וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאפשר למי שרוצה להתבטא באופן נקי ומכבד לדבר בחופשיות"

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:51

עובדי OPENWEB מספרים מה הם עושים כדי לשפר את איכות השיח הרשת, מה הביא אותם דווקא לחברה שבה הם עובדים וגם על על החיים בגבול תל אביב-גבעתיים. "הפי האוור" לחמישי - עם ענבר, אור ואור הבן

מה עושים: החברה משפרת את איכות השיח ברשתות החברתיות, מסננת טוקבקים פוגעניים ואלימים ומייצרת שיח ענייני בשולי הכתבות.

משתתפים:

אור שגב, נשוי+2, גר בהרצליה, תפקיד: analytics team lead , שנה וקצת שנים בחברה.
אור אלגאלי, בת 28, מתגוררת בת"א. תפקיד: Backend Engineer, שלוש שנים בחברה.
ענבר איצקוביץ', בת 29, מאורסת טרייה, גרה בגבעתיים. תפקיד: Lead QA Engineer, שלוש וחצי שנים בחברה.

לוקיישן: החברה ממוקמת בבניין חדש על גבול ת"א גבעתיים, בואכה דרך השלום. המשרדים מעוצבים כמו שהייתם רוצים שיראה הסלון שלכם, חם ומזמין.

על הרצפה שטיחים, שולחנות קטנים מעץ פזורים ברחבה שמרכז המבנה, ויש יציאה למרפסת ענקית עם דק ופינות ישיבה. בקומה יושבים בימים כתיקונם 100 עובדים, השאר בארה"ב וקייב.

OPENWEB אורי שגב, ענבר איצקוביץ (מכנס בלבן), אור אלגאלי מכנס אפור. ראובן קסטרו
OPENWEB מימין: ענבר איצקוביץ, אור אלגאלי ואור שגב/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: המטבח בנוי מעץ עם שיש שחור וריצפה בדוגמת משולשים של שחור ולבן ואין בו כלים חד פעמיים. ממול שולחן בר ארוך ושחור עם פלטת עץ ענקית. כשביקרנו שם הכינו את ה"האפי אוור" של יום רביעי, כי בימי חמישי החבר'ה מעדיפים לעבוד מהבית, ופרשו עליו מפה מבד יוטה חום, עליה הונחו מארזים של קוקטיילים מיוחדים וממותגים וגם קוראסונים ועוגות שמרים שיצאו מהתנור.

יש במטבח מיכלים שקופים עומדים עם שקדים, צ'יריוס, גרנולה, אגוזי מלך, קוואקר וגרעינים שחורים למי שבא פתאום לפצח. לידם מכונת קפה וקפה מגורען בטעמים, שבעה סוגי תיונים, סיני מיני וחטיפים תוצרת אמריקה, חמאת בוטנים, חמאת שקדים, ויטאמינצ'יק, על המדפים העליונים יש אלכוהול, ועל השולחן קערה עם תפוחים, בננות ואבוקדו.

יש גם מקרר קטן שקוף מלא בבקבוקי בירות ויין, ובמקרר הגדול אפשר למצוא את כל סוגי החלב, יוגורטים, קולה, סודה, רוטב סריצה בכל הצבעים, טבסקו וסחוג, כי החבר'ה חובבי חריף, ירקות וקופסאות אוכל של אלה שמעדיפים את הטעם של הבית, במקפיא סוג של לחם מלא שכולם אוהבים. ועוד לא הזכרנו את מגרת המסטיקים העמוסה מכל טוב.

מודעות לסרטן השד: שולחן קטן, מכוסה מפה ורודה, שנמצא ביציאה למרפסת, ומוקדש לחודש המודעות לסרטן השד ועליו את כל הממתקים הוורודים שפשר להעלות על הדעת: מסטיקים, סוכריות ליקריץ, מרשמלו, סוכריות ג'לי, וופלים במילוי ורוד, מנטוס ואפילו אוריאו ורוד.

אופן ווב 4. ראובן קסטרו
אופן ווב 4/ראובן קסטרו

CV: אחרי שסיים שירות צבאי כחובל רצה אור שגב, להלן "אור הבן" (להבדיל מאור אלגאלי, שתכונה "אור הבת"), למד הנדסת מכונות ורצה לבנות רובוטים. בעצת אשתו הלך ליעוץ עסקי, הגיע לחברת "שלדור", שם נחשף לניתוחים, אסטרטגיות עסקיות ואנאליזות והתאהב.

אחרי שלוש שנים עבר ל"גט" והתחיל לשמוע דברים טובים על "אופן ווב". כשחבר מהצבא סיפר לו שמגייסים אנליסטים שלח קורות חיים. תהליך הקליטה היה מרחוק והוא התקבל בתקופת אופוריית הניצחון על הקורונה של אחרי הגל הראשון, כשעוד היו אקדחים למדידת חום בכניסה לכל מקום.

האחים של אור הבת הם בוגרי 8200 וכמי שאוהבת לפתור חידות, נדלקה על תחום המחשבים ואת התואר הראשון עשתה במדעי המחשב בב"ג. בשנה השלישית חיפשה עבודה וחבר ללימודים שהתקבל לאופן ווב, התלהב כל כך, שהרגישה שהיא חייבת לנסות גם והצליחה. היא היתה קמה בשש בבוקר ונוסעת כמה פעמים בשבוע לתל אביב.

"כשסיימתי את התואר", נזכרת אור, "התחילו לתת לי יותר משימות ועברתי למשרה מלאה. עם הזמן למדנו את התוכנה. העובדה שזה מקום העבודה הראשון שלי מרגיש כמו להתחתן עם החבר הראשון, אבל אם אתה נהנה, טוב לך ואת לומדת דברים חדשים, אין בעיה".

ענבר סיימה תואר בפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות בקריה האקדמית ביפו, עבדה כברמנית ואחמ"שית בברים וכשרצתה שינוי הגיעה ל"אופן ווב" כדי לנהל את המשרד. אחרי שנה וחצי, כשהיתה מעורה בכל מה שקורה בחברה, עשתה קורס באפיון חוויית משתמש, כל מה שהיוזר רואה כשהוא באינטראקציה עם הממשק, ומשם התגלגלה לתחום בדיקת התכנה. את המעבר מהקפצת קוקטיילים וניגוב בירה מהדלפק, לפסיכולוגיה ומשם לבדיקת תכנה, היא מכנה "אתגר גדול" ואין ספק שהיא צודקת.

אופן ווב 3. ראובן קסטרו
אופן ווב 3/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: ענבר התחילה בקורונה לגדל עציצים ובשיא הגיע ל - 87 צמחי נוי ובלי אף צמח תבלין. היא גם אובססיבית להארי פוטר, אבל עם כל החבילה, ספרים, מרצ'נדייז, הפתעות וקעקועים. אור הבת, שסבלה פחד גבהים נוראי, עד כדי בכי קורע לב כשהיתה על גלגל הענק, התחילה לטפס על קירות ומצאה שגם הטיפוס הוא בעצם חידה שצריך להתמודד איתה כדי להגיע עד למעלה.

אור הבן, סקיפר וחבר במועדון שיט, מפליג עם חברים, משפחה והבנות הקטנות שמתות על הים.
תרבות שיח: אור הבן מסביר שהחברה רואה בלקוחות שלה שותפים, "הם הבעלים של הנדל"ן ומקצים לנו שטחים ואנחנו הופכים אותו לפרסומת ומתחלקים באופן שווה ברווחים.

בכל אתר של חדשות או תוכן יש תגובות, שהופכות הרבה פעמים לזירות התגוששות וזריקת בוץ. אנשים מדברים מלוכלך. אנחנו רוצים לאפשר למי שרוצה להתבטא באופן נקי ומכבד לדבר בחופשיות. ההבדל בינינו לבין פייסבוק, שהם עושים את ההחלטות בעצמם ואנחנו נותנים את הטכנולוגיות והכלים לשותפים שלנו, כדי שהם ינהלו את השיח באתר לפי איך שמתאים להם".

"בנוסף", אומרת ענבר, "כדי להרוויח, אנחנו מציגים פרסומות. אם המשתמש לוחץ עליהם, אז מעולה. אנחנו לא רוצים להוציא את המשתמשים החוצה, אלא להשאיר אותם באתר".

אופן ווב 6. ראובן קסטרו
אופן ווב 6/ראובן קסטרו

קורונה: כשהתפרצות הנגיף במזרח אסיה התחילה להתקרב לישראל, אופן ווב עשתה פיילוט של עבודה מהבית, וביום חמישי, כשהודיעו על סגר בראשון, החבר'ה העמיסו מסכים, כבלים, כסאות, כל מה שהיו צריכים והחברה מימנה להם מונית הביתה. אור הבן מספר שכל בקשה שקשורה למשרד הביתי נענתה מייד במשלוח.

"כדי לשמור על הקשר החברתי", הוא נזכר, "פתחו את 'זום אין דה קיטשן', שפעל 24/7 ותמיד היה שם מישהו. שלחו לנו הביתה חבילות, בעיקר אלכוהול, ובאחד האירועים עשינו 'גמד ענק', וכל אחד בחר משלוח בשביל מישהו אחר". "אני שלחתי לו קוקטיילים", צוחקת אור הבת. "חברה יצאה לרגל מה הוא אוהב".

בשבועות שלחו מארזים של גבינות, ואחרי שהחברה עשתה מיתוג מחדש, עליו עבדו כולם קשה במהלך אחד הסגרים, כל עובד קיבל הביתה המון דברים עם הלוגו החדש, סווטשרטים, כוסות, תיקים.
ערך מוסף: לא מזמן חגגו במסיבת קיץ עם בריכה, אוכל מצוין ומסאז'ים, והיתה את "מסיבת סוף הסגרים", עם הופעה של "מה קשור".

כל צוות מקבל תקציב גיבוש לימי כיף ויש ברי מזל שמכייפים פעמיים, גם עם צוותי המוצר וגם עם הצוות האינטימי שלהם. אבל ענבר חושבת שיש פה משהו חשוב לא פחות: "מעבר לעבודה יש תחושה שאכפת להנהלה מאתנו, תמיד יש למי לפנות. אין אצלנו ראש קטן, כולם רוצים מאוד להצליח".

מה לובשים: בדרך כלל קז'ואל. אור הבן אוהב להתגנדר ואור הבת, לעומת זאת, למדה בקורונה שהנוחות לפני הכל. ענבר מספרת שגם כשהיא עובדת מהבית היא מתלבשת כאילו היא יוצאת למשרד, כי זה עוזר לה לעשות את ההפרדה.

מאיפה עובדים: אף אחד לא עומד עם רשימת נוכחות או סטופר. ענבר: "אם היו מכריחים אותנו להגיע זה היה יוצר אנטגוניזם. אנחנו קובעים עם הצוותים שנבוא ביחד". אור הבן, שעובד הרבה מול ניו יורק, מספר שאחת הבכירות שם עברה לגור רחוק, בטבע, וכשהיא צריכה היא טסה לניו יורק.

"אנחנו משתדלים לעבוד הכי יעיל, מסודר ומסונכרן דרך הזום", מסכמת אור הבת, "והמוטיבציה להגיע למשרד היא יותר חברתית, להרגיש את החיבור עם האחרים".

אופן ווב 7. ראובן קסטרו
אופן ווב 7/ראובן קסטרו

שכר: תחרותי לגמרי. ענבר צוחקת, שהוא הרבה יותר גבוה מ - 40 השקלים לשעה שהרוויחה בבר. אור הבן מזכיר את האופציות שהם מקבלים, והוא יותר מישמח לממש אותן מתישהו.

מה הלאה: אור הבן מודיע שהוא נשאר פה, אור הבת, שלאחרונה קיבלה קידום להיות ראש צוות, ויש לה חמישה תקנים פתוחים שהיא צריכה לגייס, קוראת לאנשים טובים לבוא לעבוד איתה וענבר מודה שאופן ווב זה פחות או יותר מה שהיא מכירה בהי טק, אז בשבילה היא בית. "היה לי קשה בהתחלה, אבל יש המון הזדמנויות שלא ניצלתי ואני רוצה להתפתח לכיוונים של אוטומציה וטכנולוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully