וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן האיקומרס: מהפכת הרכישות אונליין פורצת גבולות

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 12:59

למרות המשבר הכלכלי הגדול שהעולם עבר בשנתיים האחרונות, נראה כי הוא כלל לא הפריע לישראלים ולצרכנים מרחבי העולם להתכונן לחגיגת הקניות הגדולה של חודש נובמבר.

אירועי המכירה הגדולים של חודש הקניות, הלא הוא חודש נובמבר, יתחילו ביום שלישי הקרוב (9.11) עם ShoppingIL ביומיים של מבצעים ברשתות הישראליות, ומיד אחריהם יגיעו יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי, בהם הקונים הנלהבים רוכשים מכל הבא ליד.

בשנתיים האחרונות, רכישות האונליין ותרבות האי־קומרס זינקו משמעותית ואם בעבר אנשים נהרו לקניונים ולחנויות, הקורונה לימדה אותנו כי אפשר ואף עדיף לבצע את הקניות אונליין.

הזמנה באתר קוויק. מנחם רייס,
גם הסופרים מפתחים פלטפורמות אונליין/מנחם רייס

עליה צפויה של 7% בכל שנה

נאמר בעבר כי מצבים של חוסר ודאות, במיוחד בתחום הכלכלי גורמים לאנשים לבזבז פחות, אך לא נראה כי משבר הקורונה השפיע על מצב הרוח הלאומי. על פי נתונים של חברת סיילספורס, המובילה העולמית ב- CRM בעולם ובישראל, מכירות האונליין ברחבי העולם צפויות לצמוח ב -7% משנה לשנה בחודשים נובמבר-דצמבר וזאת לאחר עונת הקניות ההיסטורית שהייתה אשתקד. כמו כן, הם צופים כי סך המכירות המקוונות צפויות לשבור שיא של $1.2 טריליון ברחבי העולם.

החדשות הפחות טובות לצרכנים, כך לפי סיילספורס, הן בצפי כי המחירים לצרכן באתרים המקוונים יעלו בכ-20%, "העלאות המחירים הצפויות מגיעות בעוד כלכלת הצרכנים העולמית עוברת טרנספורמציה דיגיטלית. מגפת הקורונה האיצה את אימוץ הקניות הדיגיטליות - ותנופה זו תישאר חזקה גם בעונת הקניות הקרובה אלינו", כך אומרת רונית כפיר מנהלת תחום הקומרס בסיילספורס ישראל.

רונית כפיר- סיילספורס. יחסי ציבור,
רונית כפיר- סיילספורס/יחסי ציבור

משקיעים בחוויות יותר מאשר במוצרים

תחזית נוספת ומעניינת שעולה מסיילספורס היא בקטגוריות בהן אנשים יוציאו את כספם.

על פי הממצאים של החברה, אנשים יעדיפו להוציא את הכסף שלהם על חוויות מאשר על המוצרים עצמם ואם כבר ישקיעו במוצרים, יעשו זאת במוצרים שקשורים להשבחת סביבת המגורים שלהם, תחום שהקורונה הדגישה את חשיבותו במיוחד בתכנון המרחב המשפחתי כחלל עבודה בנוסף לתפקידיו הקודמים.

ישנן כמה קטגוריות בולטות, ביניהן: הרפתקאות וטיולים, אירועים חברתיים (חתונות, אירועים וכד') הופעות חיות, מופעי תרבות וסרטים ופריטי יוקרה ומותרות.

כמו כן, רונית מתייחסת לתחום קניה חדש שנולד בעקבות הקורונה והוא ה-GIFTING. "שנה שעברה רובנו חווינו ימי הולדת ואירועים שונים בסגר או בבידוד מה שמנע מאיתנו לתת מתנות או לקבלן, לכן, השנה אנו רואים מעבר באופן שאנחנו קונים מתנות, אם בעבר היינו קונים לעצמנו, היום אנחנו קונים בשביל אחרים", טוענת רונית, "גם האתרים עשו את השינוי הזה ומאפשרים חוויה אחרת של קנייה המאפשרת לעשות פרסונליזציה של הפריטים על מנת להפוך אותם ליותר אישיים ומציעים אפשרות לארוז מתנות בצורה מושקעת ומרשימה".

גיפט קארד. ShutterStock
המתנות עברו תהליך של פרסונליזציה בעקבות הקורונה/ShutterStock

"הצרכן הישראלי יודע לנצל הזדמנויות"

מגמה נוספת שבולטת בשנים האחרונות ונובעת גם היא מהמעבר לרכישות באונליין, היא ניצול חודש הקניות גם לרכישות פונקציונאליות ולא רק למותרות. אם בעבר הצרכנים חיכו לרכוש מוצרי חשמל ואלקטרוניקה במבצעי הבלאק פריידי, כיום הם הבינו שניתן לרכוש כמעט הכל בזול יותר וכך גם את הקניות בסופר מרקט המקוון.

במסגרת המעבר לאונליין, צרכנים רבים, הבינו שחבל לבזבז זמן סופר יקר על רכישות מהסופר מרקט והחלו להזמין בקביעות בצורה מקוונת, והסופרים, אשר מפתחים את פלטפורמות האונליין, החכימו לאמץ את חגי המכירות של נובמבר ולהעניק הטבות מיוחדות לרוכשים באונליין.

"חגיגת הקניות של נובמבר פרצה מזמן את תחומי האלקטרוניקה והביגוד, וכיום, כל שחקני האיקומרס בארץ ובעולם מציעים מבצעים אטרקטיביים ייחודיים, כך גם תחום הגרוסרי. הסופרים המובילים בארה"ב, שם נולדה חגיגת הקניות, הרחיבו את ההנחות שהם מעניקים ממחלקות הטכנולוגיה ליתר המחלקות, של מזון, חומרי ניקיון ולמעשה הרכישה בסופר כולה משתלמת בצורה משמעותית בתקופה זאת", אומרת דורין פישר, סמנכ"לית השיווק והשירות של Quik שירות סופר אונליין.

פישר מוסיפה: "הצרכן הישראלי הוא חכם ויודע לנצל הזדמנויות ליהנות ממחירים משתלמים ומחפשים אחר הדילים הטובים ביותר עבורם. אנחנו בקוויק נציע השנה מגוון מבצעים חסרי תקדים שטרם נראו כמותם, כאשר כל שבוע נעלה מבצע או הטבה עם הנחות עמוקות וצופים לראות עלייה של עשרות אחוזים ברכישות".

דורין פישר סמנכ"לית השיווק של קוויק. אוהד רומנו,
דורין פישר סמנכ"לית השיווק של קוויק/אוהד רומנו

מפחיתים עלויות תחת מעטפת "חגי הקניות"

חודש נובמבר הינו החודש בו היצרנים / ספקים מוכנים להפחית עלויות במטרה למכור הרבה יותר פריטים תחת המעטפת של "חג הקניות". בתקופה זו כולם זוכים, הלקוחות נהנים ממחירים מוזלים והספקים ממחזורי מכירות גדולים. אתר וואלה שופס מדווחים כי בנובמבר 2020 הם חוו גידול של פי 5 במכירות, בממוצע לחודשים האחרים בשנה, ככל הנראה בהשפעת הקורונה, היה גידול בעיקר במוצרים שצריכים לבית - ריהוט, חשמל ואלקטרוניקה (בעיקר לפטופים וטאבלטים), צעצועים לילדים, ספורט ופארם.

ומה צפוי השנה? שלי תמיר, מנהלת השיווק של וואלה!שופס אומרת: "משנה לשנה אנחנו רואים שהמבצעים הולכים ומתרחבים על פני כל החודש וכבר עכשיו ניתן לראות מבצעים עמוקים על מגוון רחב של מוצרים. השנה אנחנו צופים כי המוצרים הנחשקים ביותר יהיו בקטגוריית מכשירי אלקטרוניקה ומובייל שונים".

נראה כי השנתיים האחרונות עשו מהפכה בכל הנוגע לדרך, לכמויות ולפריטים שהצרכנים קונים. השנה צפויים לעליית מדרגה נוספת ולביסוסם של קניות האונליין כמובילות את חודש הקניות הקרוב.

שלי תמיר, וואלה שופס. יחסי ציבור,
שלי תמיר, מנהלת השיווק של וואלה!שופס/יחסי ציבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully