וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנאביס מגיע לקופת החולים הגדולה במדינה

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 7:54

בלעדי: 'בזלת פארמה' זכתה במכרז לאספקת קנאביס רפואי לחברי קופת חולים כללית המהווים כמחצית מהמטופלים בו בישראל. בכך מצטרפת כללית לקופות החולים מכבי ומאוחדת, המאפשרות גם הן אספקת מוצרי קנאביס רפואי לחבריהן. הערכה: המחירים צפויים לרדת

הקנאביס הרפואי ממשיך להפוך למיינסטרים ברפואה הישראלית: חברת הקנאביס הרפואי 'בזלת פארמה' היא הזוכה העיקרית במכרז הארצי של 'מכון מור' לאספקת מוצרי קנאביס רפואי לחברי קופת חולים 'כללית'.

במסגרת ההסכם תספק בזלת את מוצרי הקנאביס הרפואי לבתי מרקחת בפריסה ארצית, לצד אספקתם גם באופן ישיר "עד הבית". חברי הכללית צפויים ליהנות מהנחה של עשרות אחוזים על מחירי מוצרי הקנאביס הרפואי השונים, וגורמים בתחום הקנאביס מעריכים כי המכרז עתיד להוביל ללחצי מחיר לכלל התעשייה.

הכנת מוצרי קנביס בזלת פארמה. תיאה הפקות ועיצוב,
מפעל בזלת פארמה, הזוכה העיקרית במכרז הכללית/תיאה הפקות ועיצוב

50 אלף מטופלים חדשים, מחצית מהזכאים לקנאביס רפואי בישראל

מאיר אריאל, מנכ"ל בזלת פארמה, מאשר את הפרטים, ואומר ל'וואלה כסף!', כי "ניגשנו למכרז של כללית מתוך הבנה לנתח השוק שהקופה מחזיקה בידה. מדובר במהלך צמיחה נוסף של בזלת פארמה, ואנו נרגשים לקראת יישומו".

'כללית' הופכת לקופה השלישית שתאפשר הנפקת מוצרי קנאביס רפואי למוצריה, לאחר שבתחילת השנה חתמה קופת חולים 'מאוחדת' עם חברת הקנאביס 'תיקון עולם' על אספקת קנאביס רפואי למבוטחיה, שלה הסכם גם עם חברת 'בזלת. וכחצי שנה מאוחר יותר 'תיקון עולם' חתמה על הסכם דומה גם עם קופת חולים 'מכבי'.

הקופה הגדולה במדינה גם מכילה גם את מספר מטופלי הקנאביס הגדול ביותר, העומד על פי נתוני היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות) לחודש ספטמבר האחרון על כ-50 אלף איש. שאר המטופלים מתחלקים בין קופת החולים 'מכבי' המכילה כ-26 אלף מטופלים, 'מאוחדת' עם כ-9,000 מטופלים, 'לאומית' עם כ-7,500, וכ-9,000 מטופלים נוספים לא השתייכו לקופה כלשהי עת בדיקת היק"ר.

מאיר אריאל, מנכ"ל ובעלים בזלת פארמה. תיאה הפקות ועיצוב,
מאיר אריאל, מנכ"ל בזלת פארמה: "ניגשנו למכרז של כללית מתוך הבנה לנתח השוק שהקופה מחזיקה בידה"/תיאה הפקות ועיצוב

השוק יגדל, המחירים ירדו

כניסת קופות החולים מהווה גושפנקא רפואית לתחום וצפויה להגדיל את כמות המטופלים על ידי הגדלת כמות המרשמים. ההנחה הרווחת היא כי שוק הקנאביס הרפואי יצמח בכ-50% תוך שנה בלבד מיום כניסת כלל קופות החולים לתחום.

יש לציין, כי הקנאביס הרפואי אינו חלק מסל הבריאות כיום, ולכן גם לא יכול להיות מסובסד עבור המבוטחים על ידי קופות החולים. זו הסיבה שהאחרונות פועלות להוצאת מכרזים ולוחצות את החברות למחיר הנמוך בעשרות אחוזים מהמחיר שנקבע למוצריהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully