וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יממש את החלטות הממשלה באתגר האקולוגי הגדול?

גל שרעבי-דמאיו, יו"ר איגודן

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 18:04

בדומה למוביל הארצי, מפעל השפד"ן והתעשיות הביטחוניות הם הישגים בני קיימא שהוכיחו כשנותנים אמון ממשלתי הביצוע המורכב ביותר והמאתגר ביותר מתממש

ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, יצא השבוע לוועידת האקלים בסקוטלנד חמוש בכוונות טובות והחלטת ממשלה על הפחתת גזי חממה לאפס עד שנת 2050. ראש הממשלה בהחלט יכול ללכת בגאון בתרמיל ההישגים האקולוגים של מדינת ישראל.

מדינה בת פחות מ-80, הפכה להיות אחת מן המעצמות הגדולות ביותר בעולם בתחום טיפול מי הביוב, הולכת מים, והטפלת מי הים.

אם נצלול להחלטת הממשלה לאחר שננקה את הציניות והפוליטיקה ונתמקד בתוכנה אז בהחלט אפשר לראות שממשלת ישראל מכוונת לשינוי משמעותי בכל הקשור בתפיסה הסביבתית ומכאן נשאלת השאלה איך ובעיקר מי יממש את החלטות הממשלה.

באתגר הסביבתי - האקולוגי הגדול ביותר שעומד בפני ישראל מאז הקמתה אסור לרשויות המדינה להוריד את הראש בפני השוק הפרטי, יש בשירות הציבורי ידע וכישורים מקצועיים שלא יסולא בפז, עדות לכך ניתן למצוא בפעילות האדירה של איגודן שפד"ן שהפכה את ישראל לאחת משלושת המדינות המובילות בעולם בהולכת מי ביוב.

גל שרעבי. נתן אייל,
גל שרעבי-דמאיו, יו"ר איגודן/נתן אייל

הצצה להיסטוריה מראה כי מדיניות נכונה והתכנסות של הרשויות המקומיות לעבודה משותפת הפסיקו לחלוטין את הזרמת השפכים לים על ידי אחריות ציבורית מחייבת ורגולציה מעודכנת שיצרו את התשתית למפעל השפכים המתקדם בעולם שפועל באמצעות טכנולוגיות חדישות ומוגנות מאיום הסייבר.

כאשר נותנים את האמון לאנשי מקצוע בשירות הציבורי ניתן להפוך את משבר האקלים העולמי ליתרון היסטורי למדינת ישראל. מבט חטוף אל שדות הנגב המוריקים בימים אלו המושקים במי שפד"ן הם ההוכחה לכך. לצד השדות המוריקים ותוצרת חקלאית איכותית לכל בית ישנו יתרון גדול ומבוהר לא פחות גדול וחשוב, שמירה על הריאות הירוקות של מדינת ישראל מעבר לגבול גדרה.

מומלץ למקבלי ההחלטות, לפני שיישום תכנית האקלים הממשלתית תזלוג לידיים פרטיות, לזכור שתוצרת כחול לבן היא גאווה מקומית. בדומה למוביל הארצי, מפעל השפד"ן והתעשיות הביטחוניות הישגים בני קיימא שהוכיחו כשנותנים אמון ממשלתי הביצוע המורכב ביותר והמאתגר ביותר מתממש.

המפתחות ללוחמה במשבר האקלים המאיים על אזרחי מדינת ישראל בכלל ותושבי הכרך בגוש דן בפרט טמונים במערכת ציבורית עירונית הנושאת על גבה את חובת האחריות המקבלת מהממשלה גם את הסמכות בשילוב רגולציה אפקטיבית .

הכותב, גל שרעבי-דמאיו הוא יו"ר איגודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully