וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס עובדים ברשת החברתית: כל הדרכים לגיוס עובדים אפקטיבי

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 17:32

בעידן הדיגיטל, גיוס הטאלנטים העלה הילוך ומתקיים שימוש גובר במדיה חברתית לגיוס עובדים פוטנציאלים. למגייסים כיום, יש אפשרות להכיר עובד בצורה מעמיקה עוד לפני שאפילו פנו אליו בשל ציוצים שלו בטוויטר, תמונות שלו בפייסבוק, הפרופיל בלינקדאין או הסטורי באינסטגרם

בעידן בו אנו חיים כיום, המגייסים יכולים לאתר ולמיין מועמדים עוד לפני שבכלל דיברו איתם או קיבלו מהם קורות חיים. הגיוס ברשתות החברתיות מאפשר לקדם פעילות של חבר מביא חבר, שכן, בצורה טבעית, חברים של עובדים שמתאימים ומשתלבים בחברה, יכולים להתאים גם לארגון בקלות בשל מאפיינים דומים (יש ארגונים שבהם מקור גיוס זה מהווה 50% מכלל הגיוסים. יותר מזה, מחקר של הניו יורק טיימס חשף שיש קשר בין גיוס חברתי לבין השתלבות עובדים לאורך זמן.

הגר מן-סרוסי, מנהלת דיגיטל וחדשנות במעוף המשאב האנושי, שמספקת שירותי גיוס, השמה, הכוונה וייעוץ, עושה לנו סדר בין הרשתות, במה הן מועילות לתהליכי הגיוס, למעסיקים ולמחפשי עבודה.

הרשתות החברתיות מאפשרות לקדם גיוס עובדים בכמה היבטים:

מיתוג מעסיק - קידום מיתוג המעסיק של ארגון באמצעות ניהול פרופילי חברה יעודיים לגיוס עובדים, כאשר המטרה היא לאפשר לעוקבי העמודים לקבל הצצה ומידע על החיים בארגון. מעבר לכך, הרשתות החברתיות מאפשרות לעובדי הארגון להפיץ מידע ותכנים (בד"כ במסגרת תוכניות שגרירים, אבל לא רק), על העבודה בארגון, ובאמצעות כך למשוך מתעניינים פוטנציאלים לאורך זמן.

קמפיינים ממומנים - בכל רשת קיימת האפשרות לייצר פעילויות שיווק ממומנות המאפשרות להגיע לקהלים מאוד גדולים ומפולחים, עם הצעות עבודה, תכנים מקצועיים ומידע על הארגון.

סורסינג אקטיבי - הרשתות החברתיות מאפשרות לאתר מועמדים שאינם בהכרח מחפשים עבודה באופן אקטיבי, ושניתן לאתרם רק באמצעות הפעילות המקצועית שלהם ברשתות - בין אם על ידי שיתוף של פוסטים או מאמרים, ובין אם רק באמצעות פרופיל מקצועי ומפורט.

רשתות חברתיות, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר. ShutterStock
רשתות חברתיות מאפשרות כיום מאפשרות לקדם גיוס עובדים/ShutterStock

כלי משמעותי בגיוס עובדים

פעילות שוטפת של ארגונים ברשתות החברתיות, היא כלי משמעותי בגיוס עובדים, המאפשרת יצירת מערכת יחסים ארוכת טווח עם מועמדים פוטנציאלים, לצורך קידום מיתוג המעסיק ולגיוס עובדים למשרות פתוחות. יכולת זו חשובה במיוחד בעידן הנוכחי שבו התחרות על טאלנטים שוברת שיאים.

כעת נסקור את הפלטפורמות השונות והרלוונטיות של עולם המדיה החברתית במטרה להסביר את חשיבות הרשת חברתית בגיוס עובדים:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פרופיל מקצועי בלינקדאין, הכרחי בתעשיות מסוימות

לינקדאין: במקצועות וענפים מסויימים - אם אתה לא שם, אתה לא קיים! לינקדאין שהתחילה כפלטפורמה לחיפוש עבודה ועובדים בלבד נתקלה בבעיה כאשר משתמשים החלו לנטוש ולזנוח אותה בתקופות בהם לא חיפשו עבודה. כשזיהו את האתר הזה בלינקדאין, עשו שינויים והתאמות, הוסיפו פיצ'רים חדשים, והפכו את לינקדאין לרשת חברתית מקצועית שמשמשת את חבריה באופן שוטף ויומיומי, בדיוק כמו כל רשת חברתית אחרת. למעשה, לינקדאין היא כיום הרשת החברתית שאחוזי הגדילה שלה הם הגדולים ביותר, במיוחד בשנתיים האחרונות, וזוכה ליותר ויותר מצטרפים ומשתמשים יומיים.

פרופיל מקצועי בלינקדאין הוא הכרחי בתעשיית ההייטק ובמקצועות רבים נוספים, לכל מי שרוצה לייצר נטוורקינג איכותי ולהישאר רלוונטי בשוק העבודה ואף לקדם פניות להצעות עבודה יזומות מצד מעסיקים. הפרופיל מאפשר לחשוף את הרזומה המקצועי, לקדם מיתוג אישי וליצור קשרים שאין לדעת מתי הם יסייעו בעתיד. זה גם המקום לשתף חומרים מקצועיים, לחפש שיתופי פעולה ולתור אחר הזדמנויות עסקיות ומשרות חדשות בדיסקרטיות יחסית.

עבור מעסיקים ומגייסים'לינקדאין היא קרקע פוריה לחיפוש עובדים בקשת רחבה של מקצועות ודרגים (מבכירים ועד ג'וניורים).

חברות מובילות בשוק מגייסות דרך לינקדאין באופן קבוע ופונות לבעלי מקצוע, גם אם אינם מחפשים עבודה באופן אקטיבי. עבור מעסיקים לינקדאין מאפשרת לאתר את מחפשי העבודה הפסיבים (שלמעשה, אינם מחפשים עבודה כרגע), ולהציע להם הזדמנויות עבודה. אפשרויות החיפוש של עובדים ברשת הן מתקדמות, ומאפשרות איתור של מועמדים בעלי יכולות וכישורים ספציפים - בהתאם לפרופיל של כל משרה. הפלטפורמה מאפשרת גם פרסומי משרות ואפשרות שליחת קורות חיים, בקלות וביעילות

לינקדאין. ShutterStock
פרופיל מקצועי בלינקדאין הוא הכרחי בתעשיית ההייטק למשל/ShutterStock

הפייסבוק ככלי משמעותי בגיוס וחיפוש עבודה

פייסבוק: בשנים האחרונות, פייסבוק הפכה לכלי משמעותי לגיוס עובדים ולחיפוש עבודה. מספר סיבות הפכו אותה לכזאת: פייסבוק נחשבת לפלטפורמת מדיה חברתית המשלבת פנאי ועסקים. מקובל לפנות באופן ישיר לפרופילי פייסבוק בנושאי עבודה וקל מאוד ללמוד על ההיסטוריה המקצועית של מועמד לפי העמוד שלו. ניתן גם ללמוד על העיסוקים האישיים שלו, התחביבים וצורת הביטוי שלו עוד לפני שבכלל מתחילים בשיחה.

נטוורקינג ומינגלינג הן לא מילים גסות בפייסבוק, משתמשים מוסיפים חברים שהם מכירים מעבודות קודמות, קולגות מתחברים בפייסבוק באופן קבוע ושיתוף משרות באופן אורגני הוא מאוד פופולרי כך שיש סיכוי גבוה להרחיב מעגלי חיפוש בצורה טבעית ולאתר מועמדים מתאימים.

קבוצות בפייסבוק הן כלי חזק במיוחד! ישנן קבוצות וקהילות ייעודיות כמעט לכל תחום, נישה ועניין. אלפי קבוצות כאלו קיימות גם עבור חיפוש עבודה, כאשר כל תחום, ענף, דרג (בכירים, מתחילים, מנהלים וכו') ופלח שוק (סטודנטים, משוחררים וכו') זוכה לייצוג משלו, בד"כ גם ביותר מקבוצה אחת. קהילות אלו מאפשרות למעסיקים לפרסם משרות במרחבים ספציפים בהם ניתן לאתר את קהל היעד הרלוונטי לפרופילי המשרה, ובו בעת מחפשי העבודה נחשפים למאות הצעות עבודה רלוונטיות המפורסמות בקבוצות הללו.

מעבר לקבוצות חיפוש עבודה, קיימות אלפי קהילות מקצועיות שמאפשרות איתור אנשי מקצוע וביצוע סורסינג למשתמשים הלוקחים חלק פעיל בדיונים באמצעות פרסומי פוסטים מקצועיים.

מודעות גיוס בקמפיינים ממומנים בפייסבוק זוכות להיענות גבוהה ובדומה לשיווק מוצרים, מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת פילוח קהלים מתקדם גם לגיוס עובדים, כך שניתן לייצר פנייה מפולחת לקהל היעד של המשרות (על פי תחומי עניין, השכלה, מיקום גיאוגרפי, שפות, ניסיון תעסוקתי ועוד ועוד) בנוסף, יש למגייסים אפשרות להגדיר את המשרה אליה הם מכוונים במדויק כך שניתן לפנות במודעה אישית יחסית מבחינת התוכן ולהגביר את הפניות האיכותיות.

פרסום משרות במערכת חיפוש העבודה של פייסבוק - פייסבוק הבינה את הכוח שיש לה על המשתמשים בכל הנוגע לחיפוש עבודה, ולכן לפני מס' שני השיקה מערכת ייעודית לפרסום משרום וחיפוש עבודה בתוך פייסבוק עצמה.

המערכת מאפשרת לפרסם משרות, ולמיין מועמדים בהתאם לפרטים שמילאו בפרופיל שלהם.

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק: כלי משמעותי לגיוס עובדים ולחיפוש עבודה/ShutterStock

לסיוע במיתוג עסקי - האינסטגרם

אינסטגרם: אינסטגרם מסייעת בעיקר במיתוג מעסיק ועוזרת למצב ארגון בתור מעסיק אטרקטיבי, מקום להראות את הפאן והאקשן, קצת מעבר לחיי עבודה.

רבים יחפשו את המעסיק באינסטגרם כדי להכיר יותר את עולם החברה מבפנים, את התרבות הארגונית של החברה ואת החוויות להם זוכים העובדים - חלק בלתי נפרד מקבלת ההחלטות של מועמדים פוטנציאלים.

השקעה בנכס האינסטגרם משתלמת, במיוחד סטוריז של חוויות מתוך עולם העבודה, שיתוף סטוריז ופוסטים של עובדים וכמובן הצצה לתוך עולם שלם של הארגון בזווית קלילה יותר מאשר ברשתות אחרות.

מבחינת גיוס ישיר, אינסטגרם, בדומה לפייסבוק, היא מקום בו ניתן להשקיע בקידום מודעות ממומנות המשתלבות לעובדים פוטנציאליים בפיד הרגיל שלהם שמשמשות בתור פניה ישירה שניתן לקטלג לפי התחום בו מעוניינים לגייס.

אינסטגרם. ShutterStock
אינסטגרם: מסייע במיוחד למיתוג עבור המעסיק/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully