבבי תקשורת לשימוש במערכות תקשורת מהירות



יצרנית שבבי ה-DSL האמריקאית גלובספן-ויראטה (GlobespanVirata), הנסחרת בנאסד"ק, מנהלת מגעים לרכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית מיסטיקום (Mysticom) תמורת 80-100 מיליון דולר - כך אמרו מקורבים למיסטיקון. המו"מ בין החברות נמשך זה כמה חודשים.



גלובספן-ויראטה נמנית עם לקוחותיה הגדולים של מיסטיקום, המייצרת שבבי תקשורת לשימוש במערכות תקשורת מהירות. שבבים אלה משולבים במודמי ה-DSL שמשווקת גלובספן, המחזיקה בכ-50% משוק שבבי ה-DSL העולמי. באוקטובר 2001 רכשה גלובספן את ויראטה, תמורת 1.03 מיליארד דולר, ובעקבות המיזוג ביניהן שינתה את שמה לגלובספן-ויראטה. קודם לכן ביצעה גלובספן שלוש רכישות אחרות, בהיקף כולל של כחצי מיליארד דולר.



ברבעון האחרון של 2002 דיווחה החברה הממוזגת על הכנסות בהיקף של 51 מיליון דולר - עלייה של 85% לעומת הכנסותיה ברבעון השלישי של 2002 וירידה של 7% לעומת הכנסותיה ברבעון המקביל ב-2001, כאשר ההפסד למניה הגיע ל-30 סנט. הכנסותיה ב-2002 הסתכמו בכ-228 מיליון דולר.



מיסטיקום הוקמה ב-97' בידי ישראל גרייס, אייל מסד, אמיר בר-ניב, ערן לידא, דוד אלמגור וריצ'רד סיפרט, רובם יוצאי חברת נשיונל סמיקונדקטור. השוק העיקרי לשבבים שמפתחת מיסטיקום הוא שוק רשתות התקשורת הפנים-ארגוניות ורשתות התקשורת הציבוריות. שבבי התקשורת שמפתחת החברה משולבים במוצרי תקשורת דוגמת נתבים, מתגים, ממירים דיגיטליים, מודמי xDSL וכבלים ובקרי רשתות. עם לקוחותיה נמנות יצרניות שבבים מובילות דוגמת יבמ, אינפיניאון, פיליפס, טקסס אינסטרומנטס וויראטה.







החברה, המעסיקה 85 עובדים, גייסה עד כה 42 מיליון דולר בארבעה גיוסי הון ושוויה בגיוסים אלה נאמד ב-100 מיליון דולר. באוקטובר 2001 השלימה את גיוס ההון הרביעי שלה, בהיקף של 28 מיליון דולר, מהחברות טקסס אינסטרומנטס, פיליפס וסיסקו, בנקי ההשקעות ABN AMRO ,JPMP וליהמן ברדרס, ומהקרנות ניוברי ונצ'רס, פיטנגו, גיזה, כור הון סיכון ואקליפטוס.



אם ישלימו החברות את עסקת המכירה, עתידים המשקיעים הראשונים בחברה, הקרנות פולריס 1 ו-2, אקליפטוס וניוברי, להחזיר רק חלק מההשקעה. עם זאת, ההערכות בתעשיית ההון סיכון הן כי המשקיעים במיסטיקום יהיו מרוצים ממכירתה בסכום של 100-80 מיליון דולר, שכן אינם צופים ששוויה יצמח מעבר לכך בשנים הקרובות. באחרונה העריך מנכ"ל מיסטיקום, דוד אלמגור, כי בתוך ארבע שנים יגיע היקף המכירות של החברה ליותר מ-100 מיליון דולר בשנה.



במיסטיקום ביקשו שלא להגיב לגבי יחסיה עם גלובספן. "מיסטיקום רואה בגלובספן-ויראטה לקוח מכובד. הצלחתה של מיסטיקום נזקפת ליחסיה עם לקוחות דוגמת גלובספן-ויראטה", נמסר.



mysticom



* שנת הקמה - 97'



* מנכ"ל ומייסד - דוד אלמגור



* מספר עובדים - 85



* גיוסי הון - 42 מיליון דולר



* משקיעים עיקריים - Systems Cisco ,ABN AMRO Capital, קרן אקליפטוס, קרן גיזה, JP Morgan Partners, כור הון סיכון, Newbury Ventures



* לקוחות - Texas Instruments ,Semiconductors Philips ,Technologies Infineon ,Microelectronics IBM ,Corporation eSilicon


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully